Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 23, 2017

Het lijkt wel mei!

Eindelijk lukt het me eens op een voor mij vrij normale tijd op te staan. Het is dan ook zulk schitterend weer, daar wil ik geen minuut van missen!  Als Rick naar zijn werk vertrekt ga ik buiten op het deck ontbijt eten.

Ja, je leest het goed, buiten op 23 februari!  Zo warm heb ik het hier nog nooit in februari meegemaakt.  Het is al zeventien graden en dan is het in de zon warm genoeg om in korte mouwen buiten te zitten. Ik geniet weer van mijn beschuitjes met kaas en tomaat.

Na nog even met de honden in de tuin gespeeld te hebben (lees: Orion speelt en Cosmo blaft tegen iedereen, die langsloopt) krijgen de hondjes hun Kongs en ga ik naar de sportschool.  Onderweg stop ik nog een paar keer om Pokemon Go te spelen en haal ik level 27. 

Voor de personal training doe ik een kwartiertje cardio en dan heeft Sharon weer een Simply Fit board gewichten routine voor mij. Volgens mij vindt zij dat board ook leuk, omdat ze nieuwe oefeningen kan bedenken. Het halve uur gaat snel voorbij.

Het is zulk mooi weer, maar ik krijg de beste cardio toch op een machine aangezien ik niet meer kan hardlopen. Na een half uur lokt de zon me toch teveel.  Ik besluit de rest van mijn stappen met de honden te krijgen. 

Orion vindt een wandeling heerlijk en gaat er keurig voor zitten. Aangezien ik al een tijdje niet meer met hem heb gewandeld ga ik gehoorzaamheid oefenen.  Cosmo mag intussen los rondlopen, die blijft toch wel bij mij.

Het gaat heel goed en ik ben van plan weer met "waterbommen" te gaan lopen zolang het warm genoeg is.  In maart kan de winter nog terugkomen, maar ik betwijfel dat het echt nog heel koud gaat worden.
De dag voor Katja's derde verjaardag, 13 maart 1993,  hadden we echter wel opeens een sneeuwstorm met bijna dertig centimeter sneeuw.  Onmogelijk is het dus niet, Rick wil dan ook de sneeuwpoppen buiten nog niet opruimen om de weergoden niet uit te lokken. Volgende week gaan ze toch echt weg, sneeuw of niet, ik ben klaar voor de lente.

Voor mijn lunch haal ik een salade van Chop't.  Die eet ik in gezelschap van de honden op het deck op. Heerlijk weer is het en het vogelconcert is zo mooi.  Zelfs al zou het nog koud worden, deze dagen hebben we toch maar in de zak (vertaald in het Engels als "in the bag" niet "in the pocket" zoals Nederlanders altijd zeggen).
24 Graden tijdens mijn lunch!

Een paar uurtjes later gaat de deurbel en staat Lisa, mijn massagetherapeute, voor de deur.  Mijn voordeur trainingen met Orion werpen hun vruchten af.  Hij blaft niet tegen haar!  Hopelijk blijft dat zo met anderen.  Ik blijf in ieder geval dagelijks laten zien wie er de (voordeur)bazin is.
Over voordeuren gesproken, deuren en ramen is ons maandthema en ik vind deze veranda zo leuk

Eigenlijk vind ik het zonde van de mooie dag om een uur op de massagetafel te liggen, maar het is wel hard nodig.  Lisa doet altijd goed werk, maar de massage haalt alle energie uit me. Ik ben blij dat ik verder niets hoef te doen want ik ga als een vaatdoek op het deck zitten de rest van de middag.

Onze eerste narcis is uit en dat is volgens mij ook het vroegst ooit. Maar volgens onze nieuwe minister van Milieuzaken bestaat er geen klimaatsverandering.  Ik schrijf niet vaak over hoe ik me voel over de regering want het is te deprimerend.  Iedere dag worden er belangrijke dingen teruggedraaid, die of mensen achterstellen of de natuur kwaad doen.

Rick komt thuis en we zijn beiden moe.  We bestellen van Friends Kabob, voor mij de zalm kabob, die met salade, gegrilde groentes en rijst wordt bezorgd.  Na afloop zou Orion er graag een hapje van nemen en hij is zo schattig dat ik het wel moet fotograferen.
 
Morgen nog een zomerse dag (voor Nederlandse begrippen, voor ons is het meer lentetemperaturen) waar ik helemaal van hoop te genieten!

3 reacties:

Marion2 zei

O, wat grappig dat de uitdrukking 'in the bag' is en niet 'in the pocket'. Hoe vaak ik dat wel niet hoor, haha.

Heerlijk die temperaturen. Daar leeft een mens helemaal van op. Ook ik heb nog het sneeuwpoppenthema in huis. Maar zodra het maart is, wordt het Pasen :).

Anoniem zei

Nou die zal ik onthouden, weer een weetje voor vandaag. Niks pocket, in the bag!
Lekker hoor die zachte temperaturen. Vandaag schijnt wel de zon, maar het is fris. Ik klaag niet, we hebben 2 natte en stormachtige dagen achter de rug.
Geniet van het weekend, Bea

Petra zei

@Marion - Ja, ik vond dat ik het toch eens moest opmerken in dit blog. Het klinkt mij altijd zo vreemd in de oren.

@Bea - Hier wordt het helaas ook weer wat koeler, maar dat hoort ook wel, dit is bijna eng warm.