Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 14, 2015

Summerfest DC

We kunnen bij het opstaan al zien hoe vochtig het buiten is aan de condensatie die door de airconditioning op de ramen zit.  Mij hoor je niet klagen, ik voel me zoveel beter met dit warme weer!

Na een snel ontbijt gaat Rick een stuk fietsen en ik doe een half uur boven op de elliptical.  Intussen gaat Saskia naar een feestje bij vriendin.  Katja, Kai en Kevin maken intussen ontbijt, want we hebben plannen om naar de stad te gaan.

Als we allemaal klaar zijn rijden we naar de metro.  Daar staat de trein al klaar en we nemen de oranje lijn naar L'Enfant Plaza.  Daar stappen we over op de groene lijn, alleen neem ik iedereen eerst de verkeerde kant op waardoor we de trein net missen.


Niet getreurd, tien minuten later komt de volgende en twee haltes verderop stappen we Navy Yard uit.  Vlak tegenover de uitgang wordt het eerste Summerfest DC gehouden waar wij kaartjes voor hebben.  Wij hebben voor de eerste sessie van twaalf tot drie gekozen.

Het is voornamelijk een bierfestival met 113 verschillende bieren en ciders om te proeven.  Ook staan er een aantal food trucks en is er een live band en DJ.  De stemming zit er al gauw goed in.  Rick vooral is helemaal in zijn element. 

We krijgen allemaal een klein bierproefglaasje en ik koop meteen ook een flesje water, want het is alweer 33 graden.  Rick en de anderen proeven al een paar biertjes en ik een cider.  De kinderen, zoals ik ze voor het gemak nog even noem, gaan op verkenning uit.

Rick en ik bestellen lunch.  Ik heb een heerlijke caprese panini en Rick een crabcake sandwich.  We eten het aan een tafeltje waar al twee mannen staan.  Zij zijn net vanuit Colorado hierheen verhuisd en we hebben een leuk gesprekje over microbrouwerijen en hun trouwringen, die niet de gewone gouden banden zijn, die de meeste Amerikaanse mannen om hun vinger hebben.

Dan gaan we weer op zoek naar de anderen en Kai en ik proeven af en toe wat.  Ik ben nu eenmaal geen bierfan, maar de ciders en fruitbieren vind ik wel lekker.  We luisteren ook naar het bandje en vooral de DJ, die zulke bekende liedjes speelt dat iedereen luidkeels meebrult.
 

Het is genieten met onze twee oudsten en Kevin (Saskia kon niet mee, want je moest 21 zijn om binnen te komen)

Terwijl Rick zijn lijstje van te proeven bieren afwerkt, proberen wij ook bacon jam.  Die vind ik heerlijk, zoet en zout gaan altijd goed samen.  Alleen zie ik niet hoe ik drie potten ervan ooit op zou krijgen dus koop het maar niet.

Kai en ik hebben het op een gegeven moment wel gezien en gaan in de tent in de schaduw mensen kijken en op de anderen wachten.  Rick markeert al zijn geprobeerde bieren op een kaart en heeft duidelijk veel plezier.

Om kwart voor drie wordt het laatste bier voor onze groep geschonken.  Dat is maar goed ook, want de meesten hebben werkelijk wel genoeg gehad.  Gelukkig is vrijwel iedereen met de metro gekomen.

Ook wij lopen terug naar het station en de trein is druk, maar niet overvol.  Katja vraagt met een benauwd gezicht of er in het volgende station een wc is.  Helaas zijn die er vrijwel nooit in metrostations, maar L'Enfant Plaza ligt onder een winkelcentrum.

We laten de mannen wachten op het perron en gaan op zoek naar de "bathrooms".  Na wat zoeken vinden we die in de food court van de mall.  We maken er dankbaar gebruik van en haasten ons dan terug naar de mannen.

Onvoorstelbaar, maar er is nog geen enkele oranje trein langsgekomen!  Er komen nog drie andere treinen voor wij eindelijk in kunnen stappen.  Er zijn goddank wel stoelen open.

Terug in Vienna rijd ik iedereen terug naar huis.  Rick heeft iets teveel lol gehad en duikt zijn bed in.  Ook Kevin voelt zich niet zo lekker, maar Katja haalt hem toch over mee naar het zwembad te gaan.  Daar is Saskia ook en we dobberen zo'n anderhalf uur in het lekker koele, maar niet meer koude, water.
Vandaag kwam ook deze aan, mijn nieuwe Oranje t-shirt, als het lukt wil ik op de achterkant "USA, its where my story continues" laten zetten

Thuis wek ik Rick en we gaan even naar het feestje waar Saskia eerder vandaag was.  Daar is het erg gezellig en we zouden langer zijn gebleven, maar we hebben afgesproken met zijn allen uit eten te gaan.  We nemen dus na een half uurtje al afscheid.

Net als we de oprit oprijden sms-t Katja echter dat Kevin zich niet goed genoeg voelt om uit eten te gaan.  Dan maar plan B, eten halen.  Dat doen we van Sweet Ginger en eten het gezellig hier thuis op.  Het is misschien ook maar beter ook, want het is al 21 uur als we eindelijk aan tafel zitten.

Zondag

Rick en ik staan op en gaan met een lijstje het ontbijt wat iedereen besteld heeft halen.  Ik doe Panera en Rick Starbucks.  Als we terugkomen is iedereen zowaar op!  We eten met zijn allen buiten en bespreken dat we voor zulke warme ochtenden toch wel een parasol willen aanschaffen voor op het deck.  In de zon is het zo vroeg zelfs al bijna niet uit te houden.

Als mijn venti skinny mocha op is is het weer tijd om te sporten.  Boven in de sportkamer lijkt het wel een sauna!  Om de een of andere reden doet de airconditioning het daar niet goed.  Ik bedenk me dat er hot yoga is en ik dus nu hot elliptical doe.  Hopelijk verbrand ik zo ook meer calorieen.

Na drie kwartier zit het er weer op en heeft Rick ook het gras gemaaid.  Zijn rijdende maaier heeft het begeven vorige week en nu moet hij het gazon met de electrische maaimachine doen.  Ach, geeft toch niet, zul je denken, maar we hebben een flinke tuin en het huis ligt op een heuvel. Als je Rick na afloop zou hebben gezien zou je begrijpen waarom hij de rijdende maaier zo snel mogeliijk weer aan de praat wil hebben!

Katja en Kevin willen graag voor de lunch naar BJ's, aangezien dat gisteravond niet doorging.  Saskia en Kai kunnen helaas niet mee, maar het is ook wel gezellig zo met zijn vieren.  Ik bestel de meloen en feta salade en de ahi tonijn "poke".  De anderen nemen ook lichte maaltijden zodat we een van de heerlijke "pizookies" kunnen delen.  We kiezen salted caramel, Katja en mijn favoriet.
 

Zoet en zout, mijn Achilles hiel van desserts!

Thuis halen we gauw Saskia op en gaan boodschappen doen bij Whole Foods.  We willen vanavond na de film grillen voor Katja en Kevin weer huiswaarts gaan.  Op het laatste moment besluit Saskia toch niet mee te gaan naar de bioscoop helaas, maar Kai wel.

Met zijn vijven vertrekken we naar AMC in Tysons Corner.  We hebben kaartjes voor de 3D IMAX van Jurassic World op de derde rij, zo uitverkocht was de film al.  Eigenlijk wilden we naar de eerdere 2D voorstelling, maar die was helemaal vol!

Zo dicht bij het scherm in IMAX 3D zit je wel helemaal in de film!  Af en toe schrik ik echt van de plotselinge effecten.  Het is niet de originele Jurassic Park, maar zeker hoog in het vermaakgehalte.  Ik was eerst niet zeker of ik hem wilde zien, maar ben nu toch blij meegegaan te zijn.

Terwijl we in de bioscoop zaten kreeg ik een "severe thunderstorm warning" op mijn telefoon, maar als we buitenkomen is de regen alweer voorbij.  Gelukkig voor Rick blijft het ook droog terwijl hij de sate grilt en de veggie burgers voor Saskia.

Intussen maak ik mijn komkommersalade, caprese salade met pesto en warm ik de pindasaus op.  We hebben er een quinoasalade van Whole Foods bij, die ook veganistisch is.  Saskia kan dus behalve de caprese salade alles meeeten. 

Het wordt een heel gezellige maaltijd en ik probeer niet te denken dat dit een van de laatste zo met zijn allen zal zijn voor Kai naar Duitsland vertrekt.  Hopelijk nog niet de laatste.  Ik ben blij dat de kinderen het zo goed met elkaar kunnen vinden en hoop dat ze ook contact zullen houden al ze alle drie ver uiteen wonen.

Als Katja en Kevin op weg willen gaan kunnen we Zorro nergens vinden.  Slimme kat, hij weet dat Kevin hem haat (ja, daarmee is niets te weinig gezegd, helaas) en vindt het bij ons wel fijn met al die ruimte.  We hebben het zoeken al bijna opgegeven als Rick hem ergens achter zijn bureau verstopt vindt!

Met wat moeite krijgen ze hem in zijn drager en dan is het dieren in de auto en wegwezen.  Hopelijk treffen ze weinig verkeer onderweg, want 400 kilometer is altijd weer een flinke rit.  Het weekend is weer omgevlogen, maar we hebben er alles uitgehaald!




5 reacties:

Unknown zei

Heerlijk al je kinderen weer een weekendje thuis te hebben gehad. Fijn dat ze het onderling ook zo goed kunnen vinden!

Anoniem zei

Wat een gezellig weekend, toch een fijne afsluiter van al je kinderen thuis. De foto's van het DC summerfest zagen er leuk uit. De biertjes vielen zeker ook wat zwaar uit vanwege de warmte :-).
Wat vervelend dat Kevin zo'n hekel aan Zorro heeft, is hij een echt hondenmens?
Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe Jurrasic Park film. Ik hoor net dat het een gigantisch succes is.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend met je nestje weer helemaal vol.
Wat naar dat Kevin Zorro haat, wat heb je voor last van zo'n poes.
Ik ben wel blij dat hij de poes toch accepteert in huis.
Groetjes, Bea

Jort & Suus - On the road zei

Je hebt weer een heerlijk weekend achter de rug met iedereen bij elkaar. Geniet er van!

Hoe lang zal Kai in Duitsland blijven? Of is dat nog onbekend?

Petra zei

@Greet - Ja, we zijn maar zelden bij elkaar dus dan is het kwaliteitstijd

@Anja - Kevin houdt meer van honden, ja. Maar het is gewoon zielig hoe hij met Zorro is. Het arme beest heeft nauwelijks bewegingsruimte in hun appartement :(

@Bea - Inderdaad, Zorro is echt geen moeilijke kat

@Suus - In ieder geval drie jaar, maar hij hoopt daarna een baan daar te krijgen