Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 10, 2016

Winters weekend (hopelijk het laatste dit seizoen!)

Zaterdag

Rick en ik hadden het vannacht allebei ijskoud en daardoor sliepen we niet zo goed.  We staan dus met moeite net na negenen op. We laten de honden uit, want geloof het of niet, het sneeuwt en de tuin is een modderbad!

Ja, het sneeuwt!  Dikke vlokken, die even de daken wit kleuren.  Gelukkig duurt dat niet lang en tegen de tijd dat Katja en Kevin klaar zijn om mee te gaan ontbijt te halen is het vrijwel droog.  Koud is het wel voor de tijd van het jaar!


Zo vreemd terwijl alles bloeit!
 
Er is een New York bagelrestaurant geopend in Vienna en dat gaan we uitproberen.  Ik bestel de zongedroogde tomaatbagel met ei.  De anderen nemen andere bagels met ei, kaas en worst.  Bij Starbucks halen we vier koffies en eten thuis met smaak alles op (of althans, ik deel mijn bagel met de honden, want een hele bagel is me teveel).

Dan vertrek ik naar boven, Katja gaat aan haar huiswerk en Rick komt naast mij op de loopband lopen.  Samen kijken we naar sitcoms, die Rick leuk vindt en ik eigenlijk ook wel.  Ik vergeet altijd dat deze tv ook op satelliet is.  Misschien toch maar vaker aanzetten als ik op de elliptical sta.

Rick is eerder klaar dan ik, want ik wil meer dan 10000 stappen hebben.  Als ik op 14000 sta heb ik er genoeg van.  We douchen allemaal en dat is te merken voor mij als laatste.  Als ik douche duurt dat hooguit vijf minuten en dan ben ik klaar.  De anderen nemen vele malen langer met als gevolg dat ik lauw water heb, grr!

Katja stelt voor pho te gaan eten en daar is het het perfecte weer voor.  Bij Pho Thang Long krijgen we een tafel en ik zie met genoegen dat er hier heel wat Vietnamezen zitten te eten.  Altijd goed als mensen uit het land van de cuisine een restaurant bezoeken.

Kevin heeft nog maar een keer pho gegeten en was er toen geen fan van.  Katja is ervan overtuigd dat ze Kevin er toch dol op kan maken en raadt hem aan de biefstuk pho te proberen.  Zij en ik nemen kip pho en Rick, die na zijn grote bagel niet veel trek heeft, de loempia's.

Katja heeft succes, want Kevin vindt zijn soep heerlijk!  Er is geen druppel over als hij klaar is (ik kan die hele bak nooit op).  Katja zag het goed, deze warme soep was precies wat lekker is op een dag als vandaag.

Na het eten rijden we naar Fresh Market en doen inkopen voor het avondeten.  De tijd vliegt en we willen naar de bioscoop.  Rick koopt snel kaartjes op Movietickets.com en het lukt hem onze favoriete rij te krijgen met railings waar we onze voeten op kunnen zetten.

Het neemt even tijd voor we een parkeerplaats vinden in de volle parkeergarage.  Rick pakt de kaartjes bij AMC en dan halen Katja, Kevin en ik de biertjes en wijn, die we nu eindelijk hier ook kunnen genieten tijdens de film.

Als we de zaal binnenlopen zijn de voorfilms al begonnen.  Onze zitplaatsen lijken al bezet te zijn en we kijken nog eens of we wel de goede rij en stoelen hebben.  Dat is het geval en we jagen het groepje oudere vrouwen uit de stoelen.  Zo raar om in een theater met gereserveerde stoelen gewoon ergens anders te gaan zitten!

De film, The Boss, is hilarisch!  Melissa McCarthy doet het weer heel leuk en levert een film waar we regelmatig dubbel liggen, maar ook meevoelen met de hoofdpersoon.  Natuurlijk eindigt het allemaal helemaal goed.  De recenseurs zijn er niet blij mee, maar wij vonden het een zeer vermakelijke film. Ach, geen Oscar materiaal, maar zeker vertier.

Thuis gaan we alle vier aan de slag.  Rick gebruikt zijn speciale methode om de biefstukken te braden, Kevin maakt geroosterde asperges met Parmezaanse kaas en knoflook, Katja champignons met balsamico azijn en ik de driekleurige krieltjes met zeezout en rozemarijn.

Het smaakt allemaal zeer goed!  Mijn biefstuk is de enige, die ik lekker vind, filet mignon. De anderen hebben gigantische New York strip biefstukken.  De bijgerechten smaken net zo lekker.  De blauwe aardappeltjes zijn mijn favoriet, ze smaken net anders dan de gewone krieltjes.

Als alles afgewassen en opgeruimd is vertrekken Katja en Kevin naar Reston om wat vrienden te ontmoeten.  Rick en ik gaan met de voeten omhoog lekker tv kijken.

Zondag

Het is nog steeds koud als we opstaan, maar de zon schijnt uitbundig en die is in deze tijd van het jaar al erg sterk.  Het voelt dus warmer dan de thermometer aangeeft.  Rick is eerder op dan ik en heeft al Starbucks ontbijt gehaald als ik beneden kom.
Ik word vrolijk van ons uitzicht in deze tijd van het jaar en Cosmo ook

Kevin en Katja kwamen kennelijk pas laat thuis en slapen lekker uit.  Na het ontbijt zoek ik mijn trouwe elliptical weer eens op.  Dit keer blijf ik erop tot ik 13000 stappen bijeen heb.  Vanmiddag hoop ik ook nog een wandeling met Cosmo te maken.  De vele beweging helpt me wel qua pijnen.

Voor Katja en Kevin weer naar New Jersey vertrekken willen we nog samen gaan lunchen.  Katja kiest Zoe's Kitchen, een mediterranees "fast food" restaurant.  Ze hebben een lekker menu en het neemt even voor we kunnen kiezen.  Ik neem de quinoa salade met feta, die me zeer goed smaakt.  De anderen hebben ook heerlijk uitziende dingen.

En dan is het alweer tijd om afscheid te nemen!  Deze weekends gaan veel te snel voorbij.  Zorro heeft zich eerst verstopt, maar Kevin vindt hem onder de bank.  Alles wordt ingeladen en we zwaaien ze uit.  Geen idee wanneer we elkaar weer zullen zien, maar hopelijk in ieder geval met Moederdag.

Rick en ik lijnen Cosmo aan en rijden naar het W&OD pad voor een lange wandeling.  Hier ben ik al een tijd niet geweest en ik weet meteen weer waarom.  Het is een vrij nauw pad en een mooie dag en de fietsers zoeven langs zonder enigszins in te houden.  Ook zijn er veel honden, kortom niet echt relaxed wandelen zo.  Lekker is het wel in het zonnetje.
 
 
We lopen een half uurtje en komen dan op de terugweg langs de Caboose Brewing Company.  Even overwegen we een biertje te gaan drinken, maar alle tafeltjes buiten zijn bezet.  Met Cosmo kunnen we niet naar binnen.  Dan lopen we maar door, een ander keertje dan.

Bij Whole Foods halen we spullen voor het avondeten en dan gaat Rick in de voortuin de struiken een nettere vorm geven.  Ik facebook wat met Kai, die in Nederland is met Bea bij onze vrienden in Enschede.  Gek idee dat zij Bea eerder ontmoeten dan wij.  Ze vinden haar een leuk meisje.

Rick grilt de zalmburgers en ik maak de komkommersalade.  We smullen van dit zomerse maaltje al is het buiten nog maar kil.  Gelukkig gaan de temperaturen volgende week gestaag omhoog.  Het hoeft van mij nog niet zomers heet te worden, maar tegen lekkere lentetemperaturen zeg ik geen nee!

5 reacties:

Tink zei

Wat leuk dat Kai met Bea in Enschede is is, daar komen wij vandaan. Jaren op de campus van UTwente gewoond terwijl W. studeerde voor z'n Masters. Ontzettend leuke stad, denk er vaak met heimwee aan terug.

Hebben jullie geen off-leash parken waar honden ook lekker los kunnen rennen? Wij hebben bv het Thousand Acres Park aan de Sandy river. Ik kan er gelukkig met m'n rolstoel over de paden en het is echt Thousand acres. Ondanks dat de parkeerplaats altijd vol staat kom je maar af en toe iemand tegen. De honden kunnen heerlijk ravotten en struinen en zelfs zwemmen maar ze kunnen nnergen weg lopen. Komen altijd bekaf thuis. :-)
Ik vroeg het me af want ik zie Cosmo eigenlijk nooit los rennen. Is hij aan de riem omdat hij beschermend is ten opzichte van jou of mogen honden gewoon niet los bij jullie?

Marion2 zei

Wat toevallig dat Kai in de woonplaats van mijn zoon is! Hebben ze straks dezelfde plaats van afgifte in hun paspoort staan. Ik ken de plaats nog niet, alleen de route naar zijn woning, haha. Het centrum schijnt leuk te zijn. Er komen in ieder geval veel Duitsers om te winkelen (voor hen is het ook letterlijk op een steenworp afstand). Kai is er in ieder geval op een mooie lentedag.

Anoniem zei

Wat leuk dat Saskia naar Nederland gaat. Echte wereldreizigers zijn jullie. Vandaar zeker de dubbele nationaliteit? Mijn tante is geëmigreerd naar Nieuw-Zeeland en heeft geen Nederlands paspoort meer, een echte kiwi.
Tip voor Saskia, (als ze naar Rotterdam gaat) Heel veel veganistische restaurantjes! 'Lof der zoetheid', 'bertmans', 'spirit', en een heel leuk en net hostel in centrum 'kingkong hostel'.

Reny zei

Heerlijk zo'n weekend met de kids.

Die quinoa salade met feta ziet er heeeerlijk uit !

Groetjes,
Reny

Petra zei

@Tink - We hebben een hondenpark vlakbij, maar Cosmo is niet meer zo geinteresseerd in het rondrennen met andere honden. Verder zijn er overal leash laws en als je je daar niet aan houdt krijg je een flinke boete. Bovendien gaat Cosmo op andere honden af en die zijn niet altijd even vriendelijk en als hij herten ziet gaat hij daar ook altijd achteraan. In parken is het dus zeker beter hem aangelijnd te houden. Hier voor het huis en in de achtertuin rent hij echter naar hartelust, hoor :).

@Marion - Vandaag gingen ze naar Amsterdam, maar gisteren hadden ze een gezellige middag in Enschede

@Anoniem - De dubbele nationaliteit is ook erg handig, zeker voor Kai nu, want hij kan zonder visum in Duitsland studeren. Bedankt voor de suggesties, ik zal het ze doorgeven.

@Reny - Ja, he? Ik ben dol op quinoa!