Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 17, 2017

Genieten van het zomerse weer

Orion is wel heel braaf vanochtend.  Ik hoor hem niet tot kwart voor negen!  Dan piept hij wel dus ik laat hem gauw naar buiten.  Eigenlijk heb ik nu ook te lang uitgeslapen, maar er staat niets op mijn agenda vandaag.

Het is al vijfentwintig graden als ik beneden kom.  Dat wordt natuurlijk op het deck ontbijten.  We hebben nog wat mosterdzaadkaas over van onze picknick zaterdag en die doe ik met plakjes tomaat op rijstcrackers als ontbijt.  Met een kop koffie smaakt het prima.

Met dit lekkere weer is het zo moeilijk mezelf naar de sportschool te krijgen.  Ik besluit op het deck op de plek hard te lopen.  Het is te warm in de zon dus Orion, die vlakbij mij ligt, en ik moeten het schaduwplekje delen.

28 graden Celsius is 82 graden Fahrenheit, grappig (ik ben wel "tweetalig" in temperaturen, maar de precieze vertaling weet ik maar voor een aantal getallen)

Bij de peuterschool tegenover ons wordt hun jaarlijkse show gerepeteerd.  Die heeft leuke muziek wat mij een goed ritme geeft om op te "lopen".  Ook komt de cardinaal me vlakbij toezingen.  Het is genieten in mijn "buiten" sportschool. Een uur later heb ik tienduizend stappen bijeen.

Dan lijn ik Orion aan in zijn nieuwe harnas en neem hem mee voor een wandeling.  Dat harnas is werkelijk fantastisch!  De snoepjes helpen ook en zijn zoveel makkelijker dan zakjes met water! Een half uurtje later zijn we weer thuis.
Onderweg zie ik een aantal cicade skeletten en als ik met Lorraine praat vliegt er een op haar.  Deze cicades zijn te vroeg "wakker" geworden.  De plaag volgt over vier jaar

Na Lorraine, die Orion morgen een paar keer zal uitlaten, het harnas getoond te hebben doe ik Orion in zijn bench met een knietje en vertrek naar het Mosaic District. Daar neem ik plaats aan de buitenbar van True Food Kitchen.  Ik hoef geen menu te zien, want ik wil hun bak met crudites en twee dipsauzen.

Op een hete dag als vandaag kan ik net zoveel daarvan genieten als van goede sushi en sashimi!  Zo'n mix van verschillende groentes en de dipsauzen zijn heerlijk, vooral de tzatziki.  Mijn favorieten zijn de regenboogwortels.

Intussen zijn de schoonmaaksters bezig in ons huis dus ik besluit een tijdje in het Mosaic District te blijven.  Ik neem plaats in een van de Adirondack stoelen en ga mensen kijken en spelletjes, o.a. Pokemon Go, op mijn telefoon spelen.

Een dame naast mij eet een heel lekker uitziend Italiaans ijsje en daar krijg ik in deze hitte ook zin in.  Bij Dolcezza hebben ze authentieke gelato en ik bestel een klein ijsje met komkommer, munt en wodka sorbet en aardbei en tequila sorbet.  Het is niet te zoet en lekker verfrissend.  Gewoonlijk heb ik water nodig met ijs en heb er al gauw genoeg van, maar dat is met deze smaken niet het geval.

Op de terugweg naar huis stop ik bij Whole Foods voor ons avondeten.  Verder heb ik nog wat dingen nodig en ik vind deze supermarkt toch altijd heerlijk om in rond te snuffelen. 

Thuis maak ik de veelkleurige tomaat, olijf en augurksalade voor het avondeten en ga dan op het deck op Rick wachten.  Die zei vroeg thuis te komen, maar om half zeven is hij er nog niet.  Ik probeer hem te bellen, maar hij neemt niet op.  Ik begin me zorgen te maken.

Ietsje later komt Rick de oprit oprijden zich van geen kwaad bewust.  Hij had zijn telefoon uitgezet tijdens zijn vergaderingen en dus niets gemerkt.  Waar we tegenwoordig op rekenen!  Ik zag Rick al ergens in een wrak liggen.

Op het deck genieten we van ons avondeten.  Rick grilt kipsate en die hebben we met de tomaatsalade en zoete aardappelfrietjes van ons nieuwe Gotham steel ovenrek.  Die Gotham steel producten vind ik fantastisch!!

Na het eten kijken we een marathon aan The Goldbergs sitcoms.  Ik weet niet of die sitcom in Nederland ook speelt, maar wij herkennen er veel in. Voor mij is het nostalgisch want het speelt in de tijd dat ik naar de VS verhuisde.

2 reacties:

Anja L. zei

Wat fijn dat Orion langer slaapt en dat de nieuwe riem goed helpt.
Als Fred zijn telefoon niet opneemt en later thuis komt als normaal ben ik ook ongerust, zeker als hij op de motor naar het werk is.
Heerlijk dat je buiten kunt eten, hier is het na 1 dag alweer voorbij.
Fijne donderdag.

DVDGuy zei

Wij kijken ook naar de Goldbergs; erg leuk en een beetje in de lijn van Family Ties en Growing Pains.
Voor zo ver mij bekend, niet in NL/B op TV.