Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 19, 2016

In de diepvries

Rick moet vanochtend heel vroeg op weg en baalt van de kou.  Het voelt dan ook als -20.  Ik ben wel wakker, maar kan mezelf er niet toe zetten op te staan.  Ik vind het zo moeilijk met deze kou mezelf te motiveren aan de dag te beginnen!  Het is dat ik weet dat blijven liggen funest is.

Beneden maak ik gauw een pot sterke koffie en eet een warme bowl met ei, kaas en andere Amerikaanse dingen (sausage en aardappeltjes, iets wat je in Nederland nooit als ontbijt zou eten) van Jimmy Dean.  Cosmo vindt het intussen heerlijk buiten, het is zijn temperatuur, maar zeker niet de mijne!

Zelfs ons eekhoorntje rilt.  Dat heb ik nog niet eerder gezien.
 
Natuurlijk moet er ook vandaag gesport worden en dat doe ik trouw op de elliptical.  Na iets meer dan een uur heb ik mijn tienduizend stappen bijeen, maar wat zou ik ze liever buiten bijeen krijgen!  Ik merk aan Cosmo ook dat hij zich echt verveelt, maar met deze wind, die door merg en been gaat, heb ik binnen al genoeg pijnen, alsof er messen in mijn rug en heupen steken.
 
Helaas moet ik er na mijn douche toch echt op uit.  Ik stel het nog even uit door alvast in te pakken.  Zo vreemd om allerlei zomerspullen in de tas te doen terwijl het buiten flink vriest!  Er wordt nog steeds een flinke sneeuwstorm voorspeld hier terwijl ik weg ben en ik pak toch maar wat extra dingen in voor het geval ik op de terugweg ergens strand.

Dan zit er niets anders op en rijd ik naar het Pan Am Center.  Gelukkig liggen alle winkels waar ik moet of wil zijn op een rijtje bijna naast elkaar.  Ik begin met een lekker warme lunch bij Pho Thang Long.  Daar zie ik dat ik een van de weinige niet Vietnamezen ben, altijd een teken dat het een goed restaurant is.  Ik smul dan ook weer van mijn pho en bestel er een heerlijke jasmijn thee bij.

Het maakt me ook lekker warm van binnen, zodat ik nog net niet verkleumd ben als ik de UPS winkel binnenloop.  Ik lever mijn pakje dat terug moet naar Amazon in en ren dan bijna naar Safeway.  Het waait zo hard dat mijn gezicht voelt alsof het bevroren is in dat kleine stukje!

In Trinidad heb ik een gids gereserveerd, die net als ik alleen contant betaald kan worden.  Sowieso denk ik dat daar meer met contant geld gebeurt, dus ik haal dollars bij de Suntrust in de Safeway.  De medewerkster vraagt nieuwsgierig of ik op reis ga en is zeer jaloers als ik naar het Caribisch gebied blijk te gaan.

Onderweg stop ik nog even voor mijn "S" foto.  Veel oudere huizen hier hebben ijzerwerk bij de voordeur dat op een S lijkt.  Gewoonlijk zou ik er met Cosmo heen wandelen, maar zelfs een paar minuten buiten is me nu teveel.

Gelukkig hebben we onze grote achtertuin, die Cosmo naar hartelust kan verdedigen en met de honden van de achterburen van links naar rechts rennen.  Ideaal is het niet, maar zo krijgt hij tenminste wat beweging.  Ik kan niet wachten tot het weer lente-achtig wordt!

Christine is vandaag jarig en ik bel haar om te feliciteren.  Voor we het weten is er meer dan een uur voorbij.  Op zulke dagen missen we elkaar echt, vroeger gingen we dan gezellig lunchen o.i.d.  Maar het gaat (eindelijk) goed met haar en dat is fijn om te horen.  Ik hoop dat we elkaar dit jaar weer eens kunnen zien.

Als ik vrijwel helemaal ingepakt en online ingecheckt ben kijk ik de Downton Abbey aflevering, die ik zondag gemist heb.  De verleiding is groot het hele seizoen te downloaden van Amazon, maar ik wil eigenlijk nog zo lang mogelijk genieten van de serie.  Ik heb dus besloten via PBS hun wekelijkse afleveringen te kijken.

Rick sms-t waar ik wil eten op mijn weer even laatste avond in de VS.  Ik kies Pazzo Pomodoro.  Als we er binnenlopen worden we meteen als oude vrienden begroet door Jimmy, een van de eigenaren.  Aan de bar is het ook weer gezellig en we bestellen pizza's.  Voor mij quattro stagioni, want die wordt hier net zo gemaakt als bij de Italiaan in Utrecht.

Vanavond ga ik bijtijds slapen, want morgen gaat de wekker om kwart voor zes.  Het is gek, ik heb erge zin in dit avontuur, maar ben ook wat nerveus over alleen zo ver weg gaan en de sneeuwstorm, die mijn terugkomst wellicht zal vermoeilijken.  Maar ik ga van ieder moment genieten, weet ik zeker!

21 reacties:

Anoniem zei

Ik wens je een hele prettige reis, met mooi weer. Geniet van het zonnetje daar, met veel plezier.
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Goeie reis en hele fijne vakantie Petra! En troost je, hier is t ook best koud maar gelukkig va het weekend weer warmer!
Geniet van je vakantie.....
Groetjes
Evelyn

Tineke zei

Gefeliciteerd met je zus verjaardag, onvoorstelbaar dat je elkaar dan een jaar lang niet ziet; gelukkig maken de ict mogelijkheden het wat makkelijker.
Sterkte met je pijnen en fijn dat je even naar de warmte kunt gaan, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om alleen te gaan. Ik begin aan mijn laatste werkdagen in deze baan, geniet nog even van het inwerken van mijn opvolgster en kijk ernaar uit om voorlopig van mijn 6 weken vakantie te genieten.

Wendy zei

Heel veel plezier de komende dagen en hoop dat je een goede reis hebt!

Ineke zei

Heerlijk dat je over een paar uur naar de zon en warmte vliegt. Goede reis en heel veel plezier in Trinidad. Enne, geen zorgen voor morgen over die sneeuwstorm :-)

Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ronald, Monique, Lisa en Jasper zei

Een goede reis. Geniet van heerlijke temperaturen en van de mooie dingen die je vast en zeker gaat zien!

Anoniem zei

Geniet van het mooie weer en je vakantie!!!
Greet

Anoniem zei

Goede reis gewenst Petra en geniet van de zon, de warmte en van Trinidad.
Ik zie al uit naar je reisverslag waarvan jouw bloglezers ongetwijfeld mogen meegenieten.
Groeten van Hilde uit B.

Jort & Suus - On the road zei

Even op de juiste plek. Hij staat ook bij je bericht van gisteren:

Hoi Petra,
Nog even een reactie op een eerdere vraag, maar ik lees ELKE dag onderweg in het OV naar mn werk, maar kan niet altijd reageren.

Geniet ontzettend van je reisje, ben benieuwd naar de foto's, ik kan me total geen voorstelling van het land geven. Fijne vakantie en geode reis, hopelijk niet te veel last van de stormen!
Lieve Groetjes,
Suus

Jeanny zei

Fijne vakantie en geniet ze van de zon en warmte!!!!!

Anja zei

Fijne vakantie, geniet van de zon en de warmte.

Anoniem zei

Hele goede reis vandaag en een hele fijne vakantie gewenst!
Misschien wel een goed idee om voor de zekerheid iets warms in te pakken, je weet maar nooit.
Anja L.

Ron zei

Wat moet deze trip een heerlijke pauze zijn van al die vervelende pijnen. Geniet ervan!!!

Marieke zei

Goede reis en geniet van het heerlijke weer!

Jurgen de Bruin zei

Fijne vakantie en neem een beetje zon mee terug!!

Nel zei

Goede reis en een hele fijne vakantie!

Marion2 zei

Ach, dat arme eekhoorntje. Ik vind het zo'n mooi beestje om te zien.

Heerlijk zo'n echte pizza van de Italiaan!

Ik ben heel benieuwd naar je avonturen in Trinidad en Tobago. Heel veel
warmte en plezier daar!

Sandrah zei

Heerlijk vooruitzicht! Geniet er lekker van.

Anoniem zei

Wat heerlijk! Heel fijne vakantie gewenst.

Groetjes Tine.

Petra zei

@Allemaal - Dank voor de reacties! Ik ben na een lange dag reizen in Port of Spain aangekomen en het is hier maar liefst 29 graden!