Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, november 06, 2015

Dag 3 Las Vegas: Door tien hotels lopen en omhoog in de "Eiffel Toren"

De zon schijnt weer vrolijk binnen en weg zijn de regenwolken als ik om een uur of acht wakker word. Ik heb zin in mijn laatste volle dag hier en kleed me gauw aan om te gaan ontbijten. 

Intussen "klets" ik via Facebook met de rest van ons gezin.  Saskia is helemaal blij met haar baantje bij Whole Foods en Rick geniet intens van zijn vakantie in Marokko.  Ook met Kai en Katja gaat het goed.

Gisteren vond ik mijn ontbijt bij House of Blues zo lekker dat ik heb besloten dat vandaag ook weer te gaan eten.  Niet te duur en lekker gezond en licht zijn de gepocheerde eieren, sourdough toast en bak met fruit.


Even overweeg ik ook vandaag naar de spa te gaan, maar eigenlijk ga ik liever de hotels langs de Strip verkennen.  Ik doe dus snel een half uur cardio en loop dan terug naar de kamer.  Halverwege wil ik mijn sleutel uit mijn tas halen en realiseer me dan dat die nog op de elliptical ligt!

Een van mijn nachtmerries, die telkens terugkomt, is dat ik op reis ben en mijn tas met alles erin gestolen wordt.  Hopend dat die nu niet bewaarheid wordt ren ik terug naar de fitness ruimte.  Gelukkig ligt mijn tas daar nog onaangeroerd, pfff! Was toch even paniek!

Eenmaal klaar begin ik aan mijn wandeling langs de hotels aan de Strip.  Mandalay Bay, Luxor (hier logeer ik tenslotte), Excalibur en New York New York heb ik nu wel gezien.  Even overweeg ik het trammetje te nemen, maar ik heb geen zin te wachten dus loop toch maar.

Je ziet natuurlijk ook veel meer al lopend.  Ik kijk toch nog even in het winkeltje met feetjes en draakjes, maar niets is het helemaal en ik heb eigenlijk ook wel genoeg fantasiefiguren thuis rondhangen.  Mijn souvenir van hier is de Pandora dobbelsteen waar ik erg blij mee ben.

Na het Excalibur is het eerste hotel waar ik binnenga het Monte Carlo hotel.  Best een mooie lobby, maar verder wat oud aandoend.  Het Aria hotel daarentegen is splinternieuw en prachtig.  Ik loop er rond al fotograferend, maar ook op zoek naar het tapas restaurant van Julian Serrano.

Dit is me aangeraden door Menno, een Facebook vriend, en klinkt erg lekker voor de lunch.  Zoals bij elke maaltijd behalve het ontbijt neem ik weer plaats aan de bar. Dat is ook waar het tapas menu wordt geserveerd.

Er staat allerlei lekkers op het menu, maar ik kies de gazpacho, een rauw tonijn gerechtje en rijst met inkt van inktvis gekleurd en mini inktvisjes en kreeft.  Het smaakt allemaal zo ontzettend lekker!  Dit was een heel goede tip van Menno.

Het volgende hotel dat ik bezoek is Cosmopolitan.  Later vandaag hoor ik dat het tijdschrift Cosmopolitan dit hotel vervolgd heeft voor de naam en daarom hebben ze er heel klein "of Las Vegas" bij gezet.  Die rechtszaak schijnt nog steeds gaande te zijn.

Het hotel is prachtig van binnen!  Het decor is met allemaal kristallen, die als kettingen van het plafond hangen.  Ik zie dat ze hier ook een Jaleo hebben, Jose Andres is een chef uit Washington en de oorspronkelijke Jaleo is dan ook in DC.  Het valt me sowieso op dat veel van de chefs en ketens hier ook in ons gebied een restaurant hebben.

Wat me ook opvalt is hoe anders de Strip is sinds we hier waren!  Er zijn een heel aantal hotels bijgekomen en oudere hotels gesloopt.  De Mirage, het volgende hotel waar ik binnenga, was er toen al wel.  Toen waren er tijgers bij Siegfried and Roy en nu zijn er kleine tijgertjes, die je kunt bezoeken.
Chihuly is mijn favoriete glasartiest en er is heel wat kunst van hem hier in Las Vegas te zien, zoals dit in de Mirage

Even overweeg ik dat te doen, maar eigenlijk heb ik geen zin er tijd aan te besteden, want er staat nog zoveel op mijn programma.  Ik loop dus verder voorbij Treasure Island en steek dan over.  Verderop zie ik de Stratosphere toren, die ik dit keer oversla.  Er is van alles opgebroken voor een nieuw resort. Daar zullen zelfs panda's komen!

Via het vrij nieuwe Encore hotel loop ik naar het wat oudere Wynn hotel.  Daar zagen we vorige keer hier de mozaieken op de vloer gelegd worden. Beide hotels zijn heel mooi van binnen en ik neem dan ook de nodige foto's.  Er is o.a. een carousel van rozen, die echt werkt!
Een glazen boeket "tulpen"
 
Allemaal rozen!

Via een brug loop ik naar het Palazzo en via de winkels daar naar het Venetian hotel.  Dat is gigantisch en ik raak even de weg kwijt in "Italie". Al deze hotels zijn onvoorstelbaar enorm en overweldigend in grootte.  Het MGM Grand waar wij als eersten ooit logeerden, maar waar ik vandaag niet binnenga, is het grootste hotel in de VS.

Als ik eindelijk de uitgang heb gevonden loop ik door het ook voor mij nieuwe Linq hotel.  Niet veel bijzonders, zover ik kan zien en ik loop gauw door naar het Paris hotel.  Nu zijn mijn voeten en enkels er helemaal klaar mee.  Ik heb alweer 25000 stappen gelopen en de pijn neemt over.

Dat is nooit goed dus ik moet ernaar luisteren.  Ik zoek de Central bar op in Paris.  Ik bestel een lekkere Blue Moon en ben blij even te zitten.   Als ik weer wat uitgerust ben koop ik een kaartje om naar boven te gaan in de Eiffel toren hier.

Het is precies zonsondergang, dus de lichtjes langs de Strip gaan aan.  We wachten op de Bellagio fonteinen en intussen vertelt Vern, die ons naar boven bracht, allerlei feiten over de hotels.  Hij weet echt alles!  Later horen we van een van zijn medewerksters dat hij al jaren hier werkt en in zijn vrije tijd van alles leert over de omgeving.
De fonteinen verlicht zijn nog mooier om te zien, alleen horen we helaas niet welk lied speelt.  Zodra de zon weg is wordt het ook meteen een stuk kouder, dus ik ga met de volgende lift weer naar beneden.  Ik heb pijn en ben moe en opeens is daar mijn "muur".  Ik zou nog door willen, maar dat lukt me niet.

Gelukkig staan er heel wat taxi's voor het hotel en ik vraag een ervan me naar het Luxor terug te brengen.  Daar haast ik me naar mijn kamer en val op bed neer.  Las Vegas doet me wel wat aan Disney World denken.  Daar wil je ook maar door blijven gaan en is alles ver uit elkaar gelegen.

Na een uurtje ben ik weer wat mans en knort mijn maag.  Ik weet al waar ik wil eten, namelijk Fleur van Hubert Keller, een gerenommeerde Franse chef.  Ook daar heeft het menu allerlei kleine gerechtjes, precies wat ik lekker vind.

Aan de bar helpt Becky me wegwijs maken op het menu.  Zij raadt de uiensoep, carpaccio en escargots aan.  Allemaal gerechtjes, die mij ook heerlijk lijken.  Het stelt allerminst teleur!  Vooral de escargots zijn het lekkerst dat ik die ooit heb gegeten (ik hoor degenen, die ervan griezelen). 

Op weg terug naar mijn kamer speel ik nog wat videopoker en blackjack.  Winnen doe ik niet, maar mijn tien dollar duurt wel meer dan een uur, een goede deal.  De verleiding is groot door te gaan, maar ik ben doodmoe en moet naar mijn lichaam luisteren.  Boven kijk ik dus lekker tv en schrijf dit blog.

Morgen vlieg ik terug naar huis. Naar mijn gevoel heb ik alles uit deze drie dagen gehaald wat erin zat.  Ik heb in ieder geval genoten. 

Foto's van vandaag staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

Wauw, wat is dat toch leuk die verhalen over Las Vegas.
Wij waren in 2004 in Las Vegas en ik weet ook dat we toen "tekkelpootjes" hadden van het lopen over de Strip. Maar het was wel heel erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar.
Jolanda

Anoniem zei

Leuke trip heb je weer gemaakt Petra! Volgens mij heb je inmiddels al meer van Amerika gezien dan de gemiddelde Amerikaan(denk dat er weinig zijn ook die kunnen zeggen dat ze alle 50 staten hebben aangedaan)
Goeie terugreis en goed weekend!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Je hebt de Strip goed verkend, leuk al die foto's te zien. Krijg er heimwee van.
Inderdaad zijn sommige hotels behoorlijk gedateerd zoals je bij de Luxor al opmerkte. Een vriend van ons komt er weleens en hij heeft dan een van de suites.
Die zien er toch heel netjes uit en volgens mij zijn die al gerenoveerd.
Een zee van ruimte en een geweldig uitzicht op de Strip vanaf de 30/ 31ste etage.
Hij was een verstokte gambler en kon op zijn punten gebruik maken van zo'n suite.
Inmiddels is hij er mee gestopt.
De Aria en de Cosmo zijn al 2 tot 3 jaar oud. Prachtige hotels, vooral de Cosmo met
al zijn kristallen. Dit is het moderne Las Vegas. Veel mensen vinden dat Las Vegas,
Las Vegas niet meer is nu oudere hotels verdwijnen en plaats maken voor hotels meer
van deze tijd.
De Venetian, Paris, Caesar's hebben hun thema en blijven daardoor altijd interessant. Jammer dat de drankjes zo schandalig duur zijn. Wij betaalden in de
Aria voor een glas chardonnay $ 15 !!!!!!
Wat een prachtig shot vanaf Paris op de fonteinen. Wij hadden dat ook, alleen iets minder, toen we uit de parkeergarage kwamen.
Jij en Rick hebben elkaar heel wat vertellen dit weekend. Al hadden jullie wel regelmatig contact via de chat. Komt zijn vader nog mee of gaat hij direct naar
Michigan? Fijn voor Saskia dat ze bij Whole Foods kan werken. Hoop voor haar dat
ze redelijk betalen. Goed te horen dat het met Katja en Kai ook ok is. Al die kinderen die zo ver zitten, praat me er niet van.
Petra ik wens je een goede vlucht en een heel fijn weekend.
Groetjes Wil

Petra zei

@Jolanda - Ha ha teckelpootjes, die houd ik erin!

@Evelyn - Oh, zeker heb ik meer van de VS gezien dan de meeste Amerikanen (dit was mijn vierde keer Las Vegas, trouwens). Maar dat is ook niet helemaal eerlijk, want als reisagente kon ik overal gratis heen vliegen en daar heb ik veel gebruik van gemaakt.

@Wil - Ricks vader gaat direct terug naar Michigan. Ik vind de nieuwe hotels juist een verbetering in Las Vegas, maar ik houd dan ook van modern. Maar wat een pracht en praal, ik sta er altijd weer versteld van!