Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 04, 2016

Ricks laatste dag vrij deze vakantie

Gisteravond zeiden Rick en ik tegen elkaar dat we vanochtend om half negen gingen opstaan.  Op die manier zou het niet zo'n schok zijn als de wekker voor Rick weer om zeven uur afgaat morgen.  Ha!  Met moeite komen we om half tien uit bed!  Het helpt ook helemaal niet dat het buiten ijskoud is!

We maken gauw ontbijt en drinken koffie en thee, want om kwart over tien heb ik personal training.  Rick gaat vandaag ook mee naar de sportschool, zijn voornemen is duidelijk meer bewegen in het nieuwe jaar.  Dat kan ik alleen maar toejuichen!


Sharon en ik doen een half uur gewichten en Rick loopt op de loopband.  Na afloop doe ik nog een half uur op de elliptical.  Als ik klaar ben zie ik Rick nergens meer. Sharon zegt dat hij naar buiten ging en inderdaad zit hij in de auto op me te wachten. 

Het is snijdend koud met een temperatuur iets onder nul en een scherpe wind.  Eigenlijk had ik de rest van mijn stappen buiten willen krijgen, maar het is me wel duidelijk dat ik mijn doel vandaag niet ga bereiken.  Ik heb ook flinke hoofdpijn dus besluit dat 7500 een mooi nummer is voor vandaag.

Rick en ik maken ons klaar en rijden dan naar Leesburg.  Daar vragen we een tafeltje bij een van onze favoriete restaurants, Tuscarora Mill. Dit restaurant is gesitueerd in een oude molen, vandaar de naam.  Ons tafeltje staat in het molen gedeelte en aan het plafond zien we nog delen ervan.
 
We genieten van een heerlijke lunch in een romantische omgeving.  Ik bestel de vissalade, die met crab, garnalen en licht gegrilde tonijn wordt geserveerd.  Ricks meatloaf (een soort gehakt cake, zeg maar) ziet er ook prima uit, al zou ik die ongeveer als laatste van het menu besteld hebben.  Wij zijn wat dat betreft zo anders, Rick is echt een "meat and potatoes guy"!

Eigenlijk wilden we vanmiddag naar een brouwerij om daar een rondleiding te doen, maar degenen in de omgeving zijn allemaal dicht op maandag.  (Stiekem) Goed nieuws voor mij, want het alternatief is een wijngaard en ik ben nu eenmaal meer een wijnliefhebster.
 
Onderweg geniet ik van onze mooie staat
 
De keuze valt op de Stone Tower wijngaard.  Die blijkt flink groot te zijn op Hogback Mountain!  We parkeren bij het eerste gebouw waar we vriendelijk worden begroet.  We zouden hier een glas kunnen bestellen, maar volgens de medewerkers is het tweede gebouw gezelliger met zelfs een warme haard.

Dat laatste klinkt mij als muziek in de oren, want ik ben door en door koud.  We rijden de heuvel nog wat verder op en gaan het nieuwe gebouw binnen.  Inderdaad heel gezellig met allemaal gerieflijke stoelen en banken.

Rick besluit dat hij het bij water houdt, maar ik neem een glas van hun brut.  De mensen, die bij de haard zaten, vertrekken net en wij nemen plaats op de grote bank ervoor.  We bespreken de verscheidene reizen, die we dit jaar willen maken en ik neem nog een tweede glas, dit is zo ontspannend!

Voor we terug naar huis rijden neem ik nog foto's van het prachtige landschap.  Wat is Virginia toch een mooie staat!  Online las ik ook dat we nu meer dan 230 wijngaarden hebben en daarmee staan we op de vijfde plaats van wijnproducerende staten in de VS.  De wijngaarden zijn over het algemeen "boetiekwijngaarden" en het wijntoerisme is dan ook een van de grootste inkomsten voor de staat.
 
 
Nieuwsgierige koeien
 
Bij een Starbucks halen we nog een paar warme drankjes, thee voor mij, een latte voor Rick.  Dan rijden we weer naar de drukke voorsteden van Washington.  Gelukkig zijn de spitsfiles de andere kant op.
 
Ook dit jaar gaan we door met de dagelijkse foto volgens een maandthema. Januari is "Het Alfabet" en ik probeer dingen in de vorm van de letter te vinden. Vandaag dus D en Rick rijdt iets om zodat ik een halve maan raam van een huis in de buurt kan fotograferen. Op zijn kant een perfecte D!

Thuis gaan we lekker ontspannen.  We bestellen eten van Friends Kabob, hun zalmkabobs zijn altijd weer voortreffelijk.  Morgen moet Rick weer aan de bak en ik heb veel pijn dus we zullen bijtijds onze bedden opzoeken.  En dan zijn de feestdagen ook hier officieel voorbij!

5 reacties:

Unknown zei

Prachtige foto's van Virginia.

Anoniem zei

Jullie wonen inderdaad in een schitterende staat. Leuk ook zo'n bezoek aan een wijngaard waar je ook alleen wat kunt drinken. Klinkt heerlijk relaxed zo bij de open haard.
Hier in het midden van het land wil de kou niet doorbreken maar in het noorden is het heel koud en zijn de wegen er heel slecht aan toe. Blij dat ik hier woon!
Fijne dinsdag.
Anja L.

Anoniem zei

Prachtige foto's van jullie mooie staat! We hopen deze zomer weer een bezoek te mogen brengen en te genieten van de mooie vergezichten en de prachtige natuur. De tickets liggen al klaar! Greet









Anoniem zei

Leuke afsluiting van de holidays. En wat ziet die vissalade er weer heerlijk uit. !!!
Prachtige foto's heb je weer gemaakt, die luchten:WOW !!!!
Ben weer terug van een weekend Nijmegen en nu moet ik toch de kerstversiering gaan opruimen. De boom het allerlaatst want daar heb ik hulp bij nodig.
Groetjes Wil

Petra zei

@Guus - Dank je!

@Anja - Het is hier ook echt winter, maar geheel en al droog

@Greet - Oh, komen jullie hierheen? Leuk!

@Wil - Hetzelfde hier, Rick en ik zullen er zelfs met zijn tweeen nog een hele kluif aan hebben.