Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 20, 2016

Lange reisdag, maar ik ben in de warmte!

Oef, het is wel moeilijk om op te staan als onze wekkers om kwart voor zes afgaan!  Rick en ik maken ons snel klaar, ik pak de laatste dingen in en loop snel een rondje met Cosmo. Jee, wat is het weer koud en ik ben niet zo dik gekleed, want ik ga natuurlijk naar de warmte!

De rit naar het vliegveld verloopt zonder problemen en Rick parkeert de auto zodat hij mij met mijn bagage kan helpen.  Er is vrijwel geen kip aan het inchecken dus dat is zo gebeurd.  Ik heb TSA Pre, gelukkig, en daar neem ik afscheid van Rick.  Hopelijk zie ik hem maandag terug, want de sneeuwstorm dit weekend wordt steeds erger afgeschilderd.

Bij TSA Pre hoeven de schoenen niet uit (de mijne wel, want er zit metaal in) en de vloeistoffen en electronica kunnen in de tas blijven.  Het gaat dus heel snel en binnen vijf minuten ben ik er doorheen.

Zin in ontbijt heb ik zo vroeg in de ochtend nog niet, maar ik haal wel een kop koffie bij Dunkin Donuts.  Al snel is het tijd om aan boord te gaan en ik mis net een upgrade naar businessfirst!  Degene voor mij op de lijst krijgt wel een stoel.

Is niet erg, want ik heb Economy Plus met extra beenruimte en niemand naast me.  De vlucht naar Houston duurt bijna drie uur en ik kijk satelliet tv.  Er is wat eten te koop en ik neem fruit en yoghurt als ontbijt.

Om kwart over tien Houston tijd landen we een half uur voor op schema.  Hier heb ik drie uur de tijd.  Eerst ga ik in het restaurant van Cat Cora "brunch" eten.  Ik bestel het eiwit omelet met groentes wat wordt geserveerd met bacon en aardappeltjes erbij.  Het smaakt me prima!


Als ik klaar ben heb ik nog bijna twee uur wachttijd.  Met mijn Premier Gold mag ik op international reizen gebruik maken van de United Club bedenk ik me.  Dat ga ik dus doen.  Ik geniet van een glaasje wijn terwijl ik mijn telefoon oplaad.

Keurig op tijd gaan we aan boord voor de vlucht naar Port of Spain.  Alweer net geen upgrade voor mij, maar ik heb een hele rij voor mezelf in Economy Plus dit keer.  Ik begin aan een van de boeken, die ik op mijn Kindle heb geladen en ik lees de hele vlucht!  Ik had me voorgenomen wat films te kijken, maar ik ben meteen in de roman en eigenlijk te moe om me op een film te concentreren.

Als avondeten neem ik de "tapas" doos met allemaal lekkere dingetjes.  Ook krijg ik van de vriendelijke flight attendant lekker veel wijntjes aangereikt.  De bemanning is ontzettend vriendelijk en komt vaak langs met lekkernijen.  Ik moet zeggen dat ik United tegenwoordig erg prettig vliegen vind.
 
Zonsondergang over de Caribische Zee

Ook nu weer landen we ongeveer een half uur voor op schema na meer dan vijf uur vliegen.  Het is half negen plaatselijke tijd, een uur later dan bij ons thuis.  Ik sluit aan in de immigratie rij en laat het thuisfront weten dat ik er ben. Het is hier een lekkere 29 graden!

Als ik eindelijk aan de beurt ben krijg ik allerlei vreemde vragen van de beambte, zoals waarom ik alleen reis en waar mijn man is.  Ze wil ook mijn terugvluchten bevestigd zien.  Nou ja, de verleiding is ook wel groot om hier maar te overwinteren, ha ha.

Op weg naar de douane kom ik langs allerlei winkeltjes en zie ik een kiosk van BMobile, een van de telefoonbedrijven hier.  Ik besluit hier meteen maar een SIM met data te kopen, dan hoef ik daar morgen niet naar te zoeken.  Ik word ontzettend aardig geholpen, mijn eerste kennismaking met de heel vriendelijke Trinidadians!

De douane beambte is ook heel aardig en dan ben ik er eindelijk doorheen.  Via het hotel heb ik een chauffeur geregeld om me op te halen en ik zie mijn naam meteen staan.  De aardige chauffeur heeft een moderne Lincoln Navigator en een lekker flesje water voor.

Twintig minuten later zet hij me bij de Hyatt Regency af.  Ook hier weer supervriendelijke mensen, ik krijg een glas mousserende wijn in mijn handen gedrukt en Nikki checkt me in.  Ik krijg een upgrade naar Regency Club en een king kamer op de twintigste verdieping met zicht op het water.


Het is een moderne kamer en vanuit de douche kun je tv kijken!  Ook vanavond heeft het thuis gesneeuwd dus ik ga extra genieten van de warmte hier!

10 reacties:

Sonja zei

Wat een relaxte reis. Geniet van de heerlijke warmte en vriendelijke mensen!

mexigirl zei

Lekker genieten!

Irene zei

Heel veel plezier!

Irene zei

Heel veel plezier!

Anja zei

Wat heerlijk dat je nu het thuis sneeuwt van lekker zomerse temperaturen kunt genieten! Heel veel plezier de komende week!

Anoniem zei

Wat een luxe, je moet bijna tipsy zijn aangekomen met al die wijntjes. Hahaha.
En nu lekker genieten van de warmte.
Groet, Bea

Ann zei

Hopelijk wordt die sneeuwstorm zoals hier vaak onweer voorspeld wordt, much ado about nothing !
Geniet van je reisje !

Becs zei

Fijn dat de hele reis zo goed bevallen is. Geniet van de heerlijke warmte!

Petra zei

@Allemaal - Het was een heerlijke dag vandaag!

Petra zei

@Ann - Het ziet ernaar uit van niet :(, 50 tot 75 cm sneeuw voorspeld voor ons gebied