Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 25, 2016

Nog even genieten van het strand en dan huiswaarts

Het is onmogelijk om door te slapen met de zon die de kamer binnen schijnt.  We staan dan ook net na achten op. Ook wel lekker, zo hebben we meer tijd voor we huiswaarts moeten.

We pakken vast in en fietsen dan naar Duck Donuts. Rick wil die ook eens in het oorspronkelijke restaurant eten.  Het is weer heerlijk weer, we kunnen zelfs zonder jas fietsen.  Ik neem mijn favoriete combinatie maple icing en bacon en dit keer ook vanille icing met salted caramel.  Die laatste vind ik maar matig, jammer genoeg. Rick heeft drie verschillende icings.



We eten het aan een van de picknicktafel aan het water op.  Hun ijskoffie is ook heerlijk, dus het is genieten.  We blijven nog even kijken over het water en zien daar zelfs een zeeschildpad.  Kennelijk is die uit de oceaan de sound ingekomen.
 
Dan fietsen we naar Nags Head Hammocks waar we de schommelstoel bestellen.  Precies de kleurencombinatie, die ik wil staat er, alleen wil ik er een kobaltblauw in plaats van rood hoofdkussentje in. De verkoopster knoopt de hangmatten ook zelf en die van mij dus ook.  Bijzonder om te weten.  Over een week of drie kan ik er op het deck in schommelen, heerlijk!

We brengen de fietsen terug en lopen dan naar het strand.  Daar lopen we een eind naar het noorden waar de mooiste huizen vlak aan het strand staan.  Rick en ik bedenken dat het superleuk zou zijn zo'n huis met mijn broer en zus en gezinnen te huren..  Die zijn daar ook voor te vinden en hopelijk gaat dat volgend jaar lukken.
 

Terug in het appartement pakken we de van in en ruimen op.  Dan geven we de sleutels af bij de receptie.  Het was weer leuk om hier te logeren al hebben we deze timeshare al jaren te koop staan.  We raken hem echter aan de straatstenen niet kwijt zoals zoveel mensen met timeshares.

Gisteren hadden we zo'n heerlijke lunch bij Fish Heads op de Nags Head Pier dat we besluiten daar onze vakantie af te gaan sluiten.  We nemen een tafeltje aan de rand met prachtig uitzicht over zee en strand.

We bestellen de vis dip weer en de serveerster vertelt dat zij zelf de vis daarvoor gevangen heeft.  Hij is dus heel vers en ontzettend lekker. Ook mijn broodje gegrilde vis smaakt weer super.  Rick neemt dit keer een hamburger.

Terwijl we zitten te eten komt er opeens een hele groep dolfijnen langs zwemmen.  Meestal zien we alleen hun rugvin, maar vandaag springen ze de hele tijd uit het water. Zo leuk!  Echt de kers op de vakantietaart is het.

Voor we de Outer Banks uitrijden stoppen we nog even bij Forbes.  Salt water taffy is een typisch snoepje in de badplaatsen aan de oostkust en we nemen een doos voor onze buren aan weerszijden mee.  Voor de ene om ze welkom te heten in de buurt en voor de andere omdat ze altijd weer klaarstaan voor ons en de katten.
Nog een laatste blik op zee, tot weersziens!

Dan beginnen we aan de lange rit terug naar huis.  Het gaat allemaal goed tot we bij Norfolk een verkeerde afslag nemen.  Nu moeten we een tunnel door en daarvoor staat een file, helaas. Gelukkig is het na de tunnel opgelost en kunnen we verder goed doorrijden.

Bij Potomac Mills, ongeveer drie kwartier van huis verwijderd, zoeken we een restaurant.  We zijn al lang niet meer in dit gebied geweest en we zijn blij verrast met de goede keuze aan restaurants tegenwoordig. 

Wij kiezen Matchbox met een lekker groot terras, want het is nog 28 graden buiten. Rick en ik bestellen beiden een pizza.  Die van mij komt met vijgen, prosciutto, gorgonzola en peperhoning, een heel smakelijke combinatie.

Het spitsverkeer is inmiddels opgelost en zonder oponthoud rijden we huiswaarts.  Daar worden we enthousiast begroet door vier kattenbeesten.  De airconditioning gaat aan, want het is warm in huis.  Heerlijk, eindelijk ook hier zomerse temperaturen!

Foto's van de paarden e.d. gisteren en van vandaag staan hier
 
 


9 reacties:

Ann zei

Super zo, de wilde natuur, dolfijnen, ...
Wij hopen er dit jaar ook te zien in Ierland.

Tineke zei

Super vakantie hebben jullie gehad, prachtige natuur. Leuk idee om dat volgend jaar in een strandhuis met je zus en gezin te doen.

Anja L. zei

Wat een leuk afscheidskado van de dolfijnen. Die stoelen zien er leuk uit. Dat worddt genieten straks.

Karlijn zei

Ik geniet altijd zo van je verhalen :).
Mooie stoel heb je gekocht!
Wat is een time share?

Karlijn zei

Ik geniet altijd zo van je verhalen :).
Mooie stoel heb je gekocht!
Wat is een time share?

Anoniem zei

Ohhh...die pizza met vijgen..... Heerlijk!
Kan je de timesharing niet verhuren via airbnb?
Marjon

Anoniem zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt, Petra van jouw korte vakantie.
Ik kan wél de foto's bekijken op jouw facebookpagina maar ik kan geen tijdlijn meer zien, en dat is al enkele dagen zo.
Hebben jouw andere bloglezers daar ook last mee, vraag ik me dan af?
Groeten van Hilde uit B.

Petra zei

@Ann - Ja, die dolfijnen vind ik ook zo ontzettend leuk!

@Tineke - Ik hoop echt dat dat ervan gaat komen!

@Anja - Ik kan niet wachten erin te schommelen, ik kom er misschien wel nooit weer uit, LOL

@Karlijn - Bij een timeshare kopen mensen een week (of meerdere) van het jaar van een appartement of huisje. Wij hebben bijvoorbeeld week 21 in dit appartement en volgende week is het weer "van" iemand anders. Het was in de jaren 80 en 90 heel populair toen alles nieuw was, maar veel van deze complexen, waaronder de onze, werden niet goed onderhouden en altijd aan dezelfde week vastzitten is ook niet ideaal. Veel mensen, waaronder wij, proberen hun timeshare dus kwijt te raken, want je moet ieder jaar onderhoudskosten betalen, maar dat lukt niet. Een aantal mensen houdt dan maar op met betalen en dat betekent dat de rest van de "eigenaars" die kosten ook nog eens moeten dragen. Maar goed, de afgelopen paar jaar hebben we er gebruik van gemaakt dus dan voelt het wat minder als geld weggooien.

@Marjon - Nee, verhuur kan alleen via het complex, jammer genoeg. Daardoor kunnen we ook niet zelf de huurprijs bepalen.

@Hilde - Wat vreemd, ik heb niets veranderd aan hoe ik Facebook heb ingesteld. Je zou alles moeten kunnen zien wat ik post.

Veerle zei

Prachtige reizen maken jullie. En het is extra leuk met de mooie foto's erbij. Zo kunnen wij wat meegenieten. Dankjewel.