Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 14, 2014

Terugrit naar huis en klaarmaken voor Saskia's graduation reisje

Gisteravond kwam Rick pas na middernacht terug van de film.  Ik sliep nog niet, want had een vieze baddoek in onze badkamer gevonden.  Ik wilde niet in een bed slapen dat niet verschoond was en belde de receptie om te vragen hoe zo'n doek daar kon liggen. 

Er werd me verzekerd dat alles verder schoon was, maar ik vond het toch wel heel slecht voor een hotel dat zich profileert als een klassiek en sjiek hotel.  Net als ik naar bed wilde gaan, kwam Rick ook binnen.

De airconditioning van het hotel werkt ook zeer goed en tegen de ochtend heb ik moeite warm te blijven.  Net na achten denk ik iemand op de deur te horen kloppen (blijkt later housekeeping te zijn) en sta dan maar op.  De temperatuur in de kamer is 16 graden, geen wonder dat we (Rick klaagt er ook over) het zo koud hadden!

Als ik klaar ben met douchen is Rick ook op.  Ook Kai en Saskia sms-en dat zij klaar zijn om te gaan ontbijten.   Katja laat nog even de honden uit en komt dan ook onze kant uit.  Met zijn vieren gaan we naar beneden en vragen een tafel voor vijf in de Regency Room van het hotel. 

Katja volgt al snel en we genieten van het lekkere ontbijtbuffet.  Er is van alles, waaronder ook gerookte zalm wat een buffet voor mij altijd luxueus maakt.  Katja en ik bestellen ook een eiwit omelet en ik eet een mini sticky bun voor het eerst in vele jaren, erg lekker..  Het is een gezellig ontbijt zo met zijn allen.


Na afloop rijden we naar Katja's huis en halen daar Cosmo op.  Dan is het alweer tijd om afscheid van Katja te nemen, maar hopelijk zien we haar volgende week weer op doorreis naar haar vriend in New Jersey.  Zij heeft om elf uur een telefoon sollicitatiegesprek voor een baan in ons gebied en we wensen haar veel succes.

De eerste honderd mijl (160 km) rijd.  Katja sms-t dat het interview niets voorstelde en het ware sollicitatiegesprek op 24 juli gaat plaatsvinden.  Ze zijn in ieder geval wel serieus in haar geinteresseerd.

In Harrisonburg, ongeveer halverwege, neemt Rick het stuur van mij over.  In Front Royal stoppen we even bij een McDonald's drive thru waar Rick, Kai en ik allemaal een kip wrap bestellen.  Saskia eet fruit als lunch.

Om een uur of twee komen we weer "thuis" aan bij het Hyatt House.  Rick vertrekt meteen naar ons huis om daar nog verder te werken en op te ruimen.  Men denkt woensdag of donderdag aan het serieuze werk te beginnen.  Pffff, het duurt maar, dan zijn we al vier weken na de brand!

Saskia gaat woensdag met Laura en Kaylee naar Portland, Oregon.  Zij heeft ook niet zo goed nagedacht over welke kleding ze deze zomer nodig zou hebben (lees: ik kon die van haar vloer oprapen, maar daar zeggen we maar niets van).  We gaan dus naar Tysons Corner [om nog wat extra kleding voor haar te kopen.

Ze slaagt met een paar dingen bij Urban Outfitters, H&M en PacSun.  We lopen ook nog even de vrolijke Disneywinkel binnen. We verzuchten dat we zin in Disney World hebben na ook de Lion King.  Zodra je iets Disney inloopt word je vrolijk, vinden wij.

Intussen geniet ik ook van een zeldzame gelegenheid even alleen met mijn jongste te zijn.  Zij gaat straks dus even "alleen" naar de andere kant van het land en voor ik het weet weg naar college.  Zulke momenten zijn dus steeds schaarser en ik knuffel haar nog maar even extra.

Buiten dreigt zwaar weer en het begint al wat te regenen op weg naar Target.  Eenmaal daarbinnen barst het noodweer buiten los.  We horen het zelfs in dit gigantische warenhuis.  We nemen dan ook onze tijd om boodschappen te doen. 

Tegen de tijd dat Saskia weer in de garage bij het hotel parkeert zijn de stortregens voorbij.  Dat wel, maar de uitgang van de garage is helemaal ondergelopen. Erg slecht ontwerp voor zo'n nieuwe parkeergarage. 

Met een paraplu over ons beiden bereiken Saskia en ik vrijwel droog het hotel.  Dit onweer was zwaar, maar trok snel voorbij.  Ik vrees voor morgen, want dan wordt de hele dag regen en onweer voorspeld en ik heb een rondleiding.  Ik heb Rick dus gevraagd mijn gele regenjas van thuis mee te brengen.

We brengen vanavond voor de verandering Matchbox weer een bezoek.  David weet al dat ik een wodka martini met bloody mary mix lekker vind.  Dit restaurant heeft ook een menu waar ik meerdere dagen van kan eten.  Ik bestel vandaag de tonijn tartaar en de groene salade, allemaal erg lekker.

Terug in de kamer probeert Rick de airconditioning lager te zetten en "breekt" dan op de een of andere manier het systeem.  Het wordt warmer en warmer in de kamer, maar gelukkig vindt Rick online uitleg over dit systeem en al gauw wordt het weer koeler.

Veel later dan nu ga ik het niet maken.  De komende zes dagen heb ik rondleidingen en al uitgerekend dat ik dan zeker zestig, maar waarschijnlijk meer kilometers bij elkaar zal lopen.  Ik heb nog nooit zoveel rondleidingen achter elkaar gedaan dus hopelijk gaat het lukken.
Schapenwolkjes, hopelijk geen heel slecht weer morgen

4 reacties:

Anja zei

Met al jouw enthousiasme gaan die rondleidingen vast lukken.......succes!!

Tineke zei

Heeft Katja al een beslissing genomen of ze toch gaat studeren of dat ze gaat werken?
Sterkte met je rondleidingen, kun je ze niet wat inkorten; minder kilometers maken; vinden de toeristen met warm weer misschien ook wel lekker !
Moet je eens opletten , hoe netjes Saskia volgend jaar op haar eigen kamer gaat worden; dat is tenminste mijn ervaring.

Ineke zei

Jeetje, dat is wel heel veel lopen de komende dagen. Succes!
Weet je ook hoe veel dagen er ongeveer nodig zijn om jullie huis weer spic en span te krijgen?

Petra zei

@Anja - Ja, dat denk ik ook wel, vooral omdat het niet zo heel heet wordt.

@Tineke - Katja wil zeker door studeren aan een medical school, maar terwijl ze zich daarop voorbereid wil ze blijven werken. We korten de rondleidingen inderdaad soms wel wat in, maar veel kan niet, want alles ligt gewoon zo ver uit elkaar.

@Ineke - Ze zeggen zes tot acht weken vanaf het begin van het werk.