Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 01, 2014

Church Street Stroll

Het is weer vroeg uit de veren voor Rick en Katja na het lange Thanksgiving weekend.  Ik ben ook al bijtijds wakker en zet koffie.  Als ontbijt neem ik een ijslands yoghurtje met kokosnoot.  IJslandse yoghurt is het laatste "snufje" bij Whole Foods en ik vind het lekker.

Het is al zo warm buiten dat ik zonder jas naar de sportschool kan.  Als ik daar aankom gaat net mijn telefoon.  Het is de dokterspraktijk met de resultaten van mijn jaarlijkse bloedonderzoek.  Alles ziet er goed uit, alleen zijn mijn witte bloedlichaampjes wat te laag.  Die moet ik donderdag opnieuw laten checken.

Voor ik met Sharon gewichten ga doen, doe ik een kwartier op de elliptical.  Daarna komen alle spiergroepen weer voor een uur aan bod.  Na afloop van de personal training ga ik nog een keer op de elliptical tot ik 5000 stappen heb. 

Buiten is het ronduit warm met 20 graden!  Ik wil alles uit dit lekkere weer halen en voor de derde maandag achtereen ga ik naar Noodles & Company om op hun terras lunch te eten.  Dat is toch wel heel bijzonder op 1 december!

Daarna haal ik bij Whole Foods wat vitamine C en echinacea in de hoop daarmee mijn witte bloedlichaampjes wat op te krikken.  Ze zijn niet erg te laag en ik slik iedere winter toch extra van deze vitamines dus kan geen kwaad er weer mee te beginnen.

Thuis lees ik voor in de zon mijn boek uit.  Lorraine komt ook naar buiten om meer van hun lichtjes aan te brengen.  Heel lief heeft ze ook een Kerstcactus voor mij.  Hij bloeit mooi en ik bedank haar hartelijk.  Wat zijn het toch fijne buren en vrienden.


Met schrik zie ik om kwart voor vier hoe laat het al is en ik heb nog niet eens gedoucht!  Gauw zend ik Chris met wie ik afgesproken heb met de honden te gaan wandelen een sms dat ik iets verlaat ben.  Zij schrijft terug dat dat goed uitkomt, want zij is ook later thuis en belooft zodra ze thuis is naar mij toe te komen.

Een half uurtje later komen Chris en PJ de cul de sac binnenlopen.  Het is nog steeds lekker warm buiten, ondanks dat het al bijna donker is.  Net als we de cul de sac uit zijn begint het echter hard te waaien en niet veel later vallen de eerste druppels.  Geen van beiden hebben we een jas aan, dus besluiten de wandeling te laten voor wat hij is en volgende week weer te proberen.

Dan benut ik de tijd maar om de kerstkaarten verder te adresseren.  Die kunnen morgen op de bus.  Altijd fijn als dat werkje gedaan is.

Ondanks het nu koudere weer besluiten Rick en ik toch naar de jaarlijkse  Church Street Stroll in Vienna te gaan.  Het is even droog en we lopen naar het grote podium waar de burgemeester iedereen toespreekt.
Wachtend op Santa

Niet veel later zien we in de verte de historische brandweerwagen aankomen, die Santa Claus brengt.  Helaas begint het dan ook net weer te regenen, maar ik krijg een leuk filmpje en Rick een foto van Santa vlakbij. 

We kijken nog even hoe de Vienna kerstboom wordt aangestoken, nota bene een hulstboom, en dan is het mij veel te koud.  Door de stromende regen lopen we terug naar de auto.  Veel "stroll" was het niet, maar toch leuk om weer even de traditie vol te hebben gehouden.
 
 

Om warm te worden gaan we Indiaas eten bij Turmeric.  Twee andere restaurants, die we eerder hadden geprobeerd, hadden geen plaats.  Dit restaurant is wat meer uit de weg en hier zit niemand.  Het eten is er echter wel ontzettend goed en we hebben natuurlijk zeer attente bediening.
Hornsby is ook weer voor Kerst versierd

Zoals iedere avond deze maand zijn er weer allerlei kerstfilms en vanavond kijken we naar Elf.  Het blijft een leuke film!

3 reacties:

Anja zei

Wat is het genieten met die heerlijke temperaturen! Mooie jurk heb je uitgekozen voor zaterdag! Ja de kerstkaarten, daar zal ik ook eens aan beginnen!

Anoniem zei

Heerlijk zo'n warm cadeau, jammer dat de avond parade min of meer in het water viel.
Groet, Bea

Petra zei

@Anja - De mijne zijn klaar, hallelujah!

@Bea - Vandaag een heel ander verhaal, zo vreemd die enorme schommelingen