Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, augustus 15, 2016

Een rustdagje tussendoor

Het neemt me wat moeite mijn bed uit te komen vanochtend al ben ik al vroeg wakker.  Onze kamer is zo lekker koel. Goddank voor airconditioning, want zonder zou ik allang verlept zijn deze zomer!

Ook vandaag wordt er weer gewaarschuwd voor de extreme gevoelstemperaturen van over de veertig graden.  Toch eet ik in mijn schommelstoel op het deck ontbijt.  Daar zie ik ook waarom de opening van het kolibrie voederbuisje opeens telkens gedraaid is. 

Een klein spechtje heeft het suikerwater ontdekt en geniet er ook met volle teugen van.  Zij is alleen zwaarder dan de kolibrie natuurlijk en hangt aan de onderkant waardoor het buisje draait. Slim vogeltje, geen enkele andere vogel heeft dit nog "uitgevogeld" (zou de uitdrukking daarvan komen?). Mysterie opgelost.

Bij Anytime Fitness doe ik eerst vijftig minuten cardio en dan komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Op de terugweg naar huis rijd ik langs wat pokestops om mijn pokeballen aan te vullen. Katja en Kevin hebben me dit weekend het een en ander over Pokemon Go geleerd en ik blijf het leuk vinden.


Thuis lijn ik Cosmo dan ook aan, want ik zie een Pokemon, die ik nog niet heb, in de buurt.  Cosmo is maar weinig enthousiast in deze hitte en die Pokemon krijg ik niet te pakken helaas.  Lang blijven we dus niet buiten, want Cosmo stopt de hele tijd en wil niet verder.

Voor mijn lunch haal ik een salade van Chop't.  Die eet ik buiten op het deck op en het is een van de beste zomerlunches, die ik me kan bedenken.  Een bak vol vitamines, maar het heeft ook heel veel smaak door de tzatziki dressing en Parmezaanse crisps.

Saskia geniet nog even van haar vriendinnen voor iedereen teruggaat naar college.  Ik kleed me in bikini en loop naar het zwembad.  Daar zie ik dat ze eindelijk, een paar weken voor het einde van het seizoen, de juiste houders voor de parasols hebben aangekregen.  Ik rol er een naar beneden en zoek de schaduw op.

Na een snelle duik ga ik zitten lezen en heb zo'n vakantiegevoel, gewoon op een maandagmiddag. Mijn romantische mystery is heel spannend en ik moet me eraan onttrekken om twintig baantjes te gaan zwemmen als een van de banen eindelijk open komt.  Die halve kilometer met mijn zwemvinnen aan is wel heerlijk!

Intussen zie ik donkere wolken samenpakken en houd mijn buienradarapp in de gaten.  Het verbaast me dan ook niets als we een half uur later flinke donder horen.  Ben ik even blij dat ik mijn zwemmen er al op heb zitten, want nu wordt het bad voor drie kwartier gesloten.

We hebben satelliet tv dus een uur lang zijn de wolken te dik om te kijken.  Dan kijken we natuurlijk weer Olympische spelen.  Ik vind alleen NBC heel ergerlijk!  Ik heb hun uitzendingen opgenomen en zo Nederland goud in het open water zwemmen zien winnen, maar ze laten maar zo weinig zien!  Tussen de reclames en interviews is nauwelijks echt sporten.  Ik hoef Usain Bolt's race van gisteren niet weer te zien, er is vandaag overal allerlei nieuws gesport.  Enfin, niets aan te doen.


7 reacties:

Anja zei

Sterkte met je rondleiding in de hitte. Het was hier met 22 graden en zon een heerlijke zomerdag, we hebben zelfs buiten gegeten.

Anja L. zei

Wat een lekker relax dagje! Blijf jaloers op het zwembad hoor :-).
Met die temperatuur kan ik me voorstellen dat Cosmo niet zoveel zin heeft om te lopen. De grond zal ook best heet zijn voor zijn pootjes.
Sterkte vandaag met je rondleiding.

Marion2 zei

Poeh, wat een hitte! Wel heerlijk zomers, zeker ook met het zwembad erbij.
Wij hebben dit jaar welgeteld 7 zomerse dagen gehad, waarvan 1 dag met 30 graden.
Een slechte zomer, dus. Gelukkig ga ik morgen op vakantie :), kan ik toch wat
vitamine D opdoen.

Anoniem zei

Hier zeker niet van die hoogzomerse temperaturen. Ik vind het prima want kan er steeds minder tegen de laatste jaren. Jullie bomen staan er prachtig bij. Bij mij in de straat heb ik af en toe het gevoel door een park te lopen, de bomen zij zo hoog en vol.
Ook ik zie niet veel van de Olympische Spelen,overdag heel veel herhalingen. Dan heb ik wel wat anders te doen dan voor de tv te hangen. En de meest belangrijke worden hier 's nachts uitgezonden en dan liggen we op een oor. Ga er echt niet om 3.00 uur of 4.00 uur voor uit mijn bed. Vanavond in ieder geval wel live Epke aan de rekstok.
Op een hele gunstige tijd hier, rond 20.30 uur .
Zou die een medaille halen en welke kleur zou die dan hebben ?GOLD ????
Cees ( man van Cathy ) is zeer geinteresseerd want hij is vroeger ook voor het Nederlandse team uitgekomen.
Heb je nog tijd , om na je rondleiding, een duik in het zwembad te nemen ?
Groetjes Wil

Ron zei

Vakantie in je eigen buurt, relaxed hoor! Die tempearaturen lijken me in de stad echt dramatisch... zweten, klam.. bah...

Mooi weekend had je zeg...

Gr Ron

Petra zei

@Anja - Grappig, 22 graden voelt nu koel voor ons, zoals je weet

@Anja - Dat de hete straat niet lekker voelt aan Cosmo's poten bedacht ik me inderdaad gisteren ook. Vooral het asfalt wordt flink heet.

@Marion - Veel plezier op vakantie!!

@Wil - Vandaag lukte het gelukkig wel het zwembad in te gaan, heerlijk!

@Ron - Bij de rivier valt het alles mee met een briesje, maar in de stad is het afzien, iedereen neemt dan ook het stuk met de metro dankbaar aan.

Blogger zei

Not playing Pokemon Go? Download It Now (Built for Android and iOS)