Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 17, 2014

Wachten tot de familie aankomt

Ook vandaag moet Saskia nog opdraven op school.  Tenminste zijn de tijden dit keer een stuk geciviliseerder en hoeft ze pas om acht uur op.  Ze heeft eerst een ontbijt met de "senior" klas en daarna een repetitie voor de graduation.

Op ons gemak eten Kai en ik buiten ontbijt.  Het belooft weer een warme zwoele zomerse dag te worden.  Ik hoop dat ik weer wat uurtjes zwembad erin kan werken, maar eerst heb ik van alles te doen. 

Tot mijn schrik zag ik vanochtend dat een van mijn medicijnenrecepten bijna op is.  Ik heb geen tijd tussen nu en 5 juli naar de dokter te gaan om een vastende bloedtest te laten doen.  Ik bel naar de artsenpraktijk en gelukkig kunnen ze wat meer pillen verstrekken tot ik die test kan laten doen de tweede week van juli.

Opgelucht ga ik naar boven en doe een uur interval op de elliptical.   Intussen komt Saskia alweer terug uit school.  Ze zegt dat ze voor de graduation een witte jurk moet hebben.  Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar volgens Saskia is het traditie.  Gelukkig heeft ze een heel leuk kanten ivoorkleurig jurkje en hoeven we dus niet naar de mall.

Niemand die dat jurkje trouwens gaat zien tot na de graduation.  Saskia modelleert haar cap and gown ook nog even en vraagt raad over welke (gigantisch hoge hakken) schoenen ze zal dragen.  Dat die meisjes hun enkels niet verzwikken is me een raadsel!

Mijn zus belt om half elf dat ze op pad zijn.  Ik verwacht ze dus niet vroeger dan een uur of acht vanavond hier.  Hopelijk verloopt hun rit zonder oponthoud. 

Met Saskia ga ik het centrum in en de eerste stop is Rite Aid en daarna Whole Foods.  Daar kopen we allerlei groentes en fruit en lunch.  Voor mij de speciale quinoa rijst sushi, die ik thuis op het deck verorber.

Dan kijk ik met een half oog de wedstrijd Belgie-Algerije.  Een half oog omdat ik intussen ook de bedden voor mijn neefje en nichtjes opmaak in de basement.  Als ik dan dat grote queen size sofabed open, er nog een queen size opblaasbed bijleg en er nog plaats is voor van alles en nog wat weet ik weer hoe enorm onze "rec room" is!  We zijn klaar voor de gasten!

Als ik Belgie dan met 2-1 heb zien winnen verkleed ik me in mijn bikini en loop naar het zwembad.  Vandaag is het er om deze tijd erg rustig, want behalve de laatste jaars moeten de andere Fairfax County leerlingen nog naar school.

Deze lelies zijn mooi op het moment

Het water voelt heerlijk en ik trek meteen tien baantjes.  Verder lees ik lekker in de schaduw.  Om half vijf begint het zwemteam hun trainingen weer en mijn buurvrouw Lorraine verzekerde me er vanochtend van dat er een vrije baan zou zijn voor volwassenen, die baantjes willen trekken.
Echt vakantiegevoel is het

Zo begint het ook, zie ik, maar na een kwartier zie ik de coach weer kinderen vertellen om in die vrije baan te gaan zwemmen.  Daar baal ik van en besluit hem daarop aan te spreken.  Hij zegt dat ze de baan zullen gebruiken als er niemand in zwemt, maar dat ik maar hoef te vragen en ze maken hem vrij. 

Niet ideaal, want ik weet dat nu, maar andere volwassen leden niet.  Nou ja, dan moeten zij ook maar klagen.  Ik krijg in ieder geval de baan en trek nog twintig baantjes voor een totaal van 750 meter, een mooi begin van mijn "zwemseizoen".

Het is heerlijk vertoeven in de schaduw met een lekker windje en pas om zes uur ga ik huiswaarts.  Daar douche ik gauw en dan is het wachten op mijn zus en de kinderen.  Zij komen om tien over half acht aan en de kinderen brengen meteen hun spullen naar beneden.
 
Voor het avondeten bestellen we makkelijk pizza van Zpizza. Layla is ook mee en niet zo lief tegen Cosmo, ze valt hem aan en dan komt Snickers Cosmo te hulp en leert Layla eens even een goede les.  Arme Cosmo bloedt wel wat, maar niets ernstigs.  Dat wordt nog wat met Katja's Django morgen. We moeten wel erg lachen om Snickers, verdediger van Cosmo, en hij blijft op Cosmo letten.
 
We zijn allemaal moe, kijken wat tv en zoeken op tijd onze bedden op.  Morgen de grote dag voor Saskia!


11 reacties:

Anita zei

Witte jurk is inderdaad traditie voor de meisjes. Gelukkig hier niet meer. Je ziet ze toch niet onder de robe. Hier is dat een paar jaar terug veranderd. Heel veel plezier morgen en gefeliciteerd.

Anja zei

Veel plezier morgen en een fijne tijd met je zus en haar kinderen!

Margreet zei

Spannend! Veel plezier morgen!

Gabrielle zei

Eindelijk js het zover! Saskia's graduation ! Heel veel plezier vandaag en geniet van dit bijzondere moment.

Anoniem zei

Veel plezier me't z'n allen en geniet van elkaar!
Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Heel veel plezier morgen en geniet ervan, verheug me op de foto's ;-)

Groetjes, Evelyn

Anoniem zei

Hahaha, de Nederlandse directheid werkt. Goed bezig Petra.
Daglelies zijn een van mijn favortie zomerbloemen. Ik denk dat ik 20 verschillende kleuren in mijn tuin heb. Weet je dat je ze ook kunt eten?
Gezellige tijd met je zus en de kids.
Groet, Bea

jolanda zei

Had Katja geen witte jurk onder haar graduation-outfit? Ik vind die tradities toch wel wat hebben. Veel plezier!

Marion2 zei

Wat gezellig dat je zus is gekomen voor Saskia's graduation! Geniet ervan, dat hebben jullie wel verdiend.

P.S. Staat er nou een verlengde wagen op jullie oprit of is het gewoon een stationcar?

Anoniem zei

Heel veel plezier morgen. 'Ik hoop dat de afsluiting van deze periode beter is dan de periode zelf.
Ik dacht ook al, wat een grote auto! :)
Marjon

Petra zei

@Anita - Ik heb geen idee hoeveel andere meisjes witte jurken aanhadden, iedereen had gowns aan

@Anja - Dank je

@Margreet - Dank je

@Gabrielle - Nou, zeg dat wel, eindelijk :)

@Henny - Dank je

@Evelyn - Ik heb meer filmpjes dan foto's, te donker en ver weg in die zaal, helaas.

@Bea - Nee, wist niet dat lelies eetbaar zijn.

@Jolanda - Nee, Katja had een zwart jurkje, vandaar dat deze traditie nieuw was voor mij. Ieder schooljaar is weer anders.

@Marion - Mijn zus heeft een Suburban, enorme SUV

@Marjon - Dat is het zeker, we konden er met zijn achten in!