Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 09, 2015

Bah, niet lekker geslapen vannacht, ik had teveel nek- en schouderpijnen en word ook met hoofdpijn wakker en rare rillingen wakker.  Rick gaat meteen in de zorg en maakt koffie en een ontbijtquesadilla voor me. 


We eten samen op het deck en dan vertrekt Rick gauw naar zijn werk.  Ik ben ook veel vroeger dan gewoonlijk op dus blijf met een tweede kop koffie genieten van de af en aan vliegende vogeltjes.  Het eerst zo verlegen en bange titmousje komt nu rustig zitten eten, terwijl ik vlak onder hem zit.

Met deze pijnen bedenk ik me dat het goed zou zijn om de hot tub en sauna bij Lifetime weer eens een bezoek te brengen.  Eerst doe ik een uur op twee verschillende cardiomachines en kleed me dan in bikini. De warmte doet me goed en de stralen van de hot tub op mijn pijnlijke heupen helpen ook wat.

Intussen lees ik verder in Christine's boek.  Zo grappig is het om er echt haar "stem" in te lezen.  Christine heeft een heel rijke vocabulaire en ook typische uitspraken en gezegdes, die ze graag gebruikt.  Die komen in haar boek terug.

Als mijn maag begint te rommelen vertrek ik.  Ik besluit een lekkere bak pho te gaan eten bij Pho Thang Long.  Intussen bedenk ik me dat ik zin in sate met rijst en komkommersla heb vanavond.  Na het eten loop ik naar Safeway en koop daar alvast de rijst en komkommer.

Alleen kan ik er geen pindasaus vinden.  Ik heb ook nog een lijstje voor Whole Foods en daar hebben ze wel erg lekkere pindasaus weet ik.  Terwijl ik mijn boodschappen afwerk zie ik dat er een nieuwe Uniekaas is, Goudse met truffels.  Ik ben dol op truffels dus neem een klein stukje mee om te proberen (dat is inmiddels gebeurd en ik vind het heerlijk!).

Verder is het alweer een rustige middag.  Ik voel me nog steeds raar rillerig dus besluit gewoon op het deck te ontspannen.  Na Christine's boek uitgelezen te hebben begin ik aan een nieuwe kleurplaat.  Dit keer kies ik de orchideeen en die zijn te teer om stiften te gebruiken.  Ik haal dus mijn Derwent potloden tevoorschijn en geniet van het combineren van de kleuren.

Een paar uur later ben ik tevreden met het resultaat.  Tijd om de keuken in te gaan.  Ik maak mijn komkommersla waar Rick en Kai dol op zijn.  Heel makkelijk, de plakjes moeten weken in azijn en zout en daarna was ik ze goed af.
Het is warm voor Cosmo, zeker na al zijn geblaf in de tuin

Rick komt thuis en grilt de kipspiesjes.  We eten lekker buiten en het smaakt zo goed dat we dit een vaker te eten zomermaal gaan maken.  Alleen jammer dat Saskia niet mee kan eten, hoewel de pindasaus, groentes en bruine rijst wel veganistisch zijn.  Niet dat zij vanavond thuis was voor het eten, ze heeft een druk leven met haar babysitten en vriendinnen.

Vanavond gaat Rick naar een vergadering over zonneenergie.  Men wil Vienna zoveel mogelijk met zonnepanelen van electriciteit gaan voorzien.  Ook wij zijn daar natuurlijk zeer in geinteresseerd.  Binnenkort komt er iemand praten over de mogelijkheden voor ons huis.

Intussen groeit mijn feeentuintje gestaag.  Ik vind het zo'n leuke hobby!  Iedere dag kijk ik ernaar en verplaats eens een feetje of kaboutertje hier en daar.  Mijn nieuwste huisje is de bakkerij.  Daarvan gaat het deurtje ook open, zo leuk!
 
 

8 reacties:

Anne-Sophie zei

Die komkommersalade aten wij vroeger thuis ook zo maar was ik helemaal vergeten. Binnenkort weer eens maken, lekker fris bijgerecht.

Tineke zei

Wil je de titel en naam van Christine doorgeven, het zal aan mij liggen , maar ik kon het niet in de krantenpagina die je aangaf van Washington post ontdekken.
gelukkig voor jou nu weer een warmte periode, is altijd beter voor je pijnen.
Ik lees tegenwoordig ook vaak een engels book , ben nu bezig Sheila O'Flanagan, ierse schrijfster.

Anoniem zei

Wat wordt je tuintje leuk!
Lekker, wij raspten de komkommer maar verder ook in azijn en zout weken. Heerlijk fris, ook lekker bij de bloemkool.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Fijn dat de sauna de pijnen iets verzacht hebben.
Terwijl ik je antwoord geeft hangt er een vlaamse gaai aan het pinda net. Ik weet dat ze ook kleine vogeltjes eten maar ze zijn wel mooi.
Ik heb verder koolmeesjes, pimpelmeesjes, musjes en houtduiven op de voederplank.
Groetjes, Bea

Sandrah zei

Oh, de heerlijk frisse komkommersalade van mijn moeder! Hoe ik ook probeer, ik krijg 'm nooit zo lekker als mijn moeder 'm maakte. Inderdaad, ook met azijn en zout, maar ook met een snufje peper.
Toch maar weer eens proberen te evenaren! :-)

Sandra

Jurgen de Bruin zei

Wat Sandrah ook zegt, mijn moeder maakte dit ook vaak en ik krijg het niet voor elkaar om het ook zo te maken.. :-( Ik zie nu trouwens ook weer een opmerking over Saskia en veganisme en vroeg me af of ze bij haar tattoos ook heeft opgelet dat deze inkt veganistisch is. Ik las namelijk pas dat hier ook dierlijke producten in kunnen zitten. (nooit geweten, maar me er ook niet in verdiept)

jolanda zei

Grappig, die komkommersalade maakt mijn moeder ook, soms met suiker zodat je een zoetzuur krijgt. Echt lekker bij bloemkool! Bij oosterse gerechten maak ik tegenwoordig altijd een dressing van ketjap manis, azijn, sambal en gebakken uitjes en laat daar de komkommerschijfjes in trekken. Maar of Indonesische ingrediënten makkelijk te krijgen zijn in de VS... geen idee.

Petra zei

@Anne-Sophie - inderdaad, echt zomers

@Tineke - Misschien had ik de verkeerde link geplaatst. Dit is het boek: http://www.amazon.com/Tycoons-Red-Hot-Marriage-Merger/dp/1511924926/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1433975983&sr=8-1&keywords=christine+glover

@Anja - Dat tuintje is wel ietwat verslavend. Ik moet me inhouden en zet nu maar dingen op mijn verlanglijst. Er is zoveel leuks!

@Bea - Pimpelmeesjes vind ik ook zo mooi. We hebben hier alleen de zwartkopmeesjes

@Sandra - Wat peper zal ik volgende keer ook eens proberen, klinkt goed

@Jurgen - Ja, Saskia is wat dat betreft heel bewust bezig. Niets wat ze gebruikt heeft een moeder of is getest op iets wat een moeder heeft

@Jolanda - Die spullen kunnen we hier vrijwel allemaal bij een van de vele Aziatische winkels krijgen. Ik ben meer een ketjap asin persoon en die is moeilijker te vinden.