Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, november 24, 2015

Doktersbezoek en Toys for Tots

Rick is alweer vroeg vertrokken en ik moet ook bijtijds op, want ik heb om kwart voor negen mijn jaarlijkse "checkup" bij de dokter. Ik moet daarvoor vasten en ben blij dat het een vroege afspraak is.

Deze dokterspraktijk is altijd heel efficient en keurig op tijd komt de verpleger me halen om naar de behandelkamer te gaan.  Hij is supervriendelijk, maar dat helpt niet bij mijn bloeddruk, die anders altijd wel goed is.  Dat witte jassen syndroom raken sommige mensen volgens hem nooit kwijt.

Na mijn griepprik komt Beth, de nurse practitioner, binnen.  Alles is prima, maar we bespreken de fibromyalgiepijnen grondig.  Ze vindt het duidelijk moeilijk niets afdoendes aan te kunnen raden.  Ze stelt een reumatoloog voor, maar die heeft mij al "ontslagen", omdat ze ook niets meer kon doen. 

Als laatste moet ik naar het lab om wat bloedtesten te laten doen en dan sta ik hopelijk voor een jaar weer buiten.  Het is jaarlijks, omdat na een jaar de medicijnenrecepten niet meer geldig zijn.

Bij de Starbucks aan de overkant trakteer ik mezelf op een americano en een broodje met ei en kaas.  Ik eet het in het gezellig drukke restaurant op.  Dan gooi ik de van ook maar gelijk vol bij de Shell. 


Nu heb ik echter geen excuses meer en moet ik aan het sporten.  Ik besluit een uur interval op de elliptical te doen.  In gezelschap van de twee katten en Cosmo is het nog gezellig ook.  Ik ben toch altijd weer blij als ik klaar ben.

Eigenlijk zou ik vanmiddag met I. naar een museum in de stad gaan, maar zij voelt zich helaas niet lekker en moest afzeggen.  We hebben ons uitje naar volgende week verzet, maar ik heb dus onverwachts de middag open.

Meteen bedenk ik me dat ik prima nu naar de mall kan gaan voor mijn jaarlijkse cadeautjes voor Toys for Tots.  Nu is het nog niet zo druk en vind ik makkelijk een parkeerplek. Na donderdag komt Black Friday en dan is het kerstkoopseizoen serieus begonnen.

Als eerste besluit ik lunch te gaan eten.  Al een tijdje heb ik zin in de paddestoelen (porcini) soep van Seasons 52.  Ik bestel er een kop van en hij is net zo lekker als ik had gehoopt.  Niet romig en met hele paddestoelen erin, ik heb spijt geen bowl te hebben genomen.  De gevulde champignons, die ik erbij heb besteld, zijn echter ook heerlijk.

Sinds de Engeltjesboom van de Salvation Army niet meer in de mall staat heb ik het dus traditie gemaakt om speelgoed voor Toys for Tots in te slaan bij de Disney Store. Ik vind het altijd wat jammer dat onze kinderen die dingen niet meer leuk vinden, dus leuk om voor onbekende kinderen leuke dingen uit te kiezen.
Mijn color pop foto van vandaag

De Black Friday kortingen zijn hier al van kracht, dus ik scoor heel wat leuks.  Een Doornroosje pop, kleine Disneyfiguurtjes om mee te spelen, een paar "Cars" autootjes en een pluche Pluto, Mickey en Eeyore zijn mijn keuzes.  Met twee volle zakken verlaat ik de winkel.

De mall is op het moment zo gezellig met alle kerstversieringen en muziek.  Ik besluit hem helemaal af te lopen.  Bij een standje laat ik mijn wenkbrauwen met draad epileren.  Ze zien er zo weer keurig uit voor de feestdagen.  Ik vind dit stukken fijner, mooier en minder pijnlijk dan epileren met hete was.

Santa Claus is er natuurlijk ook weer, al hebben ze het dit jaar zo gemaakt dat je eerst moet betalen voor je hem kunt zien zitten.  Ik loop de nabij gelegen Bath & Body Works binnen waar het een en al kerstkleur en -geur is.  Ik heb echter niets nodig dus loop er met lege handen weer uit, hoe moeilijk dat ook is.
 
Bath & Body Works

Als laatste kijk ik in de Barnes & Noble, een van de laatste fysieke boekenwinkels, of ik er leuke kleurboeken voor volwassenen zie.  De meest populaire zijn er wel, maar die vind ik teveel werk.  Ik vind juist de mandala's fijn om te doen, maar daarvan zie ik hier niets bijzonders.

Door het centrum van Vienna rijd ik terug naar huis.  Onderweg kom ik langs Party Mania en bedenk me dat we wel wat Thanksgiving papieren servetten en versieringen kunnen gebruiken.  Die dingen heb ik zo snel gevonden dat de verkoopster er verbaasd over is.

Volgende stop is Coldwell Banker, het makelaarskantoor waar de Toys for Tots speeltjes worden verzameld voor ons gebied.  Daar staat het al flink vol en ik moet even zoeken waar ik de mijne kwijt kan.  Hopelijk bezorgen ze een paar kinderen een heel fijne kerst.
Als ik onze oprit oprijd bedenk ik me dat ik eigenlijk ook nog naar Michaels wilde.  Ik rijd toch maar door naar Pan Am Center waar de Michaels ligt. Ook hier zijn de Black Friday kortingen al.  Ik koop alvast wat buitenlichtjes, witte en blauwe, die beiden altijd wel nodig zijn. 

Verder koop ik een stocking voor Kevin, want die krijgt eerst een goedkope nu hij nog geen officieel deel van de familie uitmaakt.  Verschil moet er (nog) zijn, ik koop glitterlijm om zijn naam erop te schrijven. 

Eigenlijk wilde ik ook twee kerstvlaggetjes voor voor in de tuin, maar daar hebben ze nog geen kerstvlaggetjes van.  Thuis bestel ik die dan maar op Amazon.com waar je tegenwoordig vrijwel alles twee dagen later en soms zelfs op de dag zelf al in je bus hebt.

Cosmo gaat maar al te graag mee voor een wandeling door de buurt.  Het is vandaag gelukkig weer een stuk warmer dan gisteren.  Langzaamaan worden de bomen kaler en kaler en zijn er nog maar
een paar vol rode of gele bladeren. 

Als Rick thuiskomt bestellen we kabobs van Friends als avondeten en dan zijn we moe.  Nog twee dagen voor Thanksgiving, vanavond ben ik dankbaar voor een vriendelijke dokter, eindelijk een die fibromyalgie serieus neemt.


4 reacties:

Anoniem zei

Alleen al het gevoel dat je klachten serieus worden genomen geeft al wat rust.
Je hebt een drukke dag gehad met al je inkopen doen. Grappig die 'goedkope' stocking nog voor Kevin.
Fijne woensdag!
Anja L.

Marion2 zei

Zo leuk om naar de mall te gaan! En al helemaal als het in kerstsfeer is. Ik heb heel wat kerstitems van Bath and Body Works gekregen en ben daar erg blij mee. Zo leuk!

Ik vind het ook lastig met 'aanhang' en Kerst. We geven onze kinderen dan altijd mooie (en dure) cadeaus. Maar om dat ook aan de partners te gaan geven, gaat me nog even te ver. Dilemma, want wat nu?

Anoniem zei

Drukke dag, maar lekker dat je een flink aantal van je to do list kunt strepen.
Inderdaad is het fijn als een dokter je pijnen serieus neemt.
Nu nog een oplossing en je leven zou er een stuk fijner uitzien.
Ik vind het wel heel knap van je dat je er niet in blijft hangen en het beste er van probeert te maken.
Alvast een mooi Thanksgiving, Bea

Tineke zei

Fijne thanksgivingday morgen, komen Saskia en Katja naar huis?
Wat zal Kai jullie missen, heeft hij al een bezoek aan de vs gepland?
Bevalt de studie Kai?
Goed dat de dokter je serieus neemt