Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 11, 2017

Zeker een "interessante" dag

Arme Rick voelt zich vreselijk en heeft nauwelijks geslapen maar moet toch zeer vroeg de deur uit. Volgens mij heeft hij in al de jaren dat ik hem ken op zijn hoogst een keer een ziektedag gebruikt.  Ik denk er het mijne van dat hij ziek naar zijn werk gaat, maar wie ben ik.

Gelukkig, even afkloppen, merk ik nog niets en ik doe er alles aan om te voorkomen ook ziek te worden. Na mijn ontbijt neem ik dan ook Airborne, een vitamine cocktail die claimt ook je weerstand te verbeteren.  Hopelijk is dat allemaal het geval, want een verkoudheid duurt bij mij altijd extra lang.

Gisteren had ik veel last van mijn knieen op de ARC trainer dus ik besluit vanochtend op de plaats te rennen voor mijn cardio.  Intussen kijk ik House Hunters International en gedraagt Orion zich als een peuter.  Hij komt de hele tijd met dingen aandragen, die hij niet mag hebben.

Als ik 8000 stappen bijeen heb besluit ik dat Orion echt een wandeling nodig heeft.  Hij verveelt zich duidelijk.  Tijdens het wandelen merk ik ook dat Orion weer echt leiding nodig heeft.  Met het koude weer zijn de wandelingen erbij ingeschoten en kennelijk heeft Orion die juist nodig om naar mij te luisteren.

Net voordat Claudia komt zijn we weer thuis.  Ik oefen de voordeur routine voor de duizendste keer met de honden, maar om de een of andere reden vindt Orion dat hij toch tegen Claudia moet blaffen, zucht! Ik heb het gevoel dat alle training voor niets was en hij weer helemaal (ok, niet helemaal want hij houdt wel op) weer terug bij af is.

Orion gaat in zijn bench met een Kong en Claudia en ik nemen Cosmo en Ranger mee voor een lange wandeling.  Het is werkelijk heerlijk weer! Vijftien graden en zonnig, ik heb het bijna te warm met mijn winterjas aan.

Dan is het lunchtijd en ik haal een gerookte zalm sandwich bij Sweet Leaf. Daar vraag ik altijd veel groentes op en smaakt heerlijk! Ik wil graag tulpen voor thuis en ga naar Giant, maar daar hebben ze ze niet.  Whole Foods gelukkig wel en ik neem een bosje gele en een bosje oranje tulpen mee.

Terwijl ik bij Whole Foods afreken krijg ik een sms dat de technicien voor onze open haard op weg naar ons huis is.  Ik haast me terug en doe de honden in de achtertuin, want ze willen dat we die weghouden van hun personeel.  Ook zijn de schoonmaaksters er en zo kunnen die ook hun gang gaan.

Een uur later is de technicien er echter nog niet.  Wel komt Saskia thuis en haar vriendin Laura, die net gisteren uit Nieuw Zeeland thuiskwam, komt langs. Kaylee komt ook, ik vind het zo fijn voor Saskia dat zij die twee vriendinnen heeft.

Eindelijk om kwart over drie komt Charles, die eigenlijk altijd onze technicien is voor dit bedrijf.  Als ik had geweten dat hij kwam had ik de honden gewoon binnen gelaten, want hij is dol op honden.  Een blik naar buiten en ik zie dat ik straks mijn handen vol ga hebben, want Orion is bruin van de modder en Cosmo tenminste alleen maar van onderen!

Charles krijgt onze open haard weer aan de praat en ik betaal hem.  De schoonmaaksters kunnen dan gelukkig ook onze family room weer schoonmaken. Maar die honden... De kranen buiten staan uit vanwege de vorst dus daar kan ik ze niet mee schoonspuiten.

De enige andere optie is het bad in de basement. Ik laat het vollopen en haal de honden door de basementdeur naar binnen.  Dat betekent wel modderpoten op het tapijt daar, maar dat is minder belangrijk dan boven.  Mag ik nog eens schrijven hoezeer ik gruwel van tapijt? Hier is mijn uitlaat daarvoor want manlief is er dol op.

Cosmo droogt wel op, maar Orion heeft echt een bad nodig.  Hij is dol op zwemmen en water dus ik heb goede hoop dat hij een bad ook prima vindt.  Dat blijkt absoluut niet het geval en tien minuten later heb ik een iets minder modderige puppy en een zeer modderige badkamer!

Nadat ik Orion zo goed mogelijk afgedroogd heb en de badkamer er niet meer uitziet alsof iemand heel erg serieuze explosieve diarree had, neem ik de honden de recreation room in.  Iedere kamer in dit huis heeft een naam en de grootste in de basement (aka kelder) is de "rec room". 

Hier dient men zich te vermaken, maar voor ons is het voornamelijk een plek om dingen ter vermaak te bewaren.  Tot Rick er over een aantal jaren een bar wil maken en het werkelijk tot "recreation" kamer verheven zal worden.  Ik vermaak me tot de schoonmaaksters weggaan met het lezen van kinderboekjes, die er nu nog staan.

Orion is wonderbaarlijk schoon als we weer naar boven gaan. Ik geef de honden eten en neem even tijd om uit te rusten.  Dan bestel ik een Uber om naar Pazzo Pomodoro te gaan.  In het kader van mijn voornemen om meer mensen in persoon te zien heb ik hier een "happy hour" georganiseerd vanavond.

Daarvoor heb ik een Facebook groep gecreeerd en iedere vrouw, die ik in Vienna ken, uitgenodigd.  Ik ben er eigenlijk best nerveus over want zou zomaar alleen aan die bar kunnen zitten.  Dat doe ik ook voor ongeveer een half uur maar gelukkig ken ik de mensen, die er werken inmiddels.

Om kwart voor zes komt Freya en ik slaak een zucht van verlichting.  Zij moet later naar een vergadering maar komt gezellig ook een wijntje drinken.  Dat is leuk want we hebben al een tijd niet gesproken en elkaar zeer veel te vertellen.

Dan komen Suneeta en haar vriendin Tammy.  Suneeta nodigde ik zondag uit en ik vind het heel leuk dat ze komt.  Chris komt en Suneeta's vriendin Desi, die Bulgaars is en geinteresseerd in mijn rondleidingen, die zij ook wel in het Bulgaars zou willen doen.

Als laatste komt Mary en het is gewoon gezellig.  Ik ben blij dit begonnen te zijn. Ik ben van plan het maandelijks te doen en zoals ik eerder vanavond merkte is het al leuk als er maar een persoon komt. De meesten nemen alleen een drankje, maar Chris en ik ook een pizza.

Mary helpt ons die op te maken, want het is teveel voor ons beiden. Chris neemt afscheid en dan ook Suneeta en haar vriendinnen.  Mary en ik blijven nog een tijdje kletsen en dan geeft zij mij een lift terug naar huis.

Daar tref ik een miserabele Rick aan. Hij weigert altijd medicijnen, maar nu heb ik hem er eindelijk aan. Slaap is allerbelangrijkst en Rick zei dat hij zichzelf wakker hield vannacht. Tijd voor Mucinex en Sudafed om tenminste te kunnen slapen! Intussen roep ik nogmaals alle goden aan dat ik het niet ga krijgen. 

4 reacties:

Anja L. zei

Ha, ha, mannen en medicijnen! Ik heb er ook zo eentje thuis. Liever heel beroerd dan dat ze een pilletje nemen.
Ik kan me zo voorstellen dat je baalt van die vloerbedekking. Dat Rick niet aan laminaat wil met die honden.
Wat een goed idee om die facebook groep op te richten en leuk dat er ook een aantal vrouwen kwamen voor een drankje.
Fijne donderdag!

Sandrah zei

Zo herkenbaar van Orion. Mijn hond houdt van water en zwemt in de zomer heel veel, maar ook in de winter maakt het haar niet uit. Maar in bad... Oh no! Daar heeft mevrouw een hekel aan. Ze zit er ook altijd bij alsof we haar iets vreselijks aan doen. ;)

Leuk dat je die oproep hebt gedaan en ik kan me wel voorstellen dat je toch wat nerveus was na je oproep.

Arme Rick, hopelijk knapt hij snel op en word jij niet aangestoken.

Sandra

Irene zei

Beterschap voor Rick.
Enne, ik hoop voor je dat Rick nu eindelijk eens aan laminaat wil beginnen!
Tapijt is toch geen doen met 2 honden!

Petra zei

@Anja - Gek, toch? Ja, ik was blij toen de eerste kwam gisteravond!

@Sandra - Inderdaad, zo zag Orion er ook uit gisteren!

@Irene - Laminaat komt er hier zeker nooit in, hooguit hout, maar ook dat wil Rick niet