Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 10, 2014

Aruba 7: Fotograferen in Oranjestad en bikini shoppen

Ricks wekker gaat om acht uur en ik sta ook maar meteen op.  Rick is moe, want midden in de nacht had Saskia erge hoofdpijn en Rick masseerde haar nek.  Ik maak me er best zorgen over hoe dat volgend jaar moet gaan als Saskia een aanval krijgt.

Saskia besluit dan ook dat ze niet wil duiken vanochtend en Rick en Katja gaan na het ontbijt samen naar Unique Sports.  Ik ga mijn cardio doen in de sportzaal en ben net begonnen als Rick belt dat de duik eigenlijk vanmiddag was.  Oeps!


Hij biedt aan dan nu met mij mee te gaan om te gaan fotograferen in Oranjestad.  Dat vind ik leuk, want alleen is maar alleen en op sommige plekken daar voel ik me, zeker op zondag als het wat verlaten is, niet helemaal op mijn gemak. 

Gisteren kreeg ik opeens mijn sd kaartjes niet meer uit mijn DSLR en hij las de kaarten ook niet meer.  Gelukkig heeft Rick hetzelfde toestel en hij laat mij dat lief gebruiken met mijn lens en sd kaart.  Ik baal er flink van, want dit is iets waarvoor de camera moet worden weggestuurd, als het ueberhaupt gemaakt kan worden.

We beginnen met het kerkhof te bezoeken.  Ik herinner me wonder boven wonder nog waar het is.  De kerkhoven hier hebben de graven boven de grond en de meesten zijn heel mooi.  Ook zijn er veel (plastic) bloemen, heel fotogeniek allemaal.
 

Daarna fotograferen we een heel aantal kleurrijke gebouwen en huisjes.  Ik vind die kleuren zo mooi hier!  Echt een genot en op zondag zijn er bijna geen toeristen of verkeer.

Bij het hotel halen we de kinderen op en gaan lunchen bij Eetcafe The Paddock, ook een "traditie" op de zondag hier in Aruba.  Eerst kijken we nog bij wat standjes of ze de jaartallen van nummerborden hebben, die nog uit Kai's verzameling ontbreken.  We vinden twee van de drie, die nog missen.

In het restaurant nemen we een tafeltje aan het water.  We krijgen een superaardige en attente serveerder, de Surinaamse Ray.  Hij komt ook even kletsen over waar wij vandaan komen en over het leven in Suriname en Aruba, erg leuk.

Kai is in de brand ook zijn t-shirt van The Paddock verloren.  We hopen daar dus een nieuwe van te kopen, maar Ray zegt dat er alleen extra large over is en dat is veel te groot voor Kai.  We vertellen over de brand en niet veel later komt Ray toch met een large t-shirt aanzetten.  De vreugde is van Kai's gezicht af te lezen.  Hij krijgt het t-shirt nog gratis ook, ontzettend aardig!

Het eten is ook prima en wordt in recordtijd bezorgd.  Dat zijn wij niet gewend van The Paddock, vandaar dat we vroeg zijn gegaan.  Mijn stokbroodje carpaccio gaat er heel goed in.   Ook de anderen vinden hun keuzes zeer smakelijk.  Ray maakte het ook een heel goede ervaring dit keer.
Heerlijk broodje!
 
Rick de ultieme Oranje fan

Op de terugweg stel ik voor nog even bij een ander marktje te kijken of we Kai's laatste nummerbord, uit 2004, kunnen vinden.  Dat lijkt eerst niet te lukken, tot een van de koopmannen zegt: "Wacht even, ik ben zo terug". 

En jawel, hoor, hij heeft een 2004 nummerbord gevonden.  Ik kan hem wel omhelzen, want Kai vond het duidelijk heel jammer dat hij net niet zijn hele verzameling terug kon vinden.

Terug in het hotel gaan Katja en Rick weer naar Unique om te gaan duiken.  Dit keer vertrekken ze wel.  Kai gaat naar het postkantoor om iets op te sturen, maar we hebben er niet bij stilgestaan dat het zondag is en het postkantoor is gesloten.  Morgen probeert hij het nog eens, het is tenslotte op loopafstand.

Aan het begin van de vakantie brak de sluiting van mijn favoriete bikinitopjes en vanochtend die van mijn op een na favoriet.  Nu heb ik alleen nog een bikini, die ik dit jaar online heb gekocht en die niet lekker zit.  Het is zo'n ding waar ik de hele tijd loop te trekken om alles maar op zijn plaats te houden.

Milde paniek dus, maar een paar dagen geleden werd me bij de Juggling Fish verteld dat ze veel bikini's hebben voor mijn lichaamstype (lees grote cup).  Tot mijn vreugde kan ik hier maar liefst uit vier bikini's, die goed en lekker zitten kiezen.  Wat een luxe!  Ik word ook werkelijk heel goed geholpen en dat maakt ook veel uit bij het kopen van zwemkleding.
Blij vertrek ik met twee nieuwe kleurige bikini's en ik doe er meteen een aan.  Wat fijn om gewoon in een goedpassend badpak te lopen!  Ik vind Kai bij het zwembad in een cabana.  We lezen wat en gaan dan in zwembad en zee zwemmen.

Dobberend in het turquoise zeewater zien we ook de duikboot met Katja en Rick weer terugkomen.  Katja, Rick en ik gaan een cocktail bestellen bij de zwembad bar en genieten daar in het warme zwembadwater (het voelde echt als een warm bad na de zee!) van.
Zoveel leguanen en hagedissen hier, leuke zwembad compagnons

Dan maken we ons klaar voor alweer de achtste avondmaaltijd hier.  Dit keer gaan we naar Pincho's, ook een favoriet.   We krijgen een tafel vlak langs het water met mooi zicht op de zonsondergang.  We bestellen weer lekkere drankjes en laten een foto maken als gezin met de ondergaande zon op de achtergrond.

Het eten is ook erg lekker.  Ik heb de komkommersalade en de vis brochette met garnalen, mahi mahi, zalm en wahoo, zeer smakelijk.  Katja heeft conch filet en daar proef ik ook van.  Het is minder taai dan we hadden verwacht.

Tegenover ons hotel zet Rick me nog even af bij de Gemani daar.  Mike, die ons gisteren bij de winkel in Oranjestad hielp, is daar vanavond en heeft mijn ketting, die schoon is gemaakt.  Mijn hemel, het lijkt wel nieuw.  Ik beloof van harte een recensie op Trip Advisor te schrijven, die heeft hij wel verdiend.

Net zag ik op het NOS journaal dat er 24 mensen vastzaten in een achtbaan van een pretpark (Six Flags America) niet ver van ons vandaan.  Toch grappig om dat op Nederlands nieuws te vernemen.  Gelukkig zijn ze allemaal gered (en ik heb een hernieuwde hekel aan dat park).


Video van visjes bij De Palm Island

Foto's van vandaag staan hier.

5 reacties:

Anja zei

Wat een heerlijke dag weer. Hopelijk is Saskia opgeknapt! Geniet van jullie laatste vakantiedagen.

Anoniem zei

Wat hebben jullie een leuke vakantie. Jammer dat Saskia weer een hoofdpijnaanval had. Hopelijk vandaag weer een goeie dag.
Groet, Bea

Sandrah zei

Niets is erger dan een bikini of badpak dat niet goed of lekker zit. Gelukkig heb je dat snel op kunnen lossen.

Die kleurige foto's maken dat ik ook naar Aruba wil!

Sandra

Car zei

Wat gaaf jullie zijn weer op Aruba. Have fun maar dat gaat vast lukken

Petra zei

@Anja - Saskia voelde zich vandaag een stuk beter gelukkig

@Bea - Ja, een stuk beter vandaag.

@Sandra - Het is altijd weer genieten met alle kleuren

@Car - Zeker lukt dat (en bedankt dat je reageerde, nu heb ik de link voor je blog weer, die was ik kwijt)