Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 29, 2016

Memorial Day weekend

Zaterdag

Als ik beneden kom heeft Rick de koffie al klaarstaan.  Hij is druk aan de tuin bezig en ik eet dus alleen ontbijt op het deck.  Het is bijna te warm om buiten te zitten in de zon! Mijn English muffin met ei en kaas smaakt me prima.


Rond tienen is Rick klaar met de tuin en laden we de fietsen op de van.  We horen op de radio dat de I-66 afgesloten is om de duizenden (bijna een miljoen) motoren voor Rolling Thunder naar Arlington National Cemetery te leiden.  Die weg nemen we dus maar niet.

Via de gelukkig niet drukke I-395 rijden we naar Gravelly Point.  Het is druk, maar we vinden een parkeerplek.  Terwijl Rick de fietsen van de van haalt probeer ik een landend vliegtuig te fotograferen.  Ze komen hier zo laag over dat het lijkt of je je aan het landingsgestel vast kunt grijpen!

Dan gaan we op weg naar Old Town Alexandria.  Dat is ongeveer 7,5 kilometer rijden over het Mount Vernon pad.  We komen eerst langs Reagan National Airport en daarna door mooi natuurgebied langs de Potomac.  Ook passeren we jachthavens en parken.
Het is een mooie route en ook druk met andere fietsers en joggers.  Ik heb geen helm op, want vind dat onzin, tenzij ik op een racefiets zou zitten.  Rick fietst niet zonder.  Het valt me op dat ik niet de enige ben zonder helm, maar we zijn wel in de minderheid.

Om half twaalf rijden we het gezellige oude plaatsje Alexandria binnen.  We zetten de fietsen op slot en lopen wat rond.  Ik haal een schema voor boottochtjes, maar die duren ons allemaal te lang.  We genieten van de oude straatjes en vragen dan een tafeltje aan het water op het terras van Chart House.  
Het lijkt wel of we weer op vakantie zijn en veel mensen om ons heen zijn dat ook.  Ik hoor mensen achter ons Nederlands praten.  Ze hebben hier soft shell krab, maar alleen gefrituurd en dat vind ik te zwaar.  In plaats daarvan geniet ik van een heerlijke gazpacho en tonijn "nachos", ieder hapje is een genot!
 
Heerlijk uitzicht, wat is het toch met water?
 
Intussen kijken we naar de af en aan varende schepen en de jachten op de rivier.  Het lijkt ons zo leuk om eens een dagje een motorboot te huren en op de Potomac te varen.  We hebben echter nog niet gevonden waar dat mogelijk is.

Na het eten lopen we de historische King Street een stukje, want we willen een koud flesje water voor de terugrit.  Dat vinden we bij een Subway.  We zoeken de fietsen weer op en rijden terug naar de van. Wat een leuk uitje!

Op de terugweg haalt Rick de ingredienten voor margarita's bij de ABC winkel.  Dat is zijn favoriete cocktail. Ik houd het bij Aperol Spritz als het zo warm is.  Bij The Fresh Market kopen we ingredienten voor het avondeten.  We gaan lekker grillen.

Terug thuis laat ik Cosmo even uit.  Het is een graad of 32 en hij vindt het duidelijk te warm.  We lopen langs het zwembad dat vandaag openging.  Ik kan niet wachten er de komende week heen te gaan. Dit weekend is het ons te druk.

Uit Kitty Hawk hebben we een paar "spinners" meegenomen voor op het deck en voor het huis.  We installeren het bijtje op het deck en hangen met vereende krachten (want ik kan er net niet bij) het cardinaaltje bij de voordeur.  Het ziet er allemaal vrolijk uit.

Rick trekt zich terug in de basement om zijn shows te kijken, maar ik kan met dit weer echt niet binnenblijven!  Saskia's katten denken er hetzelfde over en ontsnappen zodra ik de horrendeur opendoe.  Gelukkig blijven ze in de achtertuin en het is schattig hoe Pig het buiten zijn "ontdekt".  Hij gaat achter ieder vliegje aan.  Daarna gaat hij in het gras liggen en ik zie hem gewoon alles in zich opnemen.

Rick en ik genieten van onze cocktails en lekkere prosciutto met mozzarella rolletjes als borrelhapjes.  Dan gaat de grill aan en niet veel later hebben we een heerlijk bord met biefstuk (voor mij filet mignon, voor Rick een gigantische Porterhouse), worteltjes en een maiskolf voor ons staan. 

Het smaakt allemaal prima, al zitten er een een paar slechte stukjes in mijn filet mignon.  Snickers en Cosmo hebben er baat bij en er is dus geen hapje over als ik klaar ben. Rick maakt ook korte metten met zijn biefstuk.  Het is gewoon zo genieten dit zomerse weer na de koele, natte weken! Gewoonlijk hebben wij dit weer al veel eerder.
Mijn filet mignon is groot...
...maar het haalt niet bij Ricks biefstuk!

Ook vanavond komt het ruimtestation weer overvliegen.  Dat lichtje blijft ons genoeg fascineren dat we er weer naar gaan kijken.  Zes minuten lang en dan schijnt de zon er niet meer op en "blinkt" het uit.

Zondag

Eigenlijk wilde ik om kwart over acht opstaan, maar als ik om half negen wakker word is Rick al vertrokken.  Hij belt om te zeggen dat mensen reeds aan het wachten zijn op de Rolling Thunder motoren en wat wil ik eten?

Laat ik nu die hele Rolling Thunder vergeten zijn met mijn slaperige hoofd!  Ik vraag Rick een spinazie foldover mee te nemen van Starbucks en we gaan elkaar op de parkeerplaats van de school ontmoeten. 

Gauw loop ik daarheen en dan haasten we ons naar de afslag, die de motoren gaan nemen. Daar staan inderdaad al een aantal mensen met vlaggetjes.  Niet veel later zien we de politiemotoren, die de kop van het peloton vormen.  Deze groep is maar een klein gedeelte van de bijna miljoen motoren, die bij het Pentagon bijeen gaan komen.  Dat maakt het niet minder indrukwekkend.

Dit is de 29e Rolling Thunder en het hele weekend horen we een gerommel in de verte van alle motoren.  We zwaaien en nemen foto's en filmpjes.  Een half uur later komen de laatste motoren voorbij rijden.  Het blijft bijzonder en ik moet ook wel af en toe iets wegslikken. Dit zijn mensen, die bespuugd zijn toen ze terugkwamen, terwijl ze geen keuze hadden want er was nog dienstplicht.

Rick en ik lopen terug en doen wat klusjes rond het huis.  Tegen lunchtijd lopen we naar Viva Vienna, zo'n drie kilometer verderop.  Hier is een braderie en kermis gaande ieder jaar.  Het is warm en zonnig en ontzettend druk!


We bekijken eerst alle standjes met produkten.  Er zijn leuke dingen, maar we hebben niets nodig.  Ik heb nooit zin iets te kopen alleen omdat ik het aantrekkelijk vind.  Ik ben allergisch voor teveel spullen.

Rick en ik hebben trek en lopen het restaurant gedeelte in.  Daar is heel veel gefrituurd en ik kies uiteindelijk falafels, dus ook wel gefrituurd.  Rick neemt een wrap met vlees.  Veel trek heb ik niet dus ik eet maar drie van de vijf falafels.  Nu moet ook gezegd dat die niet zo lekker zijn als ik ze gehad heb.
 

We lopen het kermis gedeelte nog door, maar er is niets waar Rick en ik in zouden willen.  Ricks maag kan niet tegen snel ronddraaien of opeens helemaal naar beneden vallen en dat zijn eigenlijk de enige ritjes voor volwassenen.  Van een glijbaan afgaan trekt ook niet echt. Misschien worden we gewoon oud, maar ik denk dat er gewoon geen leuke kermis ritjes zijn hier.
Op weg terug naar huis halen we een cadeautasje bij Rite Aid.  We steken over en zien dan de Dairy Queen.  Zullen we?  We gaan hier eigenlijk nooit heen, terwijl we er beiden dol op zijn. We gaan!  Ik kies vanille gedoopt in butterscotch en Rick de vanille en chocolade gedoopt in chocolade.  Zo lekker!

Terug thuis genieten we nog even van het lekkere weer, want het begint al gauw te druppen.  We hebben een aantal cadeautjes rond te brengen op ons pleintje dus doen dat snel voor het te hard gaat regenen.

Als eerste lopen we naar de overkant waar een paar weken geleden een jongetje werd geboren.  Nadia, de moeder, ziet er benijdenswaardig goed uit (ik had 3 keizersnedes en het duurde weken voor ik weer de oude was, ik raad het niemand aan).

We geven een leuke pluche inktvis met allerlei leerzame dingetjes en ik denk dat Ella en Miles, hun oudere kinderen, hem om te beginnen leuker zullen vinden dan baby Carter zelf.  Het gaat om het idee zullen we maar denken. Met de derde heb je sowieso vrijwel alles al.

Uit de Outer Banks hebben we salt water taffy, een typisch strandsnoepje hier,  meegenomen.  We brengen eerst een doos naar de buren links van ons. Patricia heeft ook voor onze katten gezorgd dus zij krijgt daarvoor ook een cheque. 

Hoe vaak ik ook lees van Europeanen dat cheques zo ouderwets zouden zijn, ik vind ze heel makkelijk!  Ik schrijf er even een en hoef dan geen geld te halen of wat ook.  Tegenwoordig kun je ze ook online innen, ideaal.

Onze rechterburen zijn nieuw en komen uit Libanon.  Ook voor hen hebben wij een doos taffy mee. Zij hebben schattige dochtertjes van 2 (bijna 3) en 4 en zij is zwanger van een tweeling.  Ze zijn superaardig en koekjes aan het bakken als wij aanbellen.

De meisjes zijn helemaal gecharmeerd van mijn Pandora ketting met jurken van de Disney prinsessen. Zij zijn zelf ook gekleed als prinsesjes.  De jongste biedt mij een stukje van haar koekje aan, zo schattig!  Ze geven Rick en mij ook een van hun hartvorm koekjes mee.

Grappig genoeg voel ik een band met hen, want wij kwamen hier oorspronkelijk ook via de Wereld Bank.  Carol vertelt dat ze hier nu drie jaar zijn en het hangt van het werk van Chadi, haar man, af hoe lang ze zullen blijven.

We bedanken voor het lekkere koekje (is het raar dat ik zin had de kinderen van onze buren een grote knuffel te geven? Duidelijk mis ik mijn neef en nichtjes!) en lopen weer naar huis.  Inmiddels regent het gestaag.  We krijgen een staartje van tropische storm Bonnie.  Jammer van het mooie weer, maar het is tenminste warm.

Tysons heeft nu een echte "biergarten" en Rick wil gaan kijken hoe die is.  Ze hebben lekkere bieren, maar ik wil een glaasje wijn.  Hun rose is werkelijk heerlijk, maar hij wordt geserveerd in een plastic glas, terwijl alle bierglazen echt zijn.  Wijn uit plastic is niet hetzelfde, dus ik zend een Facebook berichtje naar de eigenaar om daarover te klagen.

Hij antwoordt bijna meteen en het wordt een leuke conversatie.  Ik weet niet of ik gewonnen heb, maar hij overweegt nu wijnglazen zonder steel.  Die vallen niet zo snel. We zullen zien. In ieder geval wel leuk dat er zo enthousiast gereageerd wordt.

Als Rick zijn biertjes heeft geprobeerd rijden we naar de mall. Vandaag is er geen probleem om een tafeltje bij Earls te krijgen.  We delen de calamari en dan heb ik de kung pao garnalen.  Lekker en pittig, maar wel veel te veel! Ik eet de garnalen en groentes en wat van de noedels. Rick smult van zijn kip. 

Saskia is inmiddels weer terug in Nederland na een weekend met Kai en Bea.  Ze logeert bij mijn vriendin Petra en wordt daar supergoed opgevangen.  Hopelijk gaat ze morgen Amersfoort verkennen.  Ik benijd haar wel een beetje, maar krijg het gevoel dat ze minder geniet zonder Kaylee.

Dit is denk ik een heel leerzame reis voor Saskia en ik hoop dat ze nu uitvindt dat je alleen ook veel plezier kan hebben. Dat heeft voor mij decennia geduurd dus als het Saskia dit keer niet lukt snap ik het helemaal.

Morgen hebben wij nog een vrije dag.  Ik vond het erg leuk te lezen hoe jullie weekends eruit zouden zien.  Ik lees ook graag de plannen voor de week!

14 reacties:

Jurgen de Bruin zei

Hahaha, mijn plannen voor door de week?? Om 05.00uur gaat de wekker, dan ga ik om 06.00uur op pad en kom ik ergens tussen 07.00 en 07.30uur aan in Amsterdam waar ik werk.
Ik rommel wat met computers (systeembeheer), doe wat met vaste- en mobiele telefonie (telecombeheer) en zorg dat de applicaties binnen het bedrijf blijven werken (applicatiebeheer). Om 16.00uur spring ik in de auto want iedere minuut dat ik later ben is weer een paar kilometer file extra en hoop dan om 18.00uur thuis te zijn. Dan is het eten koken, eten en opruimen en dan is het al weer 20.00uur.
Een beetje bankhangen, tv kijken en wat op de ipad spelen maakt het zo weer 22.30 uur en dan ga ik me klaarmaken om naar bed te gaan. Dit doe ik 5X en het is weer weekend.

Dit is even heel kort samengevat mijn planning voor de komende week. Hierna nog 1 weekje werken en dan ga ik lekker 3 weken vakantie vieren waarvan 2 in Spanje.
Ik kijk hier heeeeel erg naar uit.

naomi zei

Wij hebben een heerlijk lang weekend gehad vanaf donderdag in Disneyland Paris park en studio's. Genoten van allerlei attracties en goed weer. Alleen jammer dat we zaterdag zijn overvallen door regen en onweer in Parijs in een stuk waar je niet kon schuilen dus verzopen. En deze week 5 avonden werken van 15-23. En de ochtenden huishoudelijke klussen maar.

Anja L. zei

Je bent nog echt Nederlands, fietsen zonder helm! Wij deden in Vancouver ook geen helm op en waren ook één van de weinigen. Nooit aangehouden door de politie.
Wijn in een plastic glas smaakt mij niet hoor, dan heb ik liever frisdrank.
Wat jammer voor Saskia dat het vandaag niet zulk mooi weer is, waarschijnlijk blijft het wel droog maar het is nogal grijs op dit moment. Ik hoop voor haar dat het nog wat zonniger wordt, dan is de stad veel mooier.
Deze week gewoon werken, vrijdag hebben we bbq omdat het bedrijf 95 jaar bestaat.
Fijne maandag.

Anoniem zei

Wat een heerlijk weekend hebben jullie weer gehad.
Zeer indrukwekkend al die motoren.
Mijn weekend was inderdaad druk maar heel leuk.
Vanmorgen ga ik naar de gym voor gewichten training.
Vanmiddag komen er monteurs een nieuwe cv ketel installeren. Onze is 18 jaar oud en dus aan vervanging toe. We laten het nu doen zodat we van de winter niet bang hoeven te zijn dat hij er mee stopt.
Als er nog tijd over is en het regent niet ga ik nog even naar mijn groentetuin.
Vanavond brengen we de auto naar de garage, die moet morgen een APK keuring krijgen.
Fijne dag, Bea

Anoniem zei

Mijn plannen: door de week rijd ik smorgens mensen met een beperking naar hun werk en schoolkinderen naar hun school. En smiddags schoolkinderen weer naar huis. Smorgens om 5.15 of om 6.15 opstaan, totaal niet mijn ding want ik ben een avondmens, haha, maar ik heb gelukkig geen ochtendhumeur ofzo. Het uit zich in het feit dat ik savonds omval voor de TV en wel om 20u al, niet zo leuk voor manlief. Ik probeer smiddags dus ff een half uurtje te slapen en dan gaat het goed. Ook ga ik 3 keer in de week naar de hondenschool, dat is omdat we nu 4 honden hebben en ik vind dat ze allen een goede opleiding nodig hebben ;-) Nu is manlief met ons jongste "kind" naar de Dierenarts in Wageningen omdat ze geopereerd moet worden aan haar oogje. Dat is zo een 3/4 uur rijden en hij blijft daar tot ze wakker is en weer mee naar huis mag. Het is een relatief kleine operatie, dus komt goed! Komende zondag ga ik met ons een na jongste "kind" naar een hondenshow, want dat vind ik ook heel leuk om te doen. Verder gaan we vrijdag nog lekker uit eten met familie. En zaterdag relaxen nadat manlief klaar is met werken, want onze zaak is op zaterdag ook open. Hopelijk komend weekend fijn weer!
Groetjes Tine.

Anoniem zei

Wij hebben het memorial weekend doorgebracht in Vero Beach, gisteravond een diner met vrienden op hun club met mooie ceremonie to remember, nu nog een paar dagen genieten van Florida en dan donderdag terug naar Rotterdam en het normale leven :-)
maar weer een top vakantie gehad als onze lieve vrienden weer gezien hier in Florida en genoten van mooie natuur leuke steden en super stranden !!

Grtjes Toos

Jort & Suus - On the road zei

We hebben een heerlijk weekend gehad, wellicht zag je de foto's voorbij komen op fb (van ons en Danielle/Arjan)op de trap in Rotterdam, en daarna etentje en een biosje. ;-)

Komende week weer volle week werken. En dan weer een weekendje, toevallig met dezelfde vriendjes. Hahaha. spelletjesavond en zaterdag gaan wij, de meiden, naar Alice Trough the looking Glass.

De tijd vliegt, dus voor we het weten is het weekend weer daar!

Leuk dat Saskia in Nederland is. Wel echt Hollands weer nu, dat is dan wel jammer. Ik hoop dat ze zich vermaakt!

Tineke zei

Gisteren de hond uitgelaten van vriendin , die dagje weg was en gekeken naar groentetuintje van andere kennis/vriendin, na onze vakantie op Texel, ga ik daar water geven , wat wieden en oogsten als zij op vakantie is.
Vandaag is onze midweek op Texel begonnen, we hebben asperges gekocht en zojuist gegeten, ze zijn heerlijk, je kunt ze ook rauw eten, zo vers zijn ze. Morgen aspergesoep.
Deze week veel wandelen in de duinen , aan zee en veel fietsen, zoiets als jullie vorige week deden.
Er is in juni kunstmaand op Texel, dus daar gaan we ook kijken.
Onze jongste kleindochter in Amerika wordt vandaag 2 jaar, we hopen dat volgend jaar in nederland met haar te kunnen vieren, nu hadden we de cadeautjes al meegegeven. Zij warenn dit weekend in huisje van vrienden in natuurpark Shenna Douha (schrijf je vast anders) en komen zo terug, dus dan gaan we skype.

Reny zei


Wat hebben jullie een heerlijk weekend gehad! En die fietstocht lijkt me geweldig.

Ik heb zelf vorige week falafel gemaakt, was een vervelend klusje en ik vond het niet eens lekker.

Wij vertrekken a.s. donderdag voor een week naar het Zillertal in Oostenrijk dus ben nu alle voorbereidingen aan het treffen.

Groetjes,

Anoniem zei

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad. Ik vind fietsen ook altijd fijn. We wonen heel dicht bij het centrum, dus ik ga regelmatig even op de fiets naar de stad. Vooral 'sochtends als de kinderen net naar school zijn, even bijkomen van onze (gezins)ochtendspits 😀, fiets ik naar een kofiiezaakje heerlijk 'alleen' genieten van een latte (soms met chocolade croissantje) of een Acaibowl. Vers brood kopen en daarna snel weer terug voor was, opruim etc en tussendemiddag eten ze allemaal thuis. Behalve dochter van 13, die zit in de brugklas.
Deze week niet veel bijzondere plannen, maar met 5 kids (2x7, 9,11,13) is het altijd wel druk. Spreekbeurten, huiswerk, uitstapjes, schoolfotograaf, sportdag, tandartsafspraken maken, man uitzwaaien die naar Duitsland gaat, kinderfeestje en logeerpartijtje.
Groetjes Marjon

Petra zei

@Jurgen - Alvast veel plezier op vakantie en succes met het werk!

@Naomi - Ik las van het onweer, niet leuk! Dat is mij ook eens overkomen op de Mall. Succes met werken!

@Anja - Uiteindelijk is Saskia naar Utrecht en Amsterdam gegaan, omdat ze Amersfoort niet kent.

@Bea - Ook een drukke dag! Is het nog gelukt naar de tuin te gaan?

@Tine - Hopelijk is de operatie goed gegaan? Ik herken dat je honden als "kind" zien goed!

@Toos - Florida is zo leuk! Ik heb zo weer zin om te gaan! Goede reis naar huis straks!

@Suus - Hee, wij gaan straks naar Alice Through the Looking Glass, ik ben benieuwd

@Tineke - Heerlijk, die asperges, ik zou hier ook de witte wel willen hebben. Het natuurpark is Shenandoah. Ze hebben vast een mooi weekend gehad daar

@Reny - Alvast veel plezier in Oostenrijk, maar dat zal wel lukken

Anoniem zei

Jazeker Petra, ben vanmiddag met hond Reus naar de tuin gelopen.
Alle pompoenplanten staan er nu in.
Vanavond een flinke regenbui erover heen en als nu de zon gaat schijnen komt het helemaal goed.
Morgen vroeg uit de veren om te werken als gastvrouw in een zorgvilla voor oudjes met alzheimer.
Fijne avond, Bea

Petra zei

@Marjon - Ik vond 3 kinderen al druk, kan me voorstellen dat 5 dat helemaal is! Ik had vroeger ook echt behoefte aan iets alleen voor mezelf, goed dat jij dat doet.

@Bea - Bijzonder dat jij dat doet!

mexigirl zei

Zie dat ik achter loop!
Zag er leuk uit jullie weekend.
Deze week ga ik elke morgen sporten, normaal tennis ik ook 2x per week maar loop nu al bijna een jaar met een zere schouder.
Kan niet fitnessen en eigenlijk niks met die schouder, dus dan maar elke dag op de elipticatrainer.
Dinsdagavond altijd vriendinnenavond 14 stuks.
Woensdag met me oudste dochter dingen kopen, voor een zelfgemaakt vaderdag cadeautje.
Ben sinds een maand oma.
Donderdag dingen kopen om mee te nemen naar Nederland .
Vrijdag jongste dochter op halen van het vliegveld die komt hier voor een vrijgezelle feest, en woont met man en 2 honden in Mexico stad.
Zaterdag komten de dochters en kleinzoon en schoonzoon eten. De hond nog even afzetten op het buitenhuis.
Dan moet de koffer nog even gepakt worden om zondag voor 2 maanden naar Nederland te gaan.

Hester