Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 19, 2015

Laatste klusje na de brand: nieuwe horren voor de ramen en deuren

Het gezang van de cardinaal maakt me wakker vanochtend.  Een leuk en gezellig wekkertje is het.  Ik zie dat hij en mevrouw Cardinaal in een van onze dogwoods zitten met uitzicht op ons vogelvoer.  Even later vliegen ze inderdaad gezamenlijk ons deck op.


Cosmo ziet echter een andere hond en blaft voor de deur.  Weg zijn de vogeltjes, maar lang duurt dat niet. Zodra Cosmo weer binnen is komen alle paartjes weer langs.  De zwartkop meesjes zijn het brutaalst.  Die vliegen zelfs niet weg als Snickers op een van de stoelen op het deck zit.
Veilig in de boom tot Cosmo weg is
 
Na een lekker ontbijt van gepocheerde eieren met kaas en ettelijke koppen koffie vertrek ik naar de sportschool.  Daar zie ik bij het restaurant onder Anytime Fitness blauwe ballonnen hangen.  Gisteren las ik op de Facebook pagina van de eigenaresse Julie dat die er hangen om de verjaardag van Jack, het jongetje uit Vienna dat in 2011 door het vloedwater van tropische storm Lee is meegetrokken en verdronk.

Een mooie gedachte en ik maak er gauw een foto van voor mijn dagelijkse foto.  Ik streep "Blue/blauw" ermee van mijn lijstje.  Grappig dat de dagfoto soms gewoon "verschijnt" als ik er nog niet eens over heb nagedacht.  Achteraf hoor ik van Julie dat het maar goed is dat ik de foto al maakte, want zij mocht de ballonnen niet laten hangen van een of andere functionaris van Vienna!

Sharon wacht me al op en ik ben maar weer blij met mijn personal training, want ik heb vandaag veel pijn en dan is het extra moeilijk met tot gewichten doen te zetten.  Na het uur gewichten doe ik nog een half uur cardio tot ik 6500 stappen bijeen heb.  Of ik de 10000 haal vandaag weet ik niet, maar dit is al goed genoeg voor nu.

Thuis ga ik wachten op de "horrenmannen".  Het aller-, allerlaatste klusje nog over van de brand gaan zij doen: alle horren voor onze ramen en schuifdeuren vervangen.  Om een uur of half een arriveren ze en beginnen aan de 34 ramen en deuren, die nieuwe horren krijgen.

Eigenlijk had ik gehoopt pho te eten als lunch, maar het vervangen van de horren neemt veel meer tijd in beslag dan ik had verwacht.  Dan maak ik maar een paar beschuiten met smeer Old Amsterdam en regenboogworteltjes als lunch.  Smaakt ook prima.

Pas na tweeen zijn alle horren geinstalleerd.  Ik geef de mannen een goede fooi, want het is keurig gedaan.  Ze zijn er blij verrast mee.  Ik vind het altijd leuk als mensen die fooi niet als vanzelfsprekend aannemen.

Bij Rite Aid haal ik herhaalrecepten op en schrik van de kosten van een zalf, die ik moet gebruiken!  Kennelijk hadden we vorig jaar ons maximum uit eigen zak al bereikt, want nu mag ik er bijna $250 voor neertellen!  Gelukkig hebben we een speciale verzekerings credit card, maar het is werkelijk belachelijk duur!

Bij Pro Nails 3 maakt Thu mijn nagels weer helemaal keurig.  Ik laat ook mijn teennagels doen.  Niet dat ik denk binnenkort sandalen te gaan dragen, maar zo zijn ze netjes als ik bij Lifetime in het zwembad loop.  Ik kies dit keer een mintgroene kleur.

Thuis heb ik allerlei huishoudelijke plannen en wilde nog verder aan mijn puzzel, maar ik ben doodmoe van de pijn in mijn benen en schouders.  Helaas belt Laura ook nog dat ze niet kan komen voor een massage.  Ze heeft haar enkel ernstig verstuikt.  Ik ken weinig andere mensen, die zo vaak iets aan de hand hebben!
Gelukkig is Kai er om met Cosmo te spelen

Rick daarentegen heeft energie voor tien en tuiniert zelfs nog een uur na thuiskomst.  Hij maakt de bedden voor ons huis weer netjes met houtsnippers.  Het is een hels werk en ik had liever dat Rick het aan de tuinmannen over zou laten, maar daar wil hij niets van weten.
De eekhoorn komt nog even dineren

We bestellen Thais eten, mijn gerecht komt met verse peperkorrels en is enorm heet!  Ontzettend lekker, dat wel.  Voor vannacht wordt er, je gelooft het niet, sneeuw voorspeld.  Ik hoop dat het niets wordt, maar dat er slecht weer aankomt laat mijn lichaam me goed voelen!

7 reacties:

Anja zei

Wat een triest verhaal van Jack, mooi dat er ballonnen voor hem hingen. Hopelijk gaat de sneeuw ons gebied voorbij!

Anoniem zei

Wat jamner dat er alweer sneeuw verwacht wordt.
Triest dat die ballonnen niet mochten blijven hangen.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Pffff, jammer zeg dat de ballonnen weg moesten. Zo'n mooie gedachte om dat knulletje te herdenken op z'n verjaardag!
Hopelijk valt het mee met de sneeuw!
Groetje van Henny Breedijk.

Tineke zei

Is er ook bekend waarom de ballonnen niet mochten blijven hangen, is toch heel onschuldig en mooi gebaar.
Hebben jullie ook vogelkastjes. Wij hebben een nieuwe opgehangen en die wordt flink geinspecteerd door kool- en pimpelmeesjes, we hopen dat ze hem gaan gebruiken. We hebben altijd veel vogels in de tuin, zag net mijn roodborstje zitten.
Het in de tuin werken van Rick is juist ontspannend voor hem na een dag achter de computer; en het knapt zo lekker op.

Anoniem zei

Wat naar dat je weer zoveel pijn hebt. Gauw maar weer een sauna dagje doen.
Gelukkig zie ik geen sneeuw op de webcam.
Jullie temperaturen schommelen wel heel erg.
Triest dat die ballonnen niet mochten blijven hangen.
Een fijn weekend, Bea

Petra zei

@Anja - Gelukkig viel het allemaal mee

@Anja - Ja, die persoon wist duidelijk de reden ervoor niet

@Henny - Heel lief van Julie inderdaad. Jacks moeder heeft het in ieder geval gezien

@Tineke - Nee, met vogelkastjes ben ik te bang dat de katten erin kunnen. Rick heeft misschien iets met zijn hart dus het leek mij niet zo'n goed idee dat hij met heel zware zakken ging sjouwen.

@Bea - Sauna inderdaad vandaag!

Tineke zei

Dat is even schrikken, je zult je wel zorgen maken en dan is zware zakken tillen geen goed idee.
Ik hoop dat jullie gauw een goede uitslag krijgen en het mee blijkt te vallen bij Rick.
Fijne zondag toegewenst ,wij hebben vandaag ons jaarlijkse familie etentje in Aviafauna; met tussen de rond de 40 personen