Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 11, 2017

Een luie zomerse dag

Het is heerlijk weer en eigenlijk wil ik niets anders doen dan er op het deck van genieten.  Dat wordt langzamerhand weer een extra kamer zoals altijd als het weer warmer wordt. Ik drink koffie en eet roerei met ham en tomaat als ontbijt.


Dan neem ik Orion mee voor een wandeling door de buurt.  Waterzakjes gaan ook weer mee, want hij reageert al als ik ze bij zijn kop houd. De buurt is nu zo mooi, het is alsof ik door een botanische tuin loop met alle bloeiende  bomen en planten! 
 
 
 
 

Toch vind ik dat ik ook echt moet sporten vandaag.  Ik doe Orion in zijn bench en ga voor drie kwartier naar Anytime Fitness.  Daar wacht de ARC trainer geduldig en ik hijg en zweet (dat vooral, bah!) drie kwartier bij elkaar.
Eigenlijk wilde ik nog wat boodschappen halen op weg naar huis, maar ik zie er niet uit. Ze kunnen tot morgen wachten. Thuis speel ik wat met Orion in de achtertuin.  Rick heeft het hek rond de vijver eindelijk sterk genoeg gemaakt en wat hij ook probeert, Orion komt er niet meer bij.

Dan is het echt tijd om me op te frissen.  Het loopt al tegen de dertig graden en mijn lange sportbroek is veel te warm. Intussen besluit ik waar ik wil gaan lunchen om er toch even uit te zijn vandaag.  Dat wordt Chop't.

Met een grote bak salade ga ik huiswaarts. Ik heb boerenkool als groene salade en andere dingen erdoorheen met een sriracha tzatziki saus.  Die twee woorden samen zijn tongbrekers!  Het smaakt me prima buiten op het deck en ik voel me enorm lui.

Ben ik de enige, die paardenbloemen ook mooi vindt?
 
Eigenlijk zou ik lentefoto's moeten gaan nemen op de plekken waar ik dat gewoonlijk doe.  Maar dit warme weer maakt me loom en gewoon een middag "niets" doen staat me eigenlijk heel goed aan. Orion vindt het ook prima en slaapt lief aan mijn voeten.

Met verschillende drankjes en in mijn hangmat stoel is het zeer goed vertoeven.  De bloesems in de achtertuin maken het ook zo mooi.  Zingende knalrode cardinaaltjes en andere vogeltjes maken het helemaal perfect.  Een Amerikaanse Facebook vriendin schreef vandaag bij het zien van mijn foto's dat ik onze woonomgeving zo idyllisch weet te brengen  en dat is het in de lente ook echt.
Het kan toch niet beter?
 
Christine belt en we kletsen gezellig bij.  Voor ik het weet loopt Rick de deur binnen. Hij heeft onderweg Thais eten gehaald.  Voor de tweede keer vandaag eet ik boerenkoolsalade, maar deze is wel heel anders.  Het is gefrituurde, knapperige boerenkool met pinda's, ui, en garnalen, heerlijk!

We zitten nog lang buiten te genieten van het warme weer.  Het wordt de komende dagen weer iets koeler, maar rond de twintig graden is ook prima.

8 reacties:

Anoniem zei

Lekker dagje hoor Petra en mooie fotos weer! Hier is t helaas niet warm en wordt her een natte grijze koude Pasen.....
Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Beste Petra,
Jij bent zeker niet de enige die paardenbloemen mooi vindt.
Ik vind ze vooral mooi als er bvb. veel bijeen staan langs de kant van de weg of in een weide.
Bij ons zegt men in het dialect 'pisbloemen'.
Groeten van hilde uit B.

Marieke zei

Haha, ik vind paardenbloemen ook mooi hoor! Alleen groeien ze vaak net op de verkeerde plek, tussen de terrastegels of zo en dat maakt het soms minder aantrekkelijk.

Anja L. zei

Ik vind het een gezellig gezicht zo'n weiland vol met paardebloemen. Ook als ze zijn uitgebloeid vind ik ze mooi.
Jullie buurt ziet er ook prachtig uit met al die bloeiende bomen.
Fijne woensdag!

Tineke zei

Alle wilde bloemen zijn heel mooi, hier bloeien het koolzaad, de pinksterbloemen, paardenbloemen, koekoeksbloemen, holwortel en zelf het fluitekruid al. Samen met de bloeiende struiken is het echt lente.
afgelopen dagen hadden we prachtig blauwe luchten , maar de temperaturen houden ons in winterkleding.
Wat bijzonder dat Saskia mogelijk in Australie gaat studeren, heeft ze met een medestudente deze plannen? Wel leuk voor een mooie reis voor jou.

Marion2 zei

Wat een heerlijke dag! Daar komt een mens van bij.
Hier een teleurstellende, maar naar het schijnt wel
een normale voor de tijd van het jaar, 11 graden.
Ook met Pasen zal dat zo zijn. O ja, nog regen ook.

Wat fijn dat Rick een oplossing voor de vijver heeft
gevonden. Het zou toch zonde zijn als hij weg zou
moeten. Is het niet veel werk om de vijver bij te
houden? Het lijkt me erg leuk, maar aangezien ik al
keer op keer met tegenzin het gras maai...

Anoniem zei

De jongste zoon van mijn vriendin heeft ook in Australie gestudeerd. Ze vertelde me dat kamers/woningen daar ontzettend duur zijn. Ze heeft maar 1x haar zoon opgezocht want de reis duurt ontzettend lang, met overstappen enz. bijna 20 uur! Misschien is Seattle dichterbij voor haar?
Groetjes, Ida

Petra zei

@Evelyn - He, wat jammer, na zulk lekker weer.

@Hilde - Wat grappig! Hier hebben ze zo'n mooie naam: dandelions

@Marieke - Inderdaad, zeer doortastende bloempjes!

@Anja - Uitgebloeid vind ik ze nog mooier, zo bijzonder, zo'n pluizenbol

@Tineke - Nee, het is een uitwisselingsprogramma met haar universiteit.

@Marion - Ja, die vijver is wel veel werk en ik heb er althans spijt van, al klinkt het fonteintje wel heel rustgevend als het werkt.

@Ida - Seattle is zeker dichterbij, maar waarom zou Saskia daarheen willen als ze de Australie ervaring kan krijgen? Ik volg je geloof ik niet.