Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 06, 2016

Paspoortfoto's (of moet ik zeggen "mug shots) en meer

De zon schijnt uitbundig en dat maakt het voor mij toch makkelijker op te staan.  Rond achten verlaat ik dan ook mijn warme bed, want het is wel koud!  Opeens is de lente, behalve de bloeiende bomen en struiken, ver te zoeken.  Ook vannacht heeft het weer gevroren, maar de bloesems lijken er niet onder te lijden.

Rick heeft Saskia's auto laten inspecteren.  Dat was al maanden verlopen, omdat ze in Richmond geen uitlaatgassen inspectie vereisen en er dus ook geen stations voor zijn.  Wisten wij veel dat er verschil is tussen de verschillende counties (soort provincies) in Virginia!  Saskia kreeg er zelfs een bon voor, die Rick grif betaalde, want hij had haar niet gewaarschuwd dat het nodig was.  Enfin, alles is weer helemaal goed.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik hoor Saskia langzaam ontwaken boven.  Zij heeft twee enorme zakken was mee en gaat daarmee door.  Ik maak een ontbijtquesadilla als ontbijt en vertrek dan naar de sportschool.

Mijn ontbijtgezelschap buiten

Daar doe ik eerst drie kwartier cardio op de ARC trainer.  Sharon komt me halen voor een half uur personal training.  Ik zou willen dat we meer gewichten konden doen, maar ik heb zoveel pijn dat een groot deel van de tijd opgaat aan rekken en strekken en masseren.  Vroeger kon ik zoveel meer, het is een beetje deprimerend, maar ik houd me maar voor dat ik tenminste sport.

Terwijl ik op de ARC trainer stond kreeg ik een Facebook berichtje met de vraag of ik morgen beschikbaar ben voor een rondleiding.  Ik had een eerder Facebook bericht gemist en vind uit dat er drie lagen berichtjes zijn.  Nooit geweten, ik vind het berichtje tussen wat Facebook als spam heeeft aangemerkt.

Eigenlijk had ik voor morgen een kappersafspraak, maar die is natuurlijk makkelijk te verzetten. Inderdaad kan ik vanmiddag al bij Lofty Salon terecht.  Tot nu toe schieten de bluebells velden er telkens bij in, misschien volgende week en hopelijk zijn ze dan nog niet uitgebloeid.

Thuis maak ik me gauw klaar en dan rijdt Saskia ons naar Moto Photo om pasfoto's voor onze Nederlandse paspoorten te laten maken.  Ik heb de instructies, maar liefst vier pagina's (!), mee.  Daarom ga ik het niet bij Walmart laten doen, zoals sommige mensen aanraadden.  Hier moet een echte fotograaf aan te pas komen.

Deze winkel wordt al vele jaren beheerd door een Aziatische meneer, die heel precies is.  Hij leest alles intens en wenkt Saskia en mij dan naar achteren waar we om de beurt op een kruk plaatsnemen.  Hij zet onze schouders recht, ons gezicht zoals het hoort en neemt drie foto's.

Dat hij een professioneel is is meteen te zien.  We kiezen onze beste foto, maar eigenlijk zijn ze alle drie goed.  Voor mij raadt hij de derde foto aan omdat mijn ogen daar het best de lens in kijken.  Ik geloof het meteen al zie ik nauwelijks verschil.

Hij past en meet en laat mij met de lineaal op de millimeter precies zien dat de afmetingen de juiste zijn.  We betalen en nu hebben we alle vier onze pasfoto's.  Katja en Kai lieten die van hen al in onze Facebook groep zien dus ik stuur de mijne ook.  We lijken allemaal wel boeven na een misdaad!

Verschrikkelijk en geen kans om het over te doen!

Saskia heeft een dag nadat ik hetzelfde deed haar telefoon laten vallen en het hele scherm is in diggels.  Ze kreeg zelfs glas in haar hand ervan.  Bij de AT&T winkel krijgt ze te horen dat haar model iPhone niet meer verkrijgbaar is.  Ze kiest dan de iPhone SE, die niet voorradig is, maar over een paar dagen bij haar thuis bezorgd zal worden.

Mijn hoop om even met Saskia te lunchen vervliegt als zij aankondigt wat cereal te gaan eten, want ze wil zeker zijn op tijd voor haar werk terug in Richmond te zijn.  Ze werkt van 18 tot 2 uur vanavond, inventaris nemen.

Na haar geholpen te hebben de vele, nu schone was, in haar auto te laden nemen we afscheid.  Ik haal dan maar een halve tonijnsalade sandwich op tomaat basilicum brood met een kop groentesoep van Panera als lunch.  Ik probeer buiten te eten, maar de wind staat op de voorkant van het huis en maakt het te koel.

Bij Lofty Salon is iedereen druk bezig als ik binnenkom.  Gelukkig heb ik verder niets te doen vanmiddag want het duurt een half uur voor Carmen begint met mijn kleur en pas om half vijf sta ik weer buiten. Wel zeer tevreden over de kleur van mijn haar, dat wel.

Intussen is mijn energie op en krijgt Cosmo helaas voor hem geen lange wandeling vandaag.  Ik heb mijn tienduizend stappen bijeen, meer zit er niet in.  Gelukkig is Cosmo ook blij met een lekker botje.
Zo'n mooie boom in onze achtertuin!

Het avondeten van vanavond had ik gisteren al gehaald.  We eten spinazie en kip quiche met groene salade.  Het smaakt prima met wat lekkere sambal. 

Morgen dus onverwachts een rondleiding.  Hopelijk wordt het weer niet te slecht.  Ik ga op de radar letten en misschien de volgorde omdraaien, zodat we ergens binnen kunnen duiken als het echt onweert, zoals voor de ochtend voorspeld. 

6 reacties:

Anoniem zei

Toevallig, ik heb gisteren ook al pasfoto's laten maken voor een nieuw paspoort!
Prettige dag, Anika.

Tink zei

Ik vind je er fantastisch uitzien! Waarom vind je het verschrikkelijk? Op een of andere manier vind ik je er veel jonger uitzien! Misschien omdat jullie zo gewend zijn breeduit te lachen op foto's dat deze dan vreem overkomen. Ik vind het echt een heel leuke foto.

Vorig jaar verliepen ook onze paspoorten en we waren niet de enige alleen geen onwijs grote groep. Misschien een 40-50? De consul die verantwoordelijk was voor de paspoorten kwam met de mobiele paspoort aanvraag office naar Portland voor ons Oregonians hij had ook z'n eigen fotograaf meegenomen. Super handig.
We hoefden dus niet verre reizen te maken om een nieuw paspoort te krijgen.

Marion2 zei

Ja, wat een gedoe en weinig charmant hè, die pasfoto's tegenwoordig. Hij komt uiteindelijk zwart/wit in je paspoort, dat maakt het naar mijn mening iets beter.

Anoniem zei

Echt flatteus zijn die pasfoto's zeker niet.Ik moet er in 2017 weer aan geloven.
Misschien vast oefenen voor de spiegel om te kijken hoe je er op zijn voordeligst uit kan zien. Het blijft toch een momentopname.
Groetjes Wil

Ineke zei

Toevallig heb ik ook vorige week foto's laten maken voor mijn nieuwe paspoort en voor het eerst sinds jaren sta ik daar niet op als een ontvluchte gevangene haha.
Gelukkig dat de fotograaf zo z'n best deed om zich goed aan de regels te houden.

Petra zei

@Anika - Dat is zeker toevallig! Hierna is het gelukkig tien jaar geldig.

@Tink - Dank je voor het compliment! Misschien is het inderdaad omdat ik vrolijke lachende foto's gewend ben. Handig zo'n mobiele consul!

@Marion - Dat vind ik ook zo vreemd, dat het kleur moet zijn, maar dan zwart wit in het paspoort komt

@Wil - Volgens mij helpt dat oefenen niet, zie mijn foto, LOL

@Ineke - Heel soms gaat het goed. Die van Saskia is ook best mooi vind ik.