Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 17, 2014

New York - Gingerbread competitie en weer naar huis

Alweer worden we heel vroeg gewekt door het geboor en geklop van de constructie vlakbij.  Ik laat mijn app fan nog even aan voor het geval Saskia nog wel slaapt en ga maar vast douchen.  Als ik mijn haar wil gaan drogen blijkt dat het aan en uit knopje van de haardroger op de kamer mist.  Laat dit nu ook een van de weinige keren zijn dat ik mijn eigen haardroger niet mee heb.

Balend, want mijn haar ziet er niet uit als ik het niet foehn, bel ik de receptie.  Gelukkig hebben zij extra haardrogers en ze zullen er meteen een naar boven sturen.  Niet veel later gaat de bel van de kamer. 

Er staat een man voor de deur, die wel komt kijken of hij onze haardroger kan maken.  Dat zal niet gaan, niet alleen is er geen "maken" zonder knopje en bovendien staat Saskia inmiddels onder de douche.  De man belooft met een andere haardroger terug te komen.

Dat duurt maar en duurt maar, dus ik waag er nog een telefoontje aan de receptie aan.  Gelukkig komt dan al gauw de nieuwe droger en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze gauw even naar Duane Reade gerend zijn.  Het kaartje en alles zit er nog aan. Enfin, ik kan mijn haar nu in ieder geval drogen.

We pakken al onze spullen in en checken beneden uit.  De locatie van dit hotel was prima, maar ik denk niet dat we er nog eens zullen logeren.  De kamer was veel te lawaaierig en warm en Saskia vond de kussens zeer oncomfortabel.  We zagen ook nergens air conditioning dus wat ze daar zomers aan doen is een raadsel.

Na onze spullen achtergelaten te hebben lopen we weer naar Le Pain Quotidien.  We herhalen ons ontbijt van gisteren, want dat vonden we beiden zo lekker!  Ik neem dus weer koffie en het gerookte zalm met een gekookt eitje ontbijt. 


Intussen bespreken we wat we de rest van de tijd in de stad willen doen.  Helaas is Saskia zo moe dat ze eigenlijk nergens zin in heeft.  Ik stel voor dat zij in een cafeetje gaat zitten,  terwijl ik mijn dingen doe, want ik vind het zonde van de tijd om maar te gaan wachten tot de trein vertrekt.

Gelukkig is dat nu ook weer niet Saskia's plan en we lopen als eerste naar Le Parker Meridien.  In de lobby van dit hotel wordt een competitive gehouden tussen bakkerijen in de stad.  Er staan acht gingerbread creaties waar we online op kunnen stemmen voor $1 per stem.  De opbrengsten gaan naar City Harvest.
Deze King Kong creatie staat voor Saskia en mij op de tweede plaats, zo knap vinden we vooral de lichtjes gedaan

De creaties zijn heel goed gedaan en Saskia en ik bekijken ze uitgebreid.  Het is moeilijk de beste te kiezen, maar uiteindelijk zijn we het erover eens dat we die van Baked Ideas met de City Harvest vrachtwagen het best vinden.  We brengen onze stem uit en gaan dan verder.
Times Square uit gingerbread
Onze favoriet

Via Fifth Avenue lopen we naar Grand Central Station.  Daar is ook een kerstmarkt waar we even rondkijken.  Het is er echter ontzettend warm en we hebben het al gauw gezien.  Saskia stelt voor om lunch te gaan eten in hetzelfde theerestaurant als gisteren.
Het altijd mooie Chrysler gebouw

Daar ben ik meteen voor te vinden, want zo hoeven we niet naar een vegan vriendelijk restaurant te zoeken.  Als we bij Radiance aankomen hebben we het warm, want het is vandaag heerlijk weer.  We bestellen beiden een heerlijk groot glas citroen en gember ijsthee.  Om te eten hebben we ook beiden weer hetzelfde als gisteren, want dat was lekker en licht.
Myzel Chocolates aan W. 55th St verkoopt allerlei soorten drop

Als we klaar zijn hebben we nog even tijd om via Times Square naar Rockefeller Center te lopen.  Eigenlijk willen we daar de Lego winkel bezoeken, maar met de drukte duurt het lopen erheen zo lang dat we toch maar terug naar het hotel gaan om onze bagage op te halen.

Dan bestel ik weer een Uber auto en dat blijkt heel handig een Toyota minivan te zijn.  Wij passen er met onze bagage dus makkelijk in.  Het verkeer is heel slecht, maar daar hebben we rekening mee gehouden.  Om kwart over drie zet Chuka, de heel beleefde chauffeur, ons voor Penn Station af.

We nemen plaats in de wachtruimte tot ons perron wordt afgeroepen.  Ik word uit de rij gehaald om mijn tas op explosieven te controleren, maar dat duurt maar een paar minute.  In de trein vinden we al gauw een paar stoelen achter elkaar en hij vertrekt keurig op tijd.

Saskia en ik hebben besloten met ons avondeten te wachten tot we thuis zijn.  Ik haal wel een snack van groente chips en wat te drinken.  Verder verloopt de treinrit fijn met wat lezen en wat computeren.  Keurig om half acht komen we weer in Washington Union Station aan.

Daar wacht Rick ons al op, alleen is hij vergeten waar hij de auto neer heeft gezet.  Eerst denk ik nog dat hij die toch wel snel zal vinden, maar Rick en Saskia lopen de verdiepingen met auto's zonder success af. 

Na bijna een uur denkt Rick dat hij misschien weggesleept is en ik draag hem op naar de politie te gaan om dat uit te vinden.  Het lijkt mij heel sterk, want zo lang wachtte hij niet op ons.  Ik besluit dan toch mijn pijnlijke voeten te negeren en zelf op onderzoek uit te gaan.  En wat vind ik meteen op het bovenste dek buiten?  Juist, Ricks auto, hij dacht niet dat hij hem buiten had gezet, pfff.

Blij dat we de auto weer hebben rijden we naar Falls Church.  Daar treffen we Katja en Kai bij een nieuwe veganistisch restaurant Native Foods.  Saskia wilde daar al voor haar verjaardag eten, maar dat kwam er nog niet van.  We bestellen en helaas vinden we allemaal, Saskia inclusief, het eten helemaal niet lekker.  Alleen de zoete aardappelfrietjes zijn smakelijk.

Nu heb ik drie avonden achtereen veganistisch gegeten en morgenavond zie ik ernaar uit weer een gewoon menu voor me te hebben bij het kerstfeestje waar we heen zullen gaan.  Al moet ik zeggen dat met uitzondering van vanavond alles wat ik heb gegeten erg lekker was.

We hebben in ieder geval genoten in New York, maar zijn ook weer blij de drukke stad achter ons te hebben gelaten.  Als we onze buurt inrijden zien we bij het zwembad een moederhert met jong oversteken.  We mogen dan dicht bij de stad wonen, de natuur is ook aanwezig hier.

Morgen zal ik de rest van mijn New York foto's online zetten.

PS: Vandaag kreeg ik een email van Lenovo dat het onderdeel wat nodig is om mijn laptop te maken niet voorradig is en ik dus moet wachten om hem terug te krijgen.  Intussen gebruik ik een van Ricks Surface tablets, die autocorrect aan heeft staan.  Ik probeer die zoveel mogelijk te "verbeteren", maar soms zal ik iets missen.  Als je dus een vreemd gespeld woord (zoals "geode" ipv "goede") ziet komt het daardoor.

5 reacties:

Anoniem zei

Wat leuk en gezellig zo'n moeder dochter weekend!! Echt quality time!

Anoniem zei

Sorry, dit berichtje kwam van Greet

Ann zei

veel chocolade met 'dutch' spullen ;-) kon je wat voorraad inslaan ?
ann

naomi zei

Hallo

Wat een leuke dagen hebben jullie gehad in NY. Grappig dat de Pandora van het vrijheidsbeeld uitverkocht. Is 1 van de weinige usa dingen die hier wel te verkrijgen zijn. Jullie hebben veel gezien en gelopen in deze korte tijd. Jullie echt veel kerstsfeer geproefd in deze korte tijd.

Jemig een uur naar je auto zoeken vervelend is dat. Joh en wat maakt die spelling uit. Is allemaal goed te lezen en ach af en toe een Engels woord komt goed.
Liefs Naom9

Petra zei

@Greet - Ja, een reisje om niet te vergeten.

@Ann - Ik heb helemaal niets gekocht, goed he?

@Naomi - Ik werd op de spelling gewezen op een vorig blog vandaar. En ik denk dat de meeste mensen dat Vrijheidsbeeld in de stad zelf willen kopen. Ik ga denk ik online kijken of ik het kan vinden