Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 20, 2015

Koning Winter kwam op de valreep nog even langs

Het is donker in de kamer waardoor ik maar met moeite wakker genoeg word om op te staan.  Eigenlijk zou ik zo graag blijven liggen, maar dat is vooral op koude dagen als vandaag helemaal geen goed idee.
Gisteren zag ik dit toepasselijke en mooie plaatje
 

Als ik de lamellen opendoe zie ik dikke witte vlokken vallen.  De daken en het gras beginnen wat wit te worden.  Gelukkig is het te warm om op de wegen te blijven liggen.  Rillend laat ik Cosmo uit, Koning Winter wil zijn grip op ons nog niet aan de lente, die vandaag begint, overgeven, duidelijk.
Koning Winter denkt er dus anders over

Aan de andere kant zijn die sneeuwvlokken ook wel weer mooi.  Ik heb het liever dan grauwe regen, als het dan toch koud moet zijn.  Het is wel een vredig gezicht, die dwarrelende vlokjes.  Ik neem ook een paar foto's vlak voor het huis.

 
 
Terwijl we ontbijt eten, twee wafels met Old Amsterdam smeerkaas voor mij, komen de vogeltjes ook weer.  De eekhoorn laat zich nog niet zien, maar Rick ziet hem wel als ik naar de sportschool ben.

Rick blijft thuis werken om te wachten op de airconditioning man.  Ik ga naar Lifetime Fitness voor een uur cardio en dan de hot tub en sauna voor mijn spieren.  Tijdens het uur cardio sms ik met Katja en Saskia. 
Mijn tablet besluit halverwege de "House of Cards" updates op te laden

Die laatste heeft het op het moment echt moeilijk en ik hoop maar dat ze haar semester afmaakt.  Dit weekend gaat ze met een vriend helemaal naar Pittsburgh om een vriendin, die daar studeert, te bezoeken. 

Nu gingen wij vroeger uit Utrecht weleens in Leiden of Eindhoven vrienden opzoeken in het weekend, maar Pittsburgh is meer dan 500 km van Richmond en een rit van 7 uur.  Maar ja, hou ze maar eens tegen.  Het sneeuwt ook harder in Pennsylvania dan hier.  Al met al zal ik een zucht van verlichting slaan als Saskia zondagavond weer veilig in Richmond is!

Na het afzien op de machine is het weer heerlijk in de hot tub en sauna!  Ik zet de stralen op mijn zeer pijnlijke heupen en benen en dat helpt wel wat.  Voor de zoveelste keer zegen ik de beslissing om hier weer lid te worden.  Het is op dagen als deze zo broodnodig spierontspannend.

Op de terugweg haal ik bij Total Wine mijn favoriete sauvignon blanc en krijg dan van Rick zijn lunchbestelling door.  Bij Panera haal ik een late lunch voor ons beiden.  Ik neem de soba noodle bowl, lekker met dit kille weer.  Intussen motsneeuwt het enkel nog dus gelukkig weinig witte wereld.
De vlag in een druppel

Na de lunch komt de airconditioning man en Rick laat hem weten wat hij wil.  Ik ga de twee afleveringen van Boer Zoekt Vrouw, die ik nog niet gezien heb, eindelijk kijken.  Daarna lach ik weer om wat Nynke erover schreef.  Jammer dat het zondag alweer de laatste aflevering is.

De rest van de middag ga ik verder aan de golf puzzel van Jan van Haasteren.  Ik schiet lekker op en hoop hem dit weekend klaar te krijgen, zodat we aan de puzzel, die we van Naomi kregen, kunnen beginnen.  Rick kon vandaag niet helpen, maar hopelijk dit weekend wel weer.

Voor het avondeten willen we eerst naar Blackfinn.  Ik ben niet dol op hun menu, maar ze hebben heerlijke spruitjes.  Helaas is het daar beredruk, want March Madness is begonnen.  Dit is een enorm college basketbaltoernooi waar iedereen mee bezig is. 

Zin om een uur of meer te wachten hebben we niet.  We lopen dus naar de overkant waar er bij Ovvio nog meer dan genoeg plaats is.  Ze hebben er heerlijk Italiaans brood en ik bestel de ravioli van kalfszwezeriken met spaghetti squash.  Werkelijk een exquisiet gerecht wat ik met heel kleine hapjes eet.

Thuis sms-t Saskia dat ze in Pittsburgh is aangekomen.  De helft van de rit is veilig volbracht.  Ik blijf er maar aan denken hoe ver wij Eindhoven vroeger vonden en deze Amerikaanse college studenten draaien hun hand niet om voor een rit verder dan Amsterdam-Parijs voor een weekendje.  Maar ja, dan bedenk ik dat Rick en ik ook een weekendje naar Canada gingen, nog verder weg. 

Onvoorstelbaar dat we vorige week nog in Nederland waren, over reizen gesproken.  Het is nu lente en ik hoop dat dit weekend ons ook wat lenteweer zal laten zien na de sneeuw van vandaag!

5 reacties:

Anja zei

Nu zijn we wel klaar met de winter, laat de lente maar komen!

Marie zei

Ongelooflijk Petra, daar is dan ineens de sneeuw weer! Maar dat zal zeker niet lang duren, het is snel lente! Hier is het weer ook al ruim een week prachtig, lentegevoelens komen naar boven! Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Saskia, en ja, ik begrijp je helemaal dat je je daar zorgen over maakt. Onze zoon is 13 en boy-oh-boy, dat is ook niet altijd makkelijk. En het moet nog beginnen haha. Zoals mijn moeder altijd zei: "Kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen'. Fijn weekend!

Tineke zei

In de huidige tijd weten we veel meer van de kinderen; dat is heel fijn om mee te maken , maar het nadeel is dat je je ook meer zorgen maakt.
Geniet van het weekend!

Marion2 zei

Ja, leuk: vanavond de ontknoping van BZV. Het zou me niet erg verbazen als Tom en Rimke en Geert en Hettie niet meer bij elkaar zijn. Theo en Nancy: ik vraag me af of ze elkaar nog gezien hebben na de opnamen. Maar ja, ik heb me er wel vaker goed in vergist.

Het is me inderdaad een afstand die Saskia aflegt. Maar ik denk dat ze het inmiddels al wel gewend is om flinke afstanden te rijden. Maar ik begrijp je zorg helemaal, ik zou er ook geen fan van zijn.

Petra zei

@Anja - Ja, ik kijk de narcissen bijna uit de grond!

@Marie - Ja, een cliche gezegde, maar oh zo waar!

@Tineke - Dat is ook zo, ik krijg nu iedere (negatieve) gedachte van de meisjes doorgespeeld.

@Marion - Ik moet nog kijken maar las al het e.e.a. op FB. Gelukkig heeft Saskia de 1000+ km weer veilig volbracht