Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 28, 2014

Het laatste weekend van het jaar!

Zaterdag

Rick heeft het zijn doel gemaakt om op tijd op te staan en zo zoveel mogelijk van zijn vakantie te genieten.  Ik blijf nog lekker liggen word met schrik pas na negenen wakker!  Beneden staat er al een Starbucks peppermunt-mocca Americano klaar met een lekkere warme sandwich.

We eten gezellig ontbijt en dan bedenk ik me dat ik graag mijn nieuwe macrolens uit wil gaan proberen.  Alleen zie ik mijn fototoestel nergens.  Wel vind ik dat van Katja en denk meteen dat zij dan dat van mij per ongeluk mee heeft genomen. 

Gauw bel ik Katja, maar die weet van helemaal niets.  Rick helpt me ook mee zoeken en vindt het toestel meteen.  Ik durf bijna niet te schrijven waar...vlak naast mijn stoel, al lag hij wat uit het zicht!  Zoals we hier zeggen, senior moment!


Rick en ik lijnen de honden aan, want we willen zoveel mogelijk buiten zijn.  Het is ontzettend lekker weer, het lijkt wel lente!  We maken een heel lange wandeling door de buurt en op een gegeven moment kunnen zelfs de jassen uit en loop ik in korte mouwen!

Bij Gamestop koopt Rick een nieuw spelletje van een cadeaubon.  Het is intussen alweer lunchtijd en we eten lekker in het zonnetje op het terrasje van Starbucks.  Onvoorstelbaar, 27 december en buiten kunnen eten. Het is maar liefst 16 graden. Ik lees van een aantal mensen dat het in Nederland vandaag sneeuwt.
Wachtend op "Dad"

Thuis ga ik voor het huis zitten lezen en klets gezellig met een paar buren.  Iedereen is met dit weer buiten.  Helaas ruimen een paar mensen de lichtjes voor hun huis ook al op.  Wel te begrijpen, want dit lekkere weer zal natuurlijk niet duren. Wij vinden het nog te gezellig en laten alles tot na Oud en Nieuw.

Halverwege de middag bel ik mijn broer in Nederland op.  Wij spreken elkaar maar heel weinig dus er valt heel wat bij te praten.  Daarna belt Rick zijn tante die net haar man is verloren.  Dat is wel even moeilijk, want wat te zeggen.  Gelukkig is Sue zelf heel open over alles.

Saskia is naar een vriendin, Kai houdt niet van musicals, dus Rick en ik gaan aan het einde van de middag samen naar Tysons Corner.  Eerst drinken we iets aan de gezellige bar van T.G.I.Friday's.  Ze hebben een ontzettend lekkere "skinny cucumber cosmo", niet te zoet en precies goed.

We bestellen ook wat bruschetta, die lekker is, maar ik geef Rick nog maar wat extra knoflook, want er zitten een paar teentjes in die paar happen!  Hopelijk jagen we de mensen niet uit de bioscoop, ha ha!

De film, die we gaan kijken, is Into The Woods.  Dit is een musical met verschillende sprookjes erin.  Een ontzettend goed verhaal vind ik met mooie liedjes.  Het zijn de echte Grimm sprookjes, niet de Disney versie.  Ik vind het twee uur lang genieten.  Meryl Streep heeft echt een prachtige stem, trouwens.

Na afloop hebben we flinke trek en vinden in de bar van Coastal Flats net een vrij tafeltje.  Rick bestelt een erg lekker uitziende pasta en ik de kreeftsalade waar ieder hapje een feest op mijn tong is!  Niet voor niets is deze lokale Great American Restaurants keten zo populair.

We halen de auto weer op van de valet en ik krijg een sms van Saskia waar wij zijn.  Dat betekent meestal dat ze ons nodig heeft dus we haasten ons naar huis.  Inderdaad treffen we in de keuken een ontdane Saskia en Kaylee aan.

Waar ik al bang voor was is inderdaad gebeurd.  Nu ze weer dichter bij elkaar zijn probeert Lawrence weer van alles.  Vanavond zond hij Saskia's beste vriendinnen Laura en Kaylee een lange sms met verontschuldigingen en spijt. 

Kaylee, die daar gelukkig helemaal doorheen kijkt en nogal voortvarend is, is vervolgens met de moeder van Lawrence gaan praten (iets wat wij afgeraden zouden hebben, maar ja, we waren niet thuis) en daar werd ze niet vrolijk van.  Voor mij is het geen verrassing dat de ouders van die jongen zijn gedrag goed praten en zelfs Saskia ervan betichten er de aanstichster van te zijn, maar voor de meisjes is dat een grote schok.

Voor Rick en mij is de maat vol.  Wij zouden willen dat Saskia nu naar de politie gaat om tenminste aangifte te doen, zodat zij bekend zijn met de situatie.  Saskia wil dat echter niet en het moet toch echt van haar komen.  Gelukkig heeft ze veel steun aan haar vriendinnen, maar ze heeft wel weer lichamelijke stresssymptomen. 

Morgen zullen we het verder bespreken.  Het moeilijke is dat er geen echte dreigementen zwart op wit staan.  Daar is hij te slim voor.  Ik blijf het een enge situatie vinden al zegt Saskia dat hij niet tot geweld over zou gaan.

Zondag

Als we opstaan gaan Rick en ik ontbijt halen in Vienna.  Ik bestel een lekkere sandwich met ei, kaas, spinazie en tomaat van Panera.  Bij Starbucks halen we de koffies en het valt weer op hoe warm het is!  Dit keer echter helaas geen lekker zonnetje, maar dreigende regen.

Na het ontbijt vertrek ik naar boven voor mijn uur cardio.  Kai rent naast me op de loopband.  Ik heb een spannend boek en blijf lezen tot ik 10000 stappen bij elkaar heb.  Dan maak ik me gauw klaar.

We lunchen van de overblijfselen van het kerstavondbuffet.  Lekkere brie met pittige chili jam, een combinatie die zo lekker is en ik pas hier in de VS heb leren eten.  Ik weet niet of dat in Nederland ueberhaupt bestaat, pittige jam? 

Het is donker en regenachtig buiten dus de kerstverlichting gaat binnen aan.  Dat zou ik wel langer willen hebben dan tot begin januari.  Ik lees mijn boek uit en dan maken Rick en ik ons klaar om naar de bioscoop te gaan.

Net als gisteren zijn we vroeg en drinken eerst een drankje bij T.G.I. Friday's.  Daar is het gezellig aan de bar, want de Redskins spelen.  Alleen verliezen ze weer eens, dus  we missen er verder niets aan.

We hebben kaartjes voor de Hobbit en dat wordt tweeeneenhalf uur ademloos kijken.  Wat een spannende laatste film in de serie!  Na afloop wordt er enthousiast geklapt.

Op de terugweg gaan we een hapje eten bij Neisha Thai.  Dit is een van onze favoriete Thaise restaurants.  We beginnen met het lekkere zalmvoorafje.  Dan bestel ik de vis "barbecue", heerlijk!  Alleen maak ik aan het einde van de maaltijd de fout de pittige poeder te proberen.  Mijn hemel, mijn mond staat bijna een uur daarna in brand!

Het was een fijn laatste weekend van het jaar.  Nog een paar dagen en dan zit ik weer oliebollen te bakken.  Onvoorstelbaar! 
We hebben sinds kort ook groene en rode "sneeuw" op ons huis

Macro foto's staan hier

7 reacties:

Unknown zei

Eerste keer dat ik jou blog las. Heel leuk geschrven en makkelijk te lezen en te volgen.

Becs zei

Wow het laatste weekend van het jaar. Ik realiseer me dat nu pas. Wat een heerlijk weekend met fijne temperaturen.

Anoniem zei

Wat een narigheid met die ex van Saskia. Ik hoop dat jullie met elkaar daar een oplossing voor vinden.
Verder hebben jullie een heel gezellig weekend gehad.
Groet, Bea

jolanda zei

Aangifte zal ze zelf moeten doen, maar melden van een mogelijk dreigende situatie en verdachte kan toch wel, als ouders? Of de politie er dan iets mee doet of niet, zijn naam is dan wel bekend? Ik zou toch eens de politie bellen; nee heb je, ja kan je krijgen. Al praten ze maar een keer met Saskia, zodat ze de ernst ziet, over stalking, herkenning geweld etc. De stap zetten tot aangifte wordt dan misschien wat kleiner. En doet ze het niet voor zichzelf dan voor een volgend slachtoffer van die eikel.

Marion2 zei

Wat ziet jullie huis er toch mooi uit met de kerstversieringen. Het zou zo decor kunnen zijn voor een kerstkaart. Inderdaad heel erg jammer dat het binnenkort weer weg moet. Het wordt dan allemaal zo grijs en saai (tenzij er sneeuw valt natuurlijk).

Het lijkt me wel slikken dat Katja nu weg is. Of komt ze nog terug voor Oud & Nieuw? Maar wel positief dat ze zo'n fijne vriend heeft. Ik kijk uit naar de dag dat mijn kinderen zo ver zijn.

En wat een narigheid met die L. Sterkte en ik hoop dat jullie het goed kunnen oplossen.

Anoniem zei

Wat een rotsituatie. Ik denk dat niemand het in kan schatten of hij tot geweld over zou gaan (denkend aan al die schietpartijen waar iedereen versteld staat dat de persoon zoiets kon doen), en haar op het hart drukken om nooit meer alleen te zijn waar die jongen ook is. Veel geweld in een relatie begint met verbaal geweld. Het zou fijn zijn als het allemaal verdween. Je hebt al zoveel adviezen gekregen, maar we zijn allemaal leken wat dat betreft.
Annemiek

Petra zei

@Susanna - Wat leuk! En dank je voor het compliment :)

@Becs - Ja, helaas niet van lange duur, maar het is nu eenmaal winter

@Bea - Inderdaad, het blijft een zorg zolang die jongen haar niet met rust laat. Het helpt ook niet dat haar beste vriendin naast een van zijn geode vrienden woont

@Jolanda - Het is voor ons ook een fijne lijn want we willen wel dat Saskia ons kan vertrouwen en zij heeft pertinent gezegd de politie er niet bij te willen.

@Marion - Inderdaad slikken, maar ze heeft een leuke man gevonden dus hopelijk zal het goed gaan met het samenwonen en later hopelijk dan trouwen.

@Annemiek - Inderdaad, Rick en ik proberen haar ervan te overtuigen dat het beter is tenminste melding te maken, al is het maar dat de politie bekend is met het geheel, maar Saskia wil er (tot nu toe) niets van horen.