Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 27, 2017

Winter en dan weer lente, het weer weet her hier niet

Gisteravond keken we de Oscars en bleef ik veel te laat op.  Vooral ook omdat op het einde de verkeerde film de Oscar voor "Best Picture" kreeg.  La La Land werd het toch niet, maar Moonlight (een film waar ik nog niet van gehoord had). Grote consternatie volgde natuurlijk.

Vanochtend moet ik de late avond bekopen en voel me supermoe. Ik blijf tot kwart voor negen liggen en dan overhandigt Rick mij een kop koffie, die zeker helpt bij het wakker worden. Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak ontbijt.

De beschuiten zijn op dus ik maak wat crackers met kaas en tomaat. Terwijl ik dat doe zie ik opeens dat de orchidee, die ik eigenlijk al een tijdje weg wilde doen maar daar te lui voor was, knoppen heeft!  Ik heb dat ding al maanden geen water gegeven!  Dat doe ik nu maar gauw even.


Een kwartier voor mijn personal training kom ik bij Anytime Fitness aan. Ik doe een kwartiertje cardio en realiseer me dan dat ik mijn Simply Fit board in de van heb laten liggen.  Gauw haal ik het en dan beginnen Sharon en ik aan de gewichtenroutine.  Dat board maakt de oefeningen echt moeilijker!

Na afloop doe ik drie kwartier cardio en speel dan onderweg naar huis wat Pokemon Go. Langzamerhand komt er nu al heel wat kleur in de natuur.  Sommige magnolia's beginnen al te bloeien en de forsytia ook.  Echt heel erg vroeg!  Ik ben benieuwd wanneer de kersenbloesems op hun hoogtepunt zullen zijn.

Thuis neem ik de honden de tuin in en die vermaken zich met Mia van de buren.  Orion en zij rennen langs het hek en op een gegeven moment ligt er een grote tak half in onze tuin, half in de andere tuin.  Orion en Mia trekken er beiden aan en Mia wint uiteindelijk, ik lig dubbel!




Voordeel van dit geren en gespeel is dat ik een buiten adem puppy mee terug het huis inneem.  Ook Cosmo is moe, want hij probeerde mee te rennen. Tijdens mijn douche liggen ze dan ook als kleedjes in de badkamer te slapen.

Als lunch trakteer ik mezelf op tien dumplings met vijf verschillende vullingen van District Dumplings. Daar word ik al herkend.  Ik ben dan ook zo dol op dumplings!  Ik neem drie verschillende groentevullingen en twee vleesvullingen. Die worden vers gemaakt.
Na gesmuld te hebben speel ik nog even wat Pokemon Go.  Ik ben niet de enige, want verscheidene Pokestops hebben lures.  Helaas houdt mijn telefoon er opeens me op.  Ik had nog dertig procent batterij en plotseling is die leeg.  Hopelijk is dat niet iets verkeerd met de batterij. Gelukkig kan ik dan een nieuwe batterij kopen.

Bij de Safeway haal ik wijn en contactlensvloeistof.  Heel irritant, ik heb gasdoorlatende harde lenzen en steeds minder winkels hebben daar de juiste schoonmaakvloeistoffen voor. Er is sowieso maar een merk, Boston.

Bij Whole Foods ga ik op zoek naar avondeten.  Ook zijn de tulpen en rozen van Valentijnsdag uitgebloeid.  Ik haal een paar nieuwe bosjes want ik wil kleur binnen. Thuis maak ik ze kort want ze groeien zo enorm in de vaas!

Dan neem ik de honden nog een keer de tuin in.  Mia is er dit keer niet dus het is aan mij om de bal te gooien voor Orion.  Dan trainen we binnen nog wat met de voordeur en zo en dat gaat ook allemaal goed.

Al voel ik me flink moe, ik besluit toch het tapijt weer te gaan reinigen.  Het is een stress voor mij om het tapijt in de family room lichtbruin in plaats van zilvergrijs te zien. Een uur later en vier keer heel vies water weggooien denk ik dat het een stuk beter is.  Misschien moet het morgen nog een keer, maar we besparen heel wat geld door het zelf te doen en dat voelt goed. Het liefst had ik geen tapijt, maar ja.

Voor het avondeten maak ik een salade van veelkleurige tomaten, olijven en augurkschijfjes.  Voor de rest wacht ik op Rick. Die komt rond half zeven thuis en dan doen we de zoete aardappelfrietjes in de oven.  Mijn zalm wil ik niet opgewarmd, maar Rick die van hem wel. Het smaakt allemaal zeer goed.

Gelukkig zijn de honden uitgeteld en ik eigenlijk ook. Laat ga ik het zeker niet maken!

7 reacties:

Nina zei

Ik heb nooit een orchidee gehad, maar weet wel dat die juist gaan bloeien als ze het moeilijk hebben. Heel weinig water geven dus, max. 1x per week of zoiets, een klein beetje. Gemeen hè. Zoek het even op en geniet nog lang van hem/haar!
Man je die contactlensvloeistof misschien ergens online bestellen? Of als ze het ergens hebben gelijk 5 flessen inslaan?

Anoniem zei

Dat van die vijf flessen contactlensvloeistof dacht ik ook meteen, maar toen realiseerde ik me dat er natuurlijk een houdbaarheidsdatum op staat.
Ik heb vooral genoten van je honden-filmpjes. Het zijn me er een stel! En zoals Mira er heel triomfantelijk met die stok vandoor rende :) Onbetaalbaar :)

Groetjes Carla

Anoniem zei

Ik heb zo gelachen om die filmpjes van de honden die langs het hek rennen en die stok tussen dat gaas.
Vanmorgen voor het eerst waren de pup Donnie en Reus rondjes om de tafel aan het rennen.
Helemaal top dat ze binnen 2 dagen zulke vriendjes zijn.
Groetjes, Bea

Anoniem zei

Orchideeën moet je na bloeitijd altijd laten rusten en geen water geven.
Als dan de eerste groei weer zichtbaar is beginnen met wekelijks een beetje water . De een zweert met wekelijks een ijsklontje de ander met een scheutje water.
Mijn 3 orchideeën staan nu na die periode allemaal in de knop. Ik denk er ook altijd niet aan hoor en vergeet het weleens en dan dompel ik de plant onder en laat deze daarna goed uitlekken. Doe ik inmiddels een paar jaar en nu bloeien ze voor de vierde keer.
Leuk voor Saskia dat ze de Maid of Honor is bij Katja's s bruiloft. Ze zal zich zeer vereerd voelen er zo bij betrokken te zijn.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Mijn uitgebloeide orchideeën verhuis ik altijd naar onze zonnige badkamer. Ze hebben veel baat bij een hoge luchtvoctigheid, vandaar. Ook vernevelen van water doet ze goed. Ze bloeien bij mij weer binnen de kortste keren . Maar gezegd moet dat ze uiteindelijk doodbloeien omdat ze niet gevoed worden. Mijn Mams was toen we nog in Haïti woonde er dagelijks mee bezig. Een van haar vele hobbies!
Ingeborg

Marion2 zei

Dit jaar heb ik veel films gezien en was ik, voor het eerst, benieuwd wie de Oscars kregen. Over La La Land werd hoog opgegeven, maar eigenlijk had ik zoiets van: 'Leuk, maar was dit nu?' Vermoedelijk had ik het niet afgekeken als ik het op tv had gezien. Ik had echt het idee gekregen dat het de nieuwe Grease was. Emma Stone was fantastisch, dus haar Oscar begrijp ik. Moonlight was me wel bekend, maar heb ik (nog) niet gezien. Zo te lezen heel politiek correct, dus wellicht dat dat ook wat geholpen heeft? Manchester by the Sea heeft veel indruk op me gemaakt en Casey Afleck vind ik een zeer terechte winnaar.

Petra zei

@Nina - Ja, als het nodig is kan ik het online bestellen en dan moet ik gewoon van tevoren denken, nu wacht ik tot het bijna op is.

@Carla - Het is werkelijk schattig hoe die honden met een hek ertussen spelen. Het is echt Orions vriendinnetje!

@Bea - Nou, zeker! Ook een schattig pupje, die Donnie!

@Wil - Ik heb al vaker orchideeen gehad, maar dit is de eerste die ik weer in bloei ga krijgen.

@Ingeborg - Ook een idee om ze in de badkamer te zetten.

@Marion - Ik vond het ook wat vreemd dat La La Land beste film kreeg, echt niet een film, die gewoonlijk een Oscar krijgt. Bij Casey Affleck heb ik gemengde gevoelens. Hij mag dan een goede acteur zijn, maar hij schijnt zijn handjes en meer niet thuis te kunnen houden. Brie Larson klapte dan ook niet voor hem wat ik zeer te bewonderen vond.