Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 27, 2015

Inrichten voor de herfst

Zaterdag

Het is lekker uitslapen vanochtend, na een paar dagen werken kan ik dat goed waarderen en Rick ook.  Hoewel veel mensen om negen uur opstaan wellicht niet echt uitslapen zullen noemen.  Langer lukt het ons niet om te blijven liggen.

We halen ontbijt van Starbucks en als we terugkomen is Kai ook wakker.  We eten gezellig met zijn drieen.  Vreemd te bedenken dat dit voorlopig Kai's laatste weekend thuis is. Hij zegt zijn te doen lijstje vrijwel afgewerkt te hebben.

Het leuke aan de herfst zijn deze kleurrijke "pumpkin patches" overal

Saskia belt of ik haar medicijnen van Rite Aid op kan halen.  Zij is onderweg naar huis vanuit Blacksburg waar ze bij Laura logeerde vannacht.  Wat een kilometers rijdt die dame!  Blacksburg is drie uur rijden vanuit Richmond en vier honderd kilometer hiervandaan en dat voor een nachtje.

Als ik de medicijnen heb tref ik Rick wiedend in de tuin aan.  Ik besluit eerst een half uur cardio op de elliptical te gaan doen alvorens hem daarbij te helpen.  Petra belt uit Californie en we kletsen gezellig bij.  Morgen vertrekken zij weer naar Nederland.

Buiten bereid ik me voor Rick te gaan helpen en we trekken een aantal flinke onkruid struiken uit de voortuin.  Dan zie ik opeens nog een zielig takje van mijn prachtig bloeiende gentiaan liggen.  In zijn enthousiasme heeft Rick die plant er ook uitgetrokken!  Zo ontzettend jammer! 

Rick ziet dat ik dat echt erg vind en belooft voortaan niet meer de voortuin te wieden zonder dat ik erbij ben.  Hij trekt namelijk zonder pardon ook de sierplanten eruit.  Ik heb nog net de verbena kunnen redden vanochtend!

Intussen is het lunchtijd en Kai wil graag nog een panini van Panera.  Ik neem hun soba noodle bowl, mijn favoriet daar. Ondanks dat het bewolkt is is het een zeer aangename temperatuur en we eten buiten op het deck.  Ik heb ook mijn gratis verjaarskoekje meegenomen dit keer, die ik in stukjes op zal peuzelen.



Dan gaan Rick en ik bezig aan het veranderen van het decor in en voor het huis.  De zomerspullen gaan naar zolder en ik breng de warm gekleurde herfstspullen naar beneden. Binnen een mum van tijd ziet het er weer erg gezellig uit.  Ik ben dol op de zomer, maar de warme kleuren van de herfst zijn ook prachtig.
 
Terwijl ik dat deed haalde Rick de dozen met Halloween versieringen voor de voortuin naar beneden.  Een paar uur later hebben we weer een enge tuin met graven, spoken, skeletten en meer.  We zullen er dit jaar helaas niet zijn voor Halloween, maar willen toch meedoen met de versieringen in de straat.  Het hoort gewoon bij de herfst voor ons.
 
 
Saskia is intussen ook thuisgekomen met haar twee katten.  Of Pig inderdaad ook haar kat zal worden is nog niet bekend, maar ze wil dat wel erg graag.  Het is een schattig beestje, hoewel ik dat niet dacht toen hij mijn been als boom gebruikte vanmiddag! Wat een nageltjes!

Vanavond gaan we met zijn viertjes uit eten.  We gaan een nieuw Spaans restaurant proberen, Barcelona.  Ze hebben heel veel veganistische tapa's dus helemaal goed voor Saskia.  Het is een gezellig restaurant, maar de tafeltjes staan wat dicht tegen elkaar aan.

Dat is dan ook de eerste klacht van de dame, die aan het tafeltje naast ons komt zitten.  Helaas ook niet de laatste.  De muziek staat te hard, de tafeltjes zijn te klein voor de gerechten, die ze bestellen (heel veel gerechten!), de lamsbout is niet gesneden enz. enz.  Ik probeer het te negeren, maar met zo'n luide stem is dat onmogelijk.

Wij genieten wel van onze gerechten.  Ze hebben van tevoren voor Saskia op het menu aangetekend welke gerechten veganistisch zijn.  Zij kiest vier tapa's en vindt ze allemaal lekker.  Ik heb er ook twee van, de spruitjes en de spaghetti squash, beiden heerlijk.  Ook de mahi mahi is een lekker hapje. De mannen hebben dingen als kroketjes en gehaktballen en smullen daar ook van.

Na al het geklaag van de dame naast mij zeg ik extra hard tegen onze serveerster dat het allemaal prima was en we genoten hebben.  Het is een heel authentiek Spaans restaurant.  Ik herkende een aantal dingen uit Barcelona, zoals de bikini (tosti met ham en kaas). 

Op de terugweg stoppen we nog even bij Giant.  Mijn voet doet nog steeds veel pijn dus ik blijf in de auto, want ik heb hem maandag weer nodig voor een rondleiding.  De anderen komen terug met allerlei verschillende soorten Oreo koekjes.  Die zijn veganistisch, geloof het of niet.

Terug thuis ga ik met een zak ijs op mijn voet televisie kijken.  De anderen spelen Cluedo en Life.  Ik zou zeker meedoen, maar ik voel me niet lekker en dan doet mijn brein het ook niet meer goed.  Ik hoop van harte dat ik me beter ga voelen voor de reis naar Duitsland!

Zondag

Rick is er vanochtend een stuk eerder uit dan ik, maar tegen negenen begeef ik me ook naar beneden.  Ook Saskia is er al gauw bij en we trommelen Kai uit zijn bed.  Die probeert nog wat laatste favorieten hier te eten en vanochtend zijn dat crepes.

De regen van gisteravond heeft plaatsgemaakt voor een lekker zonnige dag met zo'n twintig graden zo vroeg al.  Saskia is mee, maar eet geen crepe aangezien die niet veganistisch zijn.  Rick, Kai en ik smullen van de onze.  De mijne is met spinazie en gerookte zalm.  Crepes doen Kai en mij altijd aan ons reisje naar Quebec City denken.

Thuis vertrekt Saskia met Kaylee om ergens wel veganistisch te ontbijten.  Ik ga mijn verplichte halve uur cardio doen boven.  Na afloop speel ik eens lekker met Pig.  Jammer dat Saskia haar katten vanavond alweer meeneemt, zo'n kitten is zo leuk!
Hij is zo nieuwsgierig en moeilijk te fotograferen

Voor de lunch haal ik alweer op Kai's verzoek dunne bagels van Manhattan Bagel.  We eten buiten op het deck en ik vind het zo fijn dat dat op 27 september nog kan!  Nog even uitstellen dat we het gros van de dag binnen moeten zitten.

Van een van de andere styliste heb ik het telefoonnummer van mijn favoriete styliste Thu gekregen.  Thu werkt nu voor een nieuwe nagelsalon Mint.  Ik ga erheen om mijn nagels te laten doen en het bevalt me zeer wat ik zie.  Alles is superschoon en er is een enorme keuze aan kleuren.

Dit keer kies ik een antracietgrijze glitterkleur.  Leuk voor de herfst en weer eens wat anders is het.  Op de terugweg naar huis stop ik nog even bij Home Depot.  De plant in onze voorkamer was dood en ik vervang met een met vrolijk gekleurde bladeren.  Eens kijken hoe lang ik die in leven kan houden, want groene vingers heb ik absoluut niet!

Thuis heeft Rick de hot tub al klaargemaakt voor mij.  Ik ga een paar uur heerlijk bubbelen.  Ik neem me voor dit zoveel mogelijk in het weekend te gaan doen, ook als het koud wordt.  Het is zo goed voor mijn spieren, na afloop voel ik me stukken beter.

Voor het avondeten blijft Saskia ook nog.  Rick grilt biefstukken voor  Kai, hem en mij en groentes voor Saskia.  Met Ricks speciale grilmethode zijn de biefstukken alsof ze in een restaurant bereid zijn zo lekker!

Dan neemt Saskia afscheid, want ze heeft morgenochtend school.  Morgenmiddag zal ze echter weer deze kant opkomen voor een doktersafspraak.  Dan wordt het echt, echt, echt he afscheid van Kai.  Maar nu we weten dat hij met Kerst weer even thuiskomt voelt dat gelukkig niet zo lang. 

Met de buren willen we de verduistering van de maan zien.  Aan het begin daarvan zien we de maan goed, maar helaas wordt het daarna bewolkt.  De maan verbergt zich en net na tienen gaan we maar weer naar binnen.  Jammer, over achttien jaar weer een kans.

8 reacties:

Margreet zei

Haha, 9 uur vind ik erg lang uitslapen. Ik sta elke dag om 6:15 op met de kinderen en ben daarom ook in het weekend vroeg wakker. Als het 7 uur is vind ik het al mooi. Oef. Laatste paar dagen Kai thuis, gelukkig kun je hem wegbrengen.

Tineke zei

Wij hadden een prachtig zicht op de maansverduistering; het mooie was dat je de maan nu echt 3-dimensionaal als een bolletje zag, normaal is het meer een schijf. Ik heb het gewoon vanuit huis bekeken en vond het een prachtig gezicht.
Vrijdag heb ik ook de herfstspulletjes van zolder gehaald. Mijn kleindochtertje ging direct met het halloween heksje en de kaboutertjes in het poppenhuis spellen.
Geniet van de voorlopig laatste week van Kai; de wereld is tegenwoordig zo klein , hij komt vast regelmatig naar de vs; hij gaat jullie ook missen!!

Unknown zei

Wij hebben vannacht de maansverduistering ook kunnen zien. Het was hier onbewolkt en hij zag er prachtig rood uit. We moesten er wel om 4 uur ons bed voor uit maar hadden het er graag voor over.

Anoniem zei

Heerlijk weekend, jammer van de pijnen, maar fijn dat de hot tub helpt.
Vandaag dus nog een rondleiding en dan morgen richting Duitsland?
Groet, Bea

Marion2 zei

Gezellig, al die herfstversieringen! De skelethond buiten vind ik erg grappig.

Anoniem zei

Ik had echt geen zin om 's morgens vroeg om 4.00 uur mijn bed uit te komen om naar de maansverduistering te kijken. Ik slaap de laatste dagen toch al niet echt lekker.
Ook bij mij zijn de herfstspullen tevoorschijn gehaald. Heerlijk die warme tinten.
Vorig jaar had ik bij JoÁnn's in Las Vegas nog stoffen gehaald met herfst-en kerst-
motieven.De collectie op dat gebeid is daar zo groot. Even een paar uurtjes achter
de naaimachine en ik heb weer de nieuwste kussenhoesjes.
Spannende week breekt aan voor jullie. Hoe zal het Kai vergaan in Germersheim en
hoe zal zijn kamer eruit zien? Geniet vooral van deze week. De omgeving daar is schitterend. En in ieder geval heb je het vooruitzicht dat hij met de kerstvakantie
naar huis komt. Heerlijk toch.
Goeie vlucht morgen en een fijne week.
Groetjes Wil

Petr@ zei

Heerlijk hè, tapas. Ben net terug uit Barcelona en ook heerlijke tapas gegeten.
Daar was de maansverduistering wel goed te zien. Helaas geen foto van gemaakt want zag het eigenlijk bij toeval omdat we vroeg opstonden om het vliegtuig te halen.
Alvast een goede reis naar Duitsland.

Petra zei

@Margreet - Ja, het zal een avontuur worden

@Tineke - Leuk, die Halloween spulletjes. Ja, Kai zal vast toch hopelijk wel eens per jaar naar huis komen.

@Greet - Zo heb ik er in Mexico ook eens een midden in de nacht gekeken

@Bea - Ja, morgenavond vliegen we de oceaan over

@Marion - Die is ook mijn favoriet

@Wil - Joanne's heeft inderdaad ruime keuze, helaas ben ik geen naaister alleen.

@Petra - Dit restaurant was authentiek zoals ik de tapas uit Barcelona herinner.