Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 17, 2015

Gezellig shoppen met mijn "baby"

Eerst even een administratieve aankondiging, Accuweather, die het weer boven mijn blog jarenlang aangaf, veranderde zijn "widgets" voor websites dusdanig dat ik een hele pagina over het weer boven mijn tekst zou hebben staan.  Ik heb dus een nieuwe gevonden, hopelijk blijft deze weer jarenlang functioneren.

Rick is al op als ik om kwart voor acht word gewekt door een sms-je van Katja.  Zij vindt het erg moeilijk dat ze in New Jersey helemaal geen vriendinnen heeft en dat kan ik me goed voorstellen.  Ik vind het natuurlijk fijn dat ze mij nu als haar beste vriendin ziet, maar hoop dat ze gauw leuke contacten legt.

Het is een stuk minder vochtig vanochtend en ik drink en eet lekker buiten op het deck.  Dit keer een ontbijtquesadilla van Smart Ones, erg lekker.  Onze tuin is op het moment zo groen, het voelt alsof ik in een bos zit!


Voor mijn uur personal training doe ik een half uur cardio op de elliptical.  Dan komt Sharon me halen en doen we een uur intensief gewichten.  Intussen bespreken we de capriolen van onze diverse kinderen.  Sharons kinderen zijn ongeveer dezelfde leeftijd als de onze dus we snappen elkaar helemaal.

Op weg naar huis is het bewolkt en spettert het wat.  Op de radar zie ik een heel aantal (onweers)buien.  Mijn plan om naar het zwembad te gaan na de lunch laat ik dus maar varen.  Saskia sms-t om te vragen of we met zijn tweetjes naar de mall zullen gaan en daar heb ik eigenlijk ook wel zin in.

Het is sowieso bijzonder als Saskia iets samen met mij wil doen dus grijp ik dat met beide handen aan voor wat kwaliteitspraten met mijn jongste.  Veel daarvan is te prive om te beschrijven, maar laat ik het erbij houden dat ik enorm trots ben op hoe zij omgaat met de problemen in haar leven en daarbij ook anderen met soortgelijke problemen helpt.

Natuurlijk moet er behalve praten ook geshopt worden.  We beginnen bij Sephora waar ik nieuwe mascara koop.  Ik wacht daar eigenlijk altijd veel te lang mee, mijn oude is helemaal gaan klonteren.  Ook probeer ik eens een nieuwe kleur oogpotlood.  Saskia kooopt ook een paar dingetjes.

We kijken in wat kledingzaken en ik probeer een broek en topje aan bij Zara.  Helaas zagen die er op de hanger heel leuk uit, maar mij staan ze absoluut niet!  Mijn Swatch horloge houdt telkens op met lopen en begint dan weer dus ik laat de batterij bij de Swatch winkel vervangen.  Tot mijn verrassing is dat gratis!

Bij Bath and Body Works hebben ze de "klassieke" geuren tijdelijk terug, die ik veel lekkerder vind dan de nieuwere, die me te sterk zijn.  Ik koop dan ook lekkere plumeria spray en komkommer meloen douche gel. 

Saskia wil zoals altijd bij Urban Outfitters kijken of ze iets leuks in de uitverkoop hebben.  Intussen horen we het buiten flink onweren dus helemaal goed dat we iets binnen zijn gaan doen.  Saskia slaagt erg leuk met wat t-shirts en korte broeken.

Als laatste loop ik nog Barnes and Noble binnen in de hoop een papieren kaart van Chili of tenminste Santiago te vinden.  Helaas hebben ze die niet en eigenlijk maar heel weinig kaarten, net alsof ze uitverkocht zijn.  Zouden zoveel mensen buiten de VS gaan reizen deze zomer? (in dit gebied is dat absoluut niet ongewoon)

Gelukkig is het als we buiten komen weer vrijwel droog.  Ik zet Saskia thuis af en rijd dan door naar Lofty Salon. In de zomer laat ik mijn haar wat vaker bijkleuren, want ik wil het (morgen ook) in een paardenstaart dragen met de hitte.  Als er uitgroei is lijken er dan kale plekken te zijn en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Terwijl de kleur intrekt helpt Carmen me wat met mijn Spaans.  We spelen mijn Trivia Crack Spaanse spelletjes en ze vindt dat mijn uitspraak goed is. Nu moet ik alleen nog zelf op de woorden zien te komen.  Begrijpen doe ik het prima, lezen vooral, maar spreken?

Omdat wij dit weekend op reis zijn hebben we besloten Ricks vaderdag diner vanavond te gaan eten.  Rick kiest er Chef Geoff's voor, want die hebben veel van zijn favoriete Belgische bieren.  De bediening is tergend langzaam tot ik uitroep dat ik omval van de honger (na meer dan een half uur wachten).

Opeens is daar de calamari en het verse brood.  Als "hoofdgerecht" heb ik de gegrilde artisjok en tonijn tartaar, die op een gefrituurde avocado wordt geserveerd.  Van die laatste proef ik een beetje, best lekker, maar natuurlijk zeer machtig.  Al met al is het een gezellig en lekker maal.

Thuis geef ik Rick mijn cadeautje voor Vaderdag, want dat is te groot om mee naar Chili te nemen.  De kinderen zullen hun cadeautjes na onze vakantie geven.  Katja was die van haar vergeten dus zal het ook later geven. Ik heb een bierpul met een fles Chimay blauw en een leuke kaart voor Rick.  Het valt in zeer goede aarde.


Morgen heb ik een rondleiding en maar weer eens hopen dat het droog zal blijven, want we zitten in een warmte onweersbuiten patroon.

4 reacties:

Becs zei

Ik kan het me goed in denken dat Katja moeite heeft met het feit dat ze weinig vrienden heeft waar ze nu woont. Ik heb hier een paar vrienden, maar er zijn dagen bij waarop ik me best eenzaam kan voelen. Wat fijn zo een dagje shoppen en quality time met Saskia

Ron zei

Leuk cadeau voor Rick zeg...! Je dochters boffen maar met zo'n moeder. Lekker shoppen en een luisterend oor zijn. Wel druk dagje zo.... :-)

Anoniem zei

Het is altijd moeilijk om je draai op een heel andere plek te vinden.
Des te jammer dat Kevin dan zo moeilijk doet over de kat.
Gezellig dat je tijd met Saskia kon doorbrengen. En inderdaad niet alles hoeft hier besproken te worden.
Gaan jullie samen naar Chili? En is dit in plaats van jullie Aruba trip?
Groet, Bea

Petra zei

@Becs - Moeilijk is dat, he? Het heeft bij mij ook lang geduurd voor ik echt vriendinnen kreeg.

@Ron - Ja, druk, maar gezellig dagje

@Bea - Die kat is vandaag weer een probleem geweest, hij heeft hun matras stuk gekrabd :(