Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 19, 2017

Een relaxte maandag

Om de een of andere reden word ik met veel pijn wakker.  Het neemt me dan ook even om op te staan. Als mijn hoofd, handen en voeten ook meedoen is het het moeilijkst de zelfdiscipline te vinden om op te staan.

Gelukkig weet ik dat beweging juist op dagen als vandaag heel belangrijk is.  Het is weer lekker warm buiten en ik maak eerst een paar gebakken eieren met tomaat als ontbijt.  Daarna wil ik op de elliptical beginnen, maar zie dat mijn Fitbit opeens weer leeg is.


Zonder stappenteller vind ik er helemaal niets aan dus ik laad eerst de Fitbit genoeg op om het een uurtje vol te houden.  Saskia heeft zich de hele nacht niet lekker gevoeld en blijft in bed.  Waarschijnlijk heeft ze iets verkeerds gegeten. 

Na haar van wat rijstcrackers voorzien te hebben doe ik dan toch eindelijk een uur op de elliptical. Lisa, mijn massage therapeute, sms-t of ze misschien om half een in plaats van drie uur kan komen.  Ze is bezorgd om de weersvoorspellingen en naar later blijkt terecht.

Gauw maak ik me klaar om naar het zwembad te gaan om mijn kilometer voor de lunch te zwemmen.  Helaas is het chloorgehalte van het water te hoog en zullen ze pas over een half uur opengaan.  Dat geeft mij niet genoeg tijd om te zwemmen voor mijn massage.

Thuis maak ik een lunch van gazpacho en een crumpet met pindakaas en sambal.  Ik heb het net op als de deurbel gaat.  Orion gaat netjes op zijn mat zitten, maar zodra Lisa binnenloopt komt hij tegen haar blaffen.  Hij houdt pas op als ik op de massagetafel lig! 

De rest van het uur ligt Orion diep te slapen.  Echter, zodra we klaar zijn en proberen een nieuwe afspraak te maken is het blaffen terug, zucht!  Later blaft Orion ook tegen Lorraine en houdt niet op tegen Kaylee.  Ik denk dat ik de dierenarts weer eens ga schrijven want het lijkt wel erger te worden.

Op de radar zie ik dat de onweersbuien nog een stuk ten westen van ons zijn dus ik haast me naar het zwembad.  Daar zwem ik mijn zesde kilometer dit seizoen.  Ik ben van plan bij te houden hoe ver ik zwem dit jaar.

Het blijft gelukkig droog al zie ik de donkere lucht steeds dichterbij komen.  Chris komt ook zwemmen en ik hoop voor haar dat ze haar routine kan volbrengen.  Ik ga huiswaarts en zit met Orion buiten tot het begint te plenzen en donderen en bliksemen!
Meestal krijgen wij niet het volle pond, maar vandaag wel.  De stroom valt ook om de haverklap uit, maar gelukkig nooit meer dan een paar minuten. Orion vindt het prachtig en gaat het deck op om de regen op te likken.  Hij is dan ook doorweekt!  Heel anders dan Cosmo, die doodsbang was voor onweer.


Het blijft bijna de hele middag regenen.  De natuur heeft het zeker nodig want wij hebben tot dusver nog geen centimeter regen gehad in juni.  Zoals zo vaak hier dumpt deze onweersbui waarschijnlijk in een keer een centimeter of vijf.

Saskia voelt zich een stuk beter en als Rick thuiskomt vraagt zij of hij wat veganistische "kip" nuggets voor haar kan kopen bij Whole Foods.  Dat is goed, want wij bestellen dan wel Thais van Natta Thai voor ons avondeten.  Ik heb de knapperige boerenkoolsalade en de pad Thai waar ik nog geen kwart van op krijg.  Wat een porties!

10 reacties:

Nina zei

Wat rot dat je zo pijnlijk wakker werd. Was het de rest van de dag wel te doen? Had het met het naderende onweer te maken? Gelukkig kwam Lisa.
(nog twee anglicismen: het neemt wat tijd = het duurt even, massage therapeute = masseuse!)
Hopen dat er een oplossing is voor Orions toenemend geblaf.
Sterkte voor je schoonvader en natuurlijk voor jullie. In de staycation een keer die kant op? Mijn moeder stond onlangs voor dezelfde keuze en heeft chemo gekozen. Bij haar helaas alleen palliatief. Ik hoop op betere berichten over je schoonvader.

Petr@ zei

Wat jammer dat het blaffen van Orion niet beter gaat.

Ik zal zeker duimen voor he schoonvader!!

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik ben ook een dagelijkse lezer van jouw blog, maar reageer niet dagelijks. In ieder geval feliciteer ik jou om de moed te hebben om dagelijks een blog te schrijven over jouw belevenissen en die te willen delen met jouw lezers.
Sterkte voor jouw schoonvader en hopelijk kunnen ze de immunitherapie toepassen die hij zo graag zou willen. Bij ons in België heb ik daar nog niet veel over gehoord. Bij jullie wordt deze therapie misschien al meer toegepast met succes?
Groeten van Hilde uit B.

Unknown zei

Duimen omhoog hier !

Jort & Suus - On the road zei

het was even wat stiller (vakantie geweest en een weekje Disneyland Parijs met Amerikaanse vrienden).

Wat een heftig nieuws van je schoonvader, ik duim voor de immunotherapie.
Veel sterkte!

Anja L. zei

Natuurlijk duim ik voor je schoonvader!
Wat jammer dat Orion toch weer zo blaft. Hij vindt de regen duidelijk lekker.
Onze kat likt ook altijd regenwater van de ballustrade, gekke beesten!

Anoniem zei

Wat jammer dat Orion het weer op een blaffen zet.
Ik duim voor je schoonvader.
Groet, Bea

Anoniem zei

Ik duim voor je schoonvader, naar dat Orion weer zo blaft het is zo moeilijk om dat minder te laten worden sterkte ook hier mee, ben echt een lezer van jou blog en ik vind het zo knap van je dat je dit al jaren dagelijks doet petje af hier voor.
Hier in Nederland is het op het moment erg droog, ja je gelooft het haast niet :-) en erg warm ik vind het herrlijk maar het land is er niet op ingericht om het zo maar te zeggen over het algemeen hebben hier alleen de auto's airco ;-), ik hoop nog heel vaak je blog te mogen leEn grtjes Toos.

Petra zei

@Nina - Dank je voor de verbeteringen. Mijn schoonvader woont hier 14 uur rijden vandaan en wil eigenlijk niet teveel aandacht terwijl hij zijn behandeling ondergaat. We zullen zien.

@Petra - Dank je!

@Hilde - Voor longkanker is deze therapie nog maar pas goedgekeurd, maar voor andere kankers heb ik er wel al vaker over gehoord.

@Ann - Dank je!

@Suus - Dank je wel!

@Anja - Je blijft lachen met die dieren!

@Bea - Als er niemand komt is Orion een engel, anders een duiveltje!

@Toos - Overdag hebben wij de airco ook niet aan, maar 's nachts is het wel heel fijn

Makita DCF203 zei

Leuk om te lezen!