Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 04, 2016

Het blijft vreemd weer!

Heel ongewoon voor mij heb ik de hele nacht doorgeslapen!  Ik word pas wakker als Rick om half acht opstaat.  Dat betekent ook dat ik eindelijk eens echt uitgeslapen ben, al blijf ik nog een uurtje doezelen.

Rick neemt afscheid en ik laat Cosmo plassen.  Het is al erg lekker buiten en er wordt maar liefst 23 graden voorspeld vandaag.  Ik warm een Weight Watchers ontbijtquesadilla op in de magnetron als ontbijt en geniet van een paar koppen sterke koffie.


Dan rijd ik naar Anytime Fitness en warm op voor Sharon me komt halen voor personal training.  We hebben vandaag een half uur en ik ben altijd blij dat op maandag te hebben.  Sharon doet veel eigen gewicht oefeningen en dat is goed, want de gewichten maken mijn pijnen vaak erger.  Na afloop rekken en strekken we ook flink.

Op de ARC trainer doe ik een uur cardio tot ik meer dan 10000 stappen bijeen heb.  Thuis neem ik daarna Cosmo mee voor zijn wandeling door de buurt. Heerlijk zonder jas lopen en de kleuren zijn zo mooi en gevarieerd.  Vandaag is een warme dag en morgen zullen we weer winterse temperaturen hebben dus ik zorg dat ik er met volle teugen van kan genieten.
Het lijken lichtroze bloempjes, maar als je goed kijkt zie je hoe kleurig ze zijn
Deze bomen staan in de hele buurt en in de natuur hier, grappig genoeg heten ze "redbud"

Voor de lunch besluit ik dan ook naar Sweet Leaf te gaan.  Eigenlijk zou ik hier vaker heen moeten, want ze hebben een menu met heel veel dingen waar ik van houd.  Het is alleen aan "de andere kant" van Vienna, een paar minuten verder dan "onze kant". Grappig hoe je in een routine geraakt.

Het is moeilijk kiezen, maar het wordt de zalm met cream cheese sandwich met verschillende groentes.  Ik krijg er ook een stuk augurk bij.  De tafeltjes buiten zijn inmiddels vrijgekomen en daar smul ik van het lekkers.

Dan rijd ik naar Whole Foods en koop daar avondeten.  Ook zie ik boerenkoolchips met dill pickle smaak, daar ben ik wel benieuwd naar en koop een zak.  Er zit 79% vitamine K in staat erop.  Ik neem een excuus om chips te eten altijd aan!

Thuis maak ik de tafel op het deck schoon.  Voor het eerst vind ik ook eekhoornpoep.  Tja, schattige beestjes zijn het, maar ze plassen tegen onze ramen en poepen op de stoelen.  Gelukkig beiden makkelijk weg te wassen.

Het is gewoon een genot om te zitten en mijn Diet Coke te drinken met zicht op de kleuren in de achtertuin.  Alles is zo mooi in bloei.  Ik hoop niet dat het vannacht kapot vriest, want er is een "freeze warning". 

Tegen drieen begint het te druppen en al gauw echt te regenen.  In een uur valt de temperatuur van 23 graden naar tien graden!  Gelukkig hoef ik nergens meer heen en computer en lees wat.  Vanochtend voelde ik me vrij goed, maar mijn lichaam is een barometer en dat voel ik goed.

Rick komt thuis en maakt de kipfajita's waarvoor ik eerder vanmiddag de ingredienten kocht.  De salsa, die ik kocht, is vers en er staat "satanisch" op.  Nou, dat is het zeker! Ik vind pittig lekker, maar mijn mond staat in brand na de eerste tortilla met kip, kaas en salsa. De tweede tortilla met minder salsa smaakt mij een stuk beter, maar Rick kan het niet heet genoeg hebben!
Tijdens het eten is er opeens een prachtige regenboog!
 

Na het eten vertrekt Rick naar boven en kijkt op de loopband een aantal shows.  Heel goed dat hij zo beweging krijgt.  Ik heb de mijne vandaag gehad met 16500 stappen dus mijn voeten gaan omhoog en Meike komt weer naast me liggen spinnen. Zo schattig, het is wat ze iedere avond doet.  Hopelijk nog jarenlang, want zij en haar broer Snickers werden vrijdag alweer 15!

2 reacties:

Corry zei

Wat heerlijk dat het zondagmiddag is. Gelukkig hier ook niet zo koud. Af en toe regen maar dat vind ik nooit erg.
Hoop dat het niet al te erg word voor je met de kou.

Petra zei

@Corry - Regen vind ik maar niks. Het was vandaag wel koud, maar prachtige blauwe lucht