Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 14, 2017

Dit weer geeft me energie!

We hebben lekker geslapen en de zon schijnt weer vrolijk als we wakker worden.  Rick staat zoals gewoonlijk om kwart over zeven op en ik blijf nog even liggen.  Als ik drie kwartier later ook opsta komt Orion me enthousiast tegemoet rennen.

Hij heeft iedere ochtend wat mijn oma "mataglap" noemde.  Orion neemt een speeltje in zijn bek en rent als een gek door het huis.   Trap of, trap af, gelukkig heeft hij hier lekker de ruimte voor. Het is om je rot te lachen!

Het belooft weer een warme dag te worden en veel mensen worden daar loom van.  Ik merk dat ik er juist energie van krijg.  Ik voel me stukken beter en aangezien pijn moe maakt is mijn energie niveau ook hoger.

Na een heerlijk ontbijt van een crumpet met gerookte zalm en tomaat ga ik naar boven voor een interval op de elliptical.  Orion gaat mee met een kluifje.  Voor het eerst gaat hij daarna rustig liggen tot ik klaar ben. Hoera! Dat betekent dat ik niet iedere dag meer naar de sportschool hoef.


Als ik achtduizend stappen bijeen heb lijn ik Orion aan voor zijn wandeling. Het doosje met snoepjes gaat mee en Orion kijkt de hele tijd naar mij, wetend inmiddels dat hij dan een snoepje krijgt. Dit helpt als we vlak langs een moeder met twee kleintjes, die net uit de auto komen, lopen. 

Een van de jongetjes zegt zelfs (van verre) "Hi, doggy!" en Orion heeft enkel aandacht voor mijn hand met snoepje. Ook een aantal mannen aan de overkant negeert hij.  Het wordt zo een prettige wandeling moet ik zeggen.

Saskia is inmiddels wakker en ietsje beter.  Ik laat Orion bij haar en ga naar het zwembad. Ik wil mijn veertig baantjes trekken voor de schoonmaaksters om half een komen. Het water is nu precies goed en het zwembad nog vrijwel leeg.

Een half uurtje later ben ik klaar en klets heel even met Lorraine en Lois, die er ook zijn. Dan haast ik me huiswaarts waar Saskia net vertrokken is.  Ik fris me gauw op en geef Orion zijn speciale snoepjes voor in zijn bench.

Als lunch heb ik enorme zin in de grote bak met rauwkost en twee dips van True Food Kitchen.  Ik neem aan de buiten bar plaats en niet veel later wordt die bak voor me neergezet.  Alleen lijkt het dit keer wel twee keer zoveel als gewoonlijk!  Ik kijk zelfs snel op de bon of het niet duurder is, maar dat is het niet.

Het ziet er mooi uit en een aantal andere mensen om me heen merken dat ook op. Maar op  een gegeven moment kan ik echt geen hap meer eten!  En dat met alleen maar groentes.  Ik neem de rest mee naar huis en krijg er een bakje met extra tzatziki bij, zo aardig! 

Volgende stop is Pet Valu voor wat nieuwe kluifjes voor Orion.  Bij Michaels kijk ik eens wat ze voor zomerse feeentuin spulletjes hebben.  Er blijkt 40% korting en ik koop een paar leuke spulletjes.  Die hoop ik morgen te introduceren in Fairyville, want het dorpje heeft wel weer eens wat onderhoud nodig.

Bij Pro Nails 3 neemt T me onder haar vleugels  Zij is een van degenen, die er al zo lang ik bij deze salon kom werkt.  Ze is dan ook helemaal geschokt als ik vertel dat Katja gaat trouwen.  Zij herinnert zich Katja nog van haar basisschool en tienerjaren.

Dit keer kies ik dezelfde glitternagellak voor mijn tenen als mijn vingernagels. Het is mooi turquoise en ik ben er weer een aantal weken blij mee. Het ziet er ook lekker zomers en waterkleurig uit
Na afloop ga ik nog even bij Safeway kijken of zij gazpacho hebben, maar ook daar is het niet. Als iemand een super makkelijk recept daarvoor heeft houd ik me aanbevolen. Voor het avondeten haal ik dan maar een van onze favoriete Whole Foods maaltijden, ook nooit verkeerd.

Thuis tref ik Saskia en Kaylee, die me blij vertellen dat Orion helemaal niet tegen Kaylee heeft geblaft.  Helemaal goed!  Ik neem Orion mee de tuin in waar hij zijn vriendin Mia ook meteen ziet.  Goed, dan geeft zij hem de beweging die hij nodig heeft.

Eerlijk gezegd ben ik nu wel uitgeteld en mijn hangmatstoel lonkt.  Ik lees mijn boek uit en dan komt Rick thuis.  Hij heeft nieuwe planten voor de vijver mee, die hij er meteen inzet.  Volgende stap is nieuwe vissen.  In ieder geval heeft Orion er geen interesse meer in nu de fontein weer werkt.  "Onze" mooie rode cardinaal baadt zich er wel lekker in.

Jammer genoeg zijn de muggen er ook weer.  Ondanks dat ik met Off! spuit vinden ze net de plekjes, die niet bedekt daarmee zijn.   Ik ben zo voorzichtig dat we geen staand water hebben en toch vinden de bloedzuigertjes me!

Rick en ik smullen van onze blackened zalm, "vuurwerk" koolsla en olijfbrood maaltijd.  Die zalm van Whole Foods is altijd de beste ooit, zo enorm zacht, maar toch volledig gebakken.  Rick merkt het ook op.

De airconditioning gaat aan en de voeten omhoog om lekker tv te kijken.  Ik moet toegeven dat ik nu wel moe ben dus laat ga ik het niet maken.

8 reacties:

Anoniem zei

Je hebt ook genoeg gedaan lijkt me ☺.
Ik wordt inderdaad heel loom van erg warm weer. Maar gelukkig is iedereen verschillend.
Groetjes Anja L.

Anoniem zei

Echt zomers weer is het bij jullie ja en de zon brand hier ook fel in in Nederland.
Het is hier ook ontzettend droog en ik zou blij zijn met een dagje regen,
Maar wat niet is kan nog komen he.
Echt vervelend die muggen ja,ze zitten meestal ook veel bij water,bomen en struiken.
Als er ergens water is,leggen ze er ook hun eitjes in,
dan zie je zo,n kleine beweegelijke larfjes in het water bewegen.
Fijne dag nog.

groetjes Joke

Anoniem zei

Wij noemen het de dolle 5 minuten als de hond als een gek door het huis rent.... Fijne zonnige dag vandaag! Gr. Greet

Sandrah zei

Ik vind dit weer ook heerlijk. Vooral 's ochtends vroeg barst ik van de energie en ga ik of lekker wandelen met mijn hond of ik ga hardlopen. En dan ben je klaar en heb je de rest van de dag nog helemaal voor je.

Fijn dat Orion het zo goed doet.

Sandra

Nina zei

Gazpacho is sowieso heel makkelijk. Ik probeerde de versie van Jose Pizarro voor je te vinden online, maar dat lukt niet en ik heb geen zin in overtypen... Deze leek me ook oke. http://www.greatbritishchefs.com/recipes/gazpacho-recipe
Gazpacho...heerlijk, geniet ervan.
Super fijn dat het belonen voor Orion zo goed werkt - en wat lekker dat je kunt zwemmen! Hier is mijn "privezwembad" ook vlakbij, ik lig er al in vanaf eind april. (...toen het water 15 graden was, inmiddels op warme dagen 24!)

Anoniem zei

Heel snel een gazpacho kun je ook maken met V8 en dan zelf de groentjes erbij doen
Hester

Petra zei

@Anja - Ik denk dat jij meer de norm bent

@Joke - Hier ook erg droog inderdaad, maar een paar druppels regen tot nu toe in juni.

@Greet - Ja, dat is ook een goede benaming, ik heb gelezen dat mataglap nog uit Indonesie komt

@Sandra - Ik herinner me dat ik me in Nederland als kind al veel beter voelde met zomers weer.

@Nina - Dank je voor de link, ik ga ernaar kijken

@Hester - Goed te weten dat dat lekker is want ik dacht daar ook al aan.

Monitor zei

Af en toe even rust nemen is ook verstandig!