Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 22, 2014

Kerstmaal inkopen doen

Gisteravond begon het al, erge hoofd-, nek- en schouderpijnen.  Ik sprayde Ice op mijn rug en hoopte dat het met een goede nachtrust beter zou zijn.  Helaas bleef de hoofdpijn de hele nacht waardoor ik slecht sliep en de ibuprofen, die ik bij het opstaan neem, helpt hopelijk het ergste weg te halen.

Een blik naar buiten bevestigt meteen wat ik allang weet.  Er valt een koude regen, nog net geen ijzel. Mijn lichaam is een barometer.  Voor de komende dagen wordt erg slecht weer voorspeld en ik voel dat meteen.  Rick heeft gelukkig de koffie klaarstaan en ik heb een uur personal training om de knopen uit de spieren te krijgen.

Bij Anytime Fitness warm ik eerst even op de elliptical op en dan komt Sharon me halen.  Het helpt gelukkig wel om de oefeningen te doen, al blijft de hoofdpijn.  Na het uur masseert Sharon mijn schouders en staat versteld hoe die spieren vastzitten.

Intussen regent het nog wat harder en ik ren naar de van, want het is ook nog maar net boven het vriespunt.  Thuis zijn de AAA mensen bezig met Saskia's auto.  Dit hele weekend startte die niet, ondanks dat Rick hem herhaalde malen met kabels aan de praat probeerde te krijgen.  De accu moet vervangen worden.

Als dat allemaal gedaan is gaan Rick, Saskia en ik met onze boodschappenlijst naar Wegmans.  Het is er erg druk, maar we hebben geluk dat er net iemand wegrijdt en we een overdekte parkeerplaats hebben. We eten eerst lunch, Saskia en ik van de sushi bar en Rick een sandwich.

Daarna kunnen we tegen de drukte, want we zijn lang niet de enigen.  Met zijn drieen vinden we alles vrij snel. We slaan in voor het buffet op Kerstavond en ons Kerstdiner.  Ze hebben zulke lekkere dingen, hier, vooral kaas, ik moet me weerhouden meer dan op de lijst staat te kopen!

Hoeveel Wegmans ook heeft, er zijn toch nog dingen, die we bij de grote Whole Foods gaan halen.  Daarbij onder anderen lekkere mini dessertjes voor na het Kerstmaal.  Rick vindt hier ook zijn special Kerstbier. 

Als laatste vandaag gaan we langs de Russian Gourmet.  Hier zijn de zalmcaviaar en andere caviaar een heel stuk goedkoper dan bij de supermarkten.  We kopen er dan ook een paar potjes van, want vooral Katja en ik zijn er dol op.


Eindelijk zijn we dan klaar voor vandaag, want Saskia en ik hebben beiden flinke hoofdpijn.  Arme Rick moet er even aan geloven een paar nekken met Mineral Ice in te smeren.  Daarna voel ik me weer goed genoeg om een wijnglas voor Sharon te versieren.

Katja komt terug uit haar werk.  Ze had haar "exit interview" vandaag en iedereen is heel sympathiek vindt Katja.  Ze zegt haar pratende patienten te gaan missen, want in haar nieuwe baan zullen ze dat niet doen. 

Deze laatste week thuis mag Katja kiezen wat we eten en zij wil graag kabobs van Friends.  Die smaken prima en intussen kijk ik naar de tien jaar reunie van Boer Zoekt Vrouw.  Toch verbazingwekkend hoe succesvol dat programma is, zoveel boeren zijn nog steeds met de verkozen vrouw of man.

Kai is ook weer thuis uit New York.  Hij heeft een heel leuke tijd gehad.  Intussen wordt het onder de boom steeds voller met cadeautjes.  Gelukkig is alles wat ik heb besteld inmiddels aangekomen en ik hoef nog maar een ding in te pakken morgen. 

3 reacties:

Anja zei

Naar die hoofdpijn, ik heb er ook zoveel last van vandaag. De warmtepleisters geven ook verlichting.
Boer zoekt vrouw heb ik vanavond ook gekeken, ik verheug me op het nieuwe seizoen.

Marion2 zei

Ja, het is druk, druk, druk zo voor de feestdagen. Pfft. Maar ook gezellig. Ik wens jullie een heel fijn en gezellig kerstfeest!

Petra zei

@Anja - misschien moet ik die warmtepleisters ook eens proberen

@Marion - hetzelfde voor jou en je familie!