Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 06, 2015

Prachtige blauwe luchten en sneeuw

Brrrr!!! Het is weer eens min twaalf als ik opsta.  Er wordt dan ook gewaarschuwd voor enorme gladheid vanwege zwart ijs op de wegen.  Rick doet het rustig aan en wacht even tot de zon wat zijn werk heeft gedaan voor hij naar zijn werk vertrekt.  Gelukkig hoeft hij niet naar Arlington, want daar is een bestelling van zout niet aangekomen en zonder zout zijn de wegen daar ijsbanen en een en al ongelukken.


Terwijl ik mijn koffie en wafels nuttig vind ik het zo prachtig buiten met de staalblauwe luchten, zoals je ze eigenlijk alleen ziet als het zo koud is, en glinsterende sneeuw.  De bomen lijken ook bestrooid met poedersuiker, aangezien het vrijwel windstil is.

Omdat het zo hard vriest twijfel ik even, maar ik kan gewoonlijk niet weer boven binnen op de elliptical gaan lopen als het buiten zo mooi is! Na me heel dik aangekleed te hebben en hoge sneeuwlaarzen aan, lijn ik Cosmo aan en doe mijn polariserende filter op mijn fototoestel. 
 
Het wordt een heerlijke wandeling, ik heb het in de zon zelfs af en toe warm.  We lopen voornamelijk op de weg, want veel stoepen zijn ook ijsbanen of nog niet schoongemaakt.  In Southside Park is het prachtig.  Ik geniet ook van de zingende vogeltjes, vooral de cardinalen, die laten weten dat de lente echt niet ver weg is.

Het vogeltje zit verscholen in de boom, maar zijn lied is goed te horen
 
Na een uurtje heb ik bijna 7000 stappen bijeen en ik besluit de overige 3000 op onze elliptical te volbrengen.  Al kijkend naar de film Tim's Vermeer gaat dat snel.  Dan maak ik me gauw klaar om er met Saskia op uit te gaan.

We gaan eerst lunch eten bij Le Pain Quotidien.  Behalve hun overheerlijke gerookte zalm tartine bestel ik ook een lekker warm drankje, citroensap met honing en gember.  Dat moet ik ook eens thuis maken, zeer smakelijk! 

Beiden hebben we wat dingen te halen bij Target.  Ik loop er ook zo maar een pijama tegen het lijf.  Precies de soort, die ik fijn vind, kort mouwen, korte broek en ontzettend zachte stof.  De rest van de spullen zijn snel gevonden.  Voor onze vrienden in Brussel neem ik op verzoek een flinke pot Excedrin mee.  Buiten worden we gemaand ver van de gebouwen te lopen, want er valt ijs van het dak.

Bij Mom's Organic Market kopen we een aantal lekkernijen voor Saskia om mee te brengen in het vliegtuig.  Ook neemt ze havermout mee om in de hotelkamer als ontbijt te maken.  Waarschijnlijk een goed idee en ze heeft er plaats voor in haar bagage.  We genieten ook van een van hun lekkere versgeperste sappen, voor mij wortel, boerenkool en gember, erg goede combinatie.

Dan is het tijd voor onze nagels, altijd een leuk moeder-dochter uitje.  Ik kies een nieuwe kleur, lichtblauw met allerlei glittertjes.  Saskia gaat voor zwart, wat bij haar past.  Ze liet gisteren ook haar nieuwe tattoo zien, een grote bij op haar voet.  Ik droomde vannacht prompt dat ik ook een tattoo kreeg.  Wie weet ooit een kleine om te weten hoe het voor Saskia voelt.

Thuis zet ik Saskia af, zij gaat met een vriendin, die ze al een tijd niet heeft gezien, naar de mall.  Mijn minst favoriete kant van op reis gaan moet nu gebeuren.  Ik zet Cosmo af bij de kennel, vul de papieren in en als ik afscheid neem zeg ik wat ik altijd zeg als ik weg ga "Vrouwtje komt zo weer terug".  Dat kalmeert Cosmo om de een of andere reden en hij loopt gewillig mee naar achteren.

De receptionist vraagt welke taal ik net sprak.  Ik antwoord Nederlands en hij vraagt waarom ik Nederlands met Cosmo spreek.  Ik leg uit dat het mijn moedertaal is.  Hij is helemaal verbaasd, want hij hoorde absoluut geen accent tijdens ons gesprek.  Altijd leuk om te horen, moet ik zeggen, al weet ik dat dat accent bij tijd en wijlen echt nog wel naar voren komt.
Bij thuiskomst vind ik het pakketje met deze tegel bij de voordeur.  Ik ben er blij mee! Nu nog even kijken waar hem te hangen
 
Thuis pak ik mijn spullen in en ruim op.  Als Rick thuiskomt heeft hij ook vakantie.  We gaan het vieren met een etentje bij Jaipur.  Gisteravond waren ze dicht met de sneeuw en we hebben gewoon zin in Indiaas. 
 
Dit keer bestel ik een kreeftgerecht in pittige tomatensaus.  Natuurlijk hebben we er naan bij en mango chutney en achar (heel zure groentes).  Dit gerecht is lekker, maar de volgende keer wordt het toch weer wat anders.  De kreeft is namelijk wel erg taai.
Een mooie zonsondergang weer vanavond

We pakken alles in wat ingepakt kan worden voor morgenochtend.  De taxi wordt besteld en morgenochtend vroeg laten we deze hele winterse boel achter ons om naar Londen te vertrekken.  We nemen de dagvlucht en logeren een nacht dichtbij Heathrow.  Ik ben benieuwd hoe het met de jetlag zal gaan zonder nachtvlucht.  Tot in Europa!

Foto's van vandaag staan hier.

18 reacties:

Anja zei

Goede reis en heel veel plezier in The Netherlands!

Anoniem zei

Goede reis ! en in Nederland dit weekend 14gr het begint een beetje lente te worden :-),de narcissen staan op springen buiten dit weekend zullen wel bloemen zien, jaaaaa de lente gaat beginnen, heel veel plezier in Nederland.

Grtjes uit Rotterdam, Toos

Anoniem zei

Hele goeie reis en heel veel plezier hier, het wordt heerlyk weer....ik ga dinsdag de zon in zuid spanje opzoeken!
Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Mooie winterse foto's heb je weer gemaakt, Petra.
Welkom heel even in Brussel op de luchthaven.
Verder wens ik jullie een aangename vakantie in Nederland, jouw thuishaven van jaren geleden Petra.
Geniet ervan met jouw gezinnetje.
Groeten van Hilde uit B.

Sally zei

Fijne reis en een gezellige tijd gewenst

Anoniem zei

Heel veel plezier in Nederland! En het wordt echt lenteweer! Groetjes, Linda

Unknown zei

Goede reis en geniet van de vakantie

Anoniem zei

Een hele goede reis, welkom in lenteachtig Nederland en heel veel plezier hier!!!

Groetjes Marja (Den Haag)

Ineke zei

Weer helemaal bijgelezen. Wat leuk dat jullie naar Nederland (en België begrijp ik) gaan. Alvast een hele goede vlucht en geweldige dagen hier. Er komt een beetje lenteweer aan, speciaal voor jullie besteld! :-)

Jeanny zei

Fijne vakantie!! Geniet ze!!

Anoniem zei

Welkom in Nederland, wellicht zijn jullie inmiddels gearriveerd?! Ik wens jullie ontzettend veel leuke dagen toe en ........ vergeet even de sneeuwboel!
Groetje van Henny Breedijk.

jolanda zei

Fijne vakantie!

Anoniem zei

Wat een pak sneeuw bij jullie en dat in deze tijd van het jaar!
Wens jullie een heel goede reis,en een heel mooie tijd hier in het sneeuwvrije Nederland...

groetjes Joke

BiancaMA zei

Een hele goed reis!

Herkenbaar om een pot Excedrin mee te nemen. Als mijn moeder en haar man straks in april naar Florida gaan moeten ze dat voor mij ook mee terug nemen, 2 soorten zelfs ;-))

Heel veel plezier in Nederland, we hebben een mooi weekend voor de boeg!

Groetjes,
Bianca

Anoniem zei


Op foto ziet het er geweldige uit, maar ik geef toch de voorkeur aan het lenteweer waar wij nu mee te maken hebben. Wens jullie een goede reis, een fijn verblijf in Nederland, en hoop voor jullie dat het mooie weer aanhoud.

Groetjes Wilma Loeffen

Tink zei

Safe flight!
Ik geniet altijd enorm van jullie vakantie verhalen en avonturen. Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat ik het deze keer kan lezen. Oh ik gun het jullie zo! Maar het is zo'n emotioneel geladen onderwerp voor mij.
Mijn dochter met kleinkinderen en man in Roosendaal, mijn grootste wens te kunnen reizen en ze nog één keer te kunnen zien, wat eigenlijk alleen een droom zal blijven. Zo'n vreselijke heimwee naar m'n kind, haar een lekker te knuffelen want ze heeft zoveel op haar bordje. Een man met vrijwel dezelfde ziekte als ik en hij kan ook niet reizen dus we zitten in een deadlock.

In ieder geval wens ik jullie heel erg veel plezier, kom je langs Roosendaal in Brabant denk dan even positieve gedachtes zodat de wens van mijn dochter en mij misschien in vervulling mag gaan.

Mocht iemand in Nederland naar de USA komen en denken goh wat zal ik eens voor Tink meenemen? Een droogrekje. Je weet wel zoeken die over de deur of balkon gaat. Wil je wel geloven dat ze die hier niet hebben? Juis in onze RV heb ik er dringend een nodig! :-) misschien moet ik een import bedrijfje voor wasrekjes opzetten en ze verkopen op Amazon:-)

Heel veel happiness and makes lots of memories Petra!

Petra zei

@Anja - Dank je!

@Toos - Heerlijk, ik kan niet wachten wat bollen te zien!

@Evelyn - Jij een heel fijne tijd in Spanje!

@Hilde - Het is nog steeds zo vreemd inderdaad dat ik ooit in Nederland woonde. Ik voel me nu compleet toerist daar, weet niet eens hoe het openbaar vervoer meer werkt!

@Sally - Dank je!

@Linda - Ik hoop dat het de hele week zo blijft!

@Chantal - Dank je!

@Marja - Dank je, dat gaat vast lukken.

@Ineke - Belgie is alleen even om oude vrienden te bezoeken en een directe vlucht uit Londen ipv naar Amsterdam.

@Jeanny - Dank je! Heb ik jou ooit verteld dat ik het niet kan laten je naam in mijn hoofd op zijn Engels uit te spreken?

@Henny - Jij ook bedankt!

@Jolanda - Gaat lukken :)

@Joke - En dan te bedenken dat het hier in de zomer zo heet kan zijn, echt een landklimaat.

@Bianca - Excedrin is ook het enige dat mij helpt soms

@Wilma - Dat hoop ik zeker ook!

@Tink - Wat vind ik het toch altijd erg voor jullie! Kun je een foto van het soort droogrekje sturen? Ik kan niets beloven, maar wie weet.

Tineke zei

Welkom in nederland, lekker genieten van het lenteweer vandaag.
Ik heb honderden sneeuwklokjes in de tuin , gisteren evenals vorige week naar het tuincentrum geweest om de tuin nog meer op te fleuren met violen en primula's ; echt genieten.