Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 21, 2017

Een koeler weekend

Zaterdag

We slapen voor ons doen lekker uit en zijn blij de zon te zien als we opstaan.  Het is een stuk koeler dan de afgelopen dagen, maar nog steeds lekker met een graad of twintig. Na Orion uitgelaten te hebben gaan we op zoek naar ontbijt.


Rick rijdt naar de Starbucks en bedenkt zich dan dat hij zijn portemonnee vergeten is.  Gelukkig heeft hij de Starbucks app en daar staat nog genoeg op voor onze koffies. Verder heeft Rick een cadeaubon van $10 voor Dunkin Donuts dus daar halen we ontbijt.  Zelfs voor Shell waar Rick benzine voor de maaier wil halen heeft hij een cadeaubon.

Wat een geluk allemaal en lekker goedkoop ook zo. Thuis eten we op het deck het ontbijt.  Mijn flatbread met eiwit, kaas en groentes is heel erg lekker.  Dan moet ik mijn zelfdiscipline weer vinden om te gaan sporten.

Rick gaat het gras maaien en neemt Orion mee.  Ik doe een interval op de elliptical en als ik achtduizend stappen bijeen heb vind ik het genoeg geweest. Rick is ook net klaar en we frissen ons op. Orion rent langs het hek met Mia en krijgt zo ook goede beweging. 

Maandag is in Leesburg het Delirium Cafe geopend, het eerste in de VS.  Rick heeft reikhalzend naar die opening uitgezien, maar Leesburg ligt hier zo'n vijfenveertig kilometer vandaan dus niet iets om op een weekavond te doen.  Een late lunch vandaag is echter perfect.

Via de tolweg rijden we zonder oponthoud naar het oude pittoreske stadje.  Het cafe is precies waar ik dacht dat het was, waar vroeger een winkel met allerlei Franse snuisterijen was in het midden van het historische gedeelte. 

Het is er druk en wij zetten onze namen op de lijst voor een tafeltje.  Intussen bestellen we een biertje in de gezellige bar.  Overal zijn de roze olifantjes, die bij het Delirium merk horen, te zien.  Rick heeft in Belgie de Huyghe brouwerij bezocht en hij heeft een paar bretels met dat olifantje erop aan.  Dat vindt men hier natuurlijk prachtig al moest ik flink lachen toen ik hem er voor het eerst mee zag.

Mijn eerste biertje is een Delirium Red, een fruitbier, erg lekker.  Ik heb het nog niet op als we al een tafeltje krijgen.  Ik bestel een bord met kaas en salami en prosciutto wat met perenjam en baguette wordt geserveerd.  Rick heeft een panini.

We hebben er nog een biertje bij, maar dat van mij is me veel te bitter. Dat vind ik absoluut niet lekker dus bestel gauw een Floris Appel en dat is wel erg lekker.  Rick en ik delen ook nog een wafel met kaas en worstsaus. Die smaakt goed al is het niet hetzelfde als de verse wafels in Belgie.

Het was in ieder geval alles wat Rick had gehoopt qua bieren.  Het menu kan wel wat uitgebreider vinden we beiden.  Tenzij je van mosselen houdt (ik wel, Rick niet) is het maar zeer beperkt. Al met al zeker een leuke ervaring.

Een uurtje later zijn we weer thuis en we gaan eerst kijken welke zekering in de basement die voor de ijskast is.  Die heeft Rick vrij snel gevonden en kan handig zijn als de reparateur maandag komt. We hopen nog stiekem dat dit zal helpen de ijskast weer op te starten, maar die hoop wordt niet bewaarheid.

Orion heeft veel gezelschap van Mia vandaag. Nadat hij weer lekker gerend heeft neemt Rick hem mee voor een wandeling.  Ik ben moe en computer gewoon rustig wat.  Ik vind het fijn als Rick in het weekend Orion een beetje onder zijn vleugels neemt.  Volgende week gaat Rick weer drie dagen op reis en Orion vergt best veel van mijn aandacht.

Veel trek hebben we vanavond niet en besluiten bij Taco Bamba wat taco's te gaan eten.  Ik bestel ook de chicharrones, die hier zo licht en knapperig zijn.  Ik neem een taco, de "Black Sheep", geen schapen- maar geitenvlees met calamari, tomatillo salsa, ui en inktvisinkt.  Altijd weer bijzonder lekker.

Rick heeft een machine die ijsblokjes maakt en die komt nu goed van pas.  Tenzij we constant de basement in willen zijn onze drankjes lauw.  Met die ijsblokjes hoeven we niet telkens naar beneden. Handig voor feestjes, maar ook als de ijskast niet werkt.

Zondag

We hebben vannacht heerlijk geslapen en Orion ook.  Pas om half negen staat Rick op en laat Orion uit.  Ik volg een kwartiertje later.  Het is bewolkt en koel met maar zeventien graden.  Dat is even wennen na de warmte van de afgelopen week en mijn spieren zijn niet blij.

In Vienna halen we koffies bij Starbucks en broodjes bij Peet's Coffee.  Rick eet buiten op het deck, maar dat is mij net iets te koel.  Daarna gaat Rick de tuin in met Orion en ik naar boven om te sporten.

Een uur later heb ik met weer flink uitgesloofd op de elliptical.  Peapod komt boodschappen brengen.  We hebben niets bederfelijks besteld dit keer.  Ik hoop zo dat ze morgen de ijskast kunnen maken, maar ik heb er een hard hoofd in.

Voor de lunch gaan we naar MOD Pizza, voor mij de eerste keer, Rick is er toen ze pas geopend waren al eens geweest.  Het is een fast food pizza restaurant.  De pizza's komen in drie groottes, mini, medium en large.  Ik bestel de mini "Tristan", grappig want dat is Kai's tweede naam.

Het smaakt allemaal prima en gaat op het lijstje van nog eens.  De mini pizza is ook precies de goede grootte voor lunch en je kunt zelf bepalen wat je erop wilt als je niet een van hun samenstellingen neemt en zelfs daar kun je nog aan veranderen of toevoegen.

Kortom, van de zeker tien pizza restaurants in Vienna wordt dit een favoriet.  Eenmaal weer thuis neem ik Orion mee voor een wandeling en Rick gaat verder aan Saskia's visum voor Australie.  Daar is hij werkelijk de hele middag mee bezig.
Orion is dol op dit speeltje!

Net voor we naar de bioscoop gaan is hij ermee klaar.  Ik lees het over en zie geen fouten in het ellenlange document (waaronder welke landen buiten de VS Saskia de afgelopen tien jaar heeft bezocht en dat zijn er heel wat).  Rick stuurt het dus in, hopelijk is alles goed en komt het visum snel.

We komen net op tijd voor de voorfilms bij het AMC Theater aan.  We gaan naar Snatched, een hilarische film met Goldie Hawn en Amy Schumer in de hoofdrollen.  We lachen regelmatig hardop, al bedenk ik me ook dat zoiets ook echt met nietsvermoedende vrouwen kan gebeuren en dan minder goed afloopt.

Het is al na zevenen als de film af is gelopen.  Ik stel voor naar Earls Kitchen te gaan.  Daar weet ik al wat ik wil bestellen, de bibimbap!  Dat rijstgerecht heeft zoveel verschillende smaken van groentes en knapperige rijst, heerlijk!  Rick neemt ook hetzelfde wat hij hier altijd bestelt, de kip kerrie, die er ook lekker uitziet.

Zo eindigt ons weekend weer zeer smakelijk.  Nu voeten omhoog en tv kijken.  Volgende week ben ik weer de halve week alleen dus ik geniet nog even van Rick hier. 


6 reacties:

Yvonne en Rob zei

Wat een leuke dingen allemaal gedaan in het weekend. Is natuurlijk een stuk gezelliger om samen er op uit te gaan.
Krijg wel trek van al dat lekkers op de foto's ;-)
Heerlijk weertje bij julli zeg, gelukkig begint het hier in NL nu ook zomers te worden.

Anja L. zei

Wat een leuk weekend! Wat fijn dat jullie echt verbetering zien bij Orion.
Ik hoop dat ze jullie koelkast kunnen maken.
Fijne maandag!

Unknown zei

Wafels met kaas en saus zal je hier niet zo makkelijk tegenkomen ;-)

Anoniem zei

Gezellig weekend hadden jullie weer zo saampjes.
Rick heeft altijd wel goeie zin he,zo te zien op de foto,s.
Dat lievelings speeltje van Cosmo,zit daar bv leverworst in,
omdat hij er zo lekker mee bezig is?
Knapperige rijst,is dat half gare rijst ,of hoe zie ik dat?
Heb het hier nog nooit gehoord,vandaar.
Fijne dag nog.

groetjes Joke

Anoniem zei

Ik zit te glimlachen om het feit dat jullie gewoon even 45 km rijden om ergens te lunchen. HAHA. Kun je je hier niet voorstellen!
Fijne dag, Bea

Petra zei

@Sonja - Het is een beetje op en neer met het weer deze week. Ik zie dat de "verwachting" boven mijn blog niet altijd correspondeert met de werkelijkheid. Zo wordt het morgen regenachtiger en koeler dan woensdag.

@Anja - Die koelkast... wordt vervolgd

@Ann - Nee, dat dachten Rick en ik ook al, maar ik vond het wel lekker.

@Joke - Rick is echt een levensgenieter. Er zit een stukje gedroogde kaas in dat speeltje. Het knapperige komt door het beetje doorbakken van de rijst in het bakje waarin het wordt geserveerd.

@Bea - Ja, de afstanden zijn hier heel anders, hoewel mijn ouders ook best wel een stukje reden in Nederland voor een goed restaurant.