Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 04, 2014

Een rustige donderdag

Gelukkig hoef ik dit keer niet te vasten voor mijn bloed afname, dus ik geniet rustig van mijn ontbijt.  De afspraak is pas voor half elf dus ik heb ruim de tijd.  Ik loop zelfs een beetje te vroeg het laboratorium binnen, maar ben meteen aan de beurt. 

Dat is wel fijn, ik heb nog nooit hoeven wachten.  Mijn ader is snel gevonden en met de waarschuwing een uur lang geen zware dingen te tillen sta ik een paar minuten later weer buiten.  En nu maar hopen dat mijn witte bloedlichaampjes zich vermenigvuldigd hebben.

Thuis eet ik nog gauw even een snack en rijd dan naar de sportschool.  Ik warm even op en dan komt Sharon me halen voor een uur personal training.  Maar goed dat ik dat anderhalf uur na de bloedtest heb gevraagd, want ik was die regel van een uur niet heffen vergeten. 

Deze extra personal training sessie heb ik aan Sharon gevraagd, omdat ik de motivatie niet kon vinden zelf gewichten te doen.  Misschien trakteer ik mezelf in deze drukke tijd wel iedere week op een extra sessie, want het is zoveel leuker en ook beter om het met een trainer te doen.

Na afloop is het al na enen en ik haal een dunne bagel bij Manhattan Bagel voor de lunch.  Het wordt een lekker warme met ei, kaas, champignons en asperges.  Het smaakt goed op deze alweer grijze en waterkoude dag.

Onze nieuwste sneeuwpop aanwinsten

Toch wil ik vandaag echt de hondjes een goede wandeling geven.  Die hebben ze al een tijd weer niet gehad.  Ze vinden het inderdaad zo lekker dat ik er nog maar een stuk aan vastplak.  Zo kom ik zelfs bijna aan mijn tienduizend stappen.  Het is ook leuk om nu door de buurt te lopen, want steeds meer tuinen zijn versierd.
Deze tuin staat vol met van alles en nog wat, ik moet altijd lachen om de flamingo's

Na een uurtje ben ik terug en is het wachten op Laura.  Ik heb de massage hard nodig, want mijn nek, schouders en rug zitten muurvast.  Daar concentreert Laura zich dan ook de hele drie kwartier op.  Hopelijk helpt het, want soms verkrampen de spieren zich ook pijnlijk als ik loop of sta.
Onze voortuin overdag

Als Laura weer vertrokken is neem ik een heel hete douche.  Volgens Laura goed om de spieren goed te laten verwarmen.  Daarna kleed ik me in mijn fleece pijama met kerstpenguins erop.  Hopelijk willen de anderen niet meer uit vanavond, want ik zie uit naar een rustige avond thuis.

Gelukkig vinden de anderen dat ook en we bestellen kabobs van Friends.  Je raadt het al, de kerstfilms en -shows op ABC Family en Hallmark gaan weer aan.  Iedere avond kunnen we hier zien wat er speelt.

4 reacties:

Anja zei

Zeker leuk al die versierde tuinen! Ik zal duimen dat je witte bloedlichaampjes zich vermenigvuldigd hebben!!

Anoniem zei

Wat een grappige versieringen hebben sommige mensen toch.
Ik hoop dat de extra training en de massage geholpen hebben om je spieren wat rustiger te krijgen.
Fijn weekend, Bea

jolanda zei

Ik vind december echt gezellig. Overal lichtjes, muziek etc. En vandaag het leukste feestje; pakjesavond. Wat dat betreft vind ik januari de meest saaie maand. Ik las ooit eens dat Kai Nederland van Boven leuk vond, gisteren is er bij de EO (ook publieke omroep) de serie Nederland Waterland gestart waarbij Nederland vanaf de waterwegen wordt bekeken en de rol van het water wordt belicht.

Marion2 zei

Aah, dat sneeuwpop echtpaartje! Geweldig.

En wat een keuze in kerstfilms. Ik snap wel dat jullie daar vaak naar kijken.