Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, juni 25, 2017

Over markten en zwemmen

Zaterdag

Ondanks de voorspelling van regen vanochtend schijnt de zon uitbundig de kamer binnen.  Dat maakt het makkelijk op tijd op te staan.  Orion is helemaal opgewonden en rent rond.  We hebben inmiddels door dat hij dat doet als hij moet poepen dus Rick neemt hem gauw mee naar buiten.

Veel rustiger komt Orion terug.  Wij besluiten Vienna in te gaan en halen ijskoffies van Starbucks.  Rick neemt ook hun kalkoenspek broodje.  Ik wil graag weer mijn favoriete broodje van Peet's, maar dat is uitverkocht.  Dan neem ik een boerenkool met feta wrap en die blijkt ook heel lekker te zijn.

Op de terugweg gaan we langs het wekelijkse boerenmarktje.  Dit keer nemen we wat rijpe perziken mee.  Dit is maar een klein marktje, maar wel erg leuk en gezellig.  We zien Lois er ook, die er met de fiets is en tassen vol groentes meeneemt. 


Rick heeft afgesproken om naar The Mummy te gaan met buurman Chuck.  Ze gaan naar een matinee, die om vijf voor elf begint.  Volgens mij de vroegste film, die Rick ooit heeft gezien.

Terwijl zij weg zijn doe ik eerst tienduizend stappen op de plaats rennend op het deck.  Dan ga ik met Orion in de tuin spelen, maar die heeft daar niet veel interesse in.  Ik maak zijn "zwembadje" wel weer leeg, want er zwemmen allerlei insecten in, levend en dood.  Ik las van iemand dat ze er muggennet overheen doet, maar ik zou niet weten waar ik dat zou moeten kopen.
Onze nieuwe regenmeter Grumpy laat zien dat er vannacht anderhalve centimeter regen is gevallen en de hibiscus bloeit uitbundig


Voor de lunch haal ik mijn favoriete salade van Chop't.  Er staat een flinke rij en ik lees eens wat over het bedrijf op de foto's aan de muur.  Ze doen allerlei goeds, zowel in de gemeenschap als met hun medewerkers.  Hun salades zijn niet goedkoop, maar wel heel lekker dus ik help graag mee met die goede projecten.

Thuis smul ik weer van de Melrose grain bowl en ik hoop stiekem dat die volgende maand ook nog te krijgen zal zijn. Intussen komt Rick ook weer thuis. Hij heeft genoten van de film en denkt dat ik hem zelfs wel leuk had gevonden.  Ik betwijfel het!

Rick heeft allerlei dingen te doen en ik heb al de hele dag veel pijn wat me moe maakt.  Ik ga in mijn lekkere hangmatstoel zitten en daar een uurtje rusten.  Het is zo verleidelijk gewoon niet meer te bewegen, maar ik weet dat dat niet gaat helpen.

Het is super lekker weer, lage vochtigheid en dertig graden en ik besluit toch maar naar het zwembad te lopen.  Ik heb nog steeds veel pijn, maar besluit toch wat baantjes te gaan trekken.  Het water is perfect voor mij met 26 graden.  Iets meer dan een half uur later heb ik er weer een kilometer zwemmen opzitten, twaalf kilometer totaal intussen sinds de twaalfde.

Chris is er inmiddels ook en zij komt naast mij liggen.  We kletsen wat en lezen beiden in onze boeken.  Ik heb vanochtend op "beach reading" gezocht voor de Kindle en heb een leuke roman, die in de Outer Banks, waar we in mei waren, speelt.

Rick komt ook nog even maar hij heeft teveel dingen te doen in en rond het huis.  Hij vertrekt dan ook na een half uurtje.  Chris en ik blijven nog tot zes uur en lopen dan huiswaarts. Daar voel ik me net alsof ik op vakantie ben als ik gauw een douche neem en mijn haar van chloor ontdoe.

Buiten op het deck zoek ik mijn hangmatstoel weer op en Orion komt naast me liggen.  Rick komt niet veel later thuis met boodschappen.  We drinken een (voor mij alcohol vrij) biertje op het deck en gaan dan naar Clare and Don's Beach Shack voor ons avondeten.

Zoals altijd is het daar druk en moeten we op een tafeltje wachten.  Terwijl wij onze naam geven zie ik Lois, die we vanochtend al op de markt zagen, zwaaien.  Jim and zij hebben hier ook net gegeten.  We kletsen gezellig tot ons tafeltje vrijkomt en spreken af de volgende keer samen hierheen te gaan.

Rick en ik krijgen een tafel vlakbij het zingende duo en beiden zijn geen goede zangers!  Ik houd helemaal niet van luide muziek en ik heb al gauw geluidsoverlast ervan.  Ik wou dat ik oordopjes had!

Toch spelen we het klaar met elkaar te praten (of liever schreeuwen).  Dit is zo'n leuk restaurant en ze hebben een paal met pijlen waarop staat hoe ver bepaalde locaties hiervandaan zijn.  Dat lijkt ons zo leuk voor ons deck en we bespreken welke plaatsen we erop zouden zetten en hoe we het zouden doen.

Het eten is lekker en goedkoop.  We delen de mini garnalen quesadilla's en ik neem een pasta gerecht met garnalen, St. Jacobsschelpen en vis.  Het smaakt erg lekker, maar als we klaar zijn moeten we heel ongewoon op jacht naar onze rekening.  Gewoonlijk zou ik niet zo'n haast hebben, maar het zangduo naast ons klinkt inmiddels als nagels op een schoolbord.

Eindelijk lukt het de serveerster, die het werkelijk heel druk heeft, zover te krijgen dat we kunnen betalen.  Opgelucht, althans in mijn geval, lopen we terug naar de auto.  Vooral als ik moe ben kan ik gewoon niet tegen zulke luide muziek.

Thuis krijgen we een verdrietig bericht.  Saskia vertelt ons dat een van haar leraren van haar high school en Kai's coach met American football vanochtend langs de rondweg rond Washington is verongelukt.  Als ik lees hoe het gebeurde word ik zo boos!!

De coach en een andere man (zijn neef van 24, ook ernstig gewond) probeerden een boot terug op een trekker te krijgen.  Een kleine vrachtwagen reed de berm in en reed hen aan.  Zo tragisch!  Saskia is er door geschokt en verdrietig en Kai zal dat ook zijn. Mij laat het ook niet echt los.

Het blijkt maar weer eens, "carpe diem", pluk de dag. Dit soort dingen maakt dat ik nog meer probeer van iedere minuut van iedere dag te genieten.  Het kan zomaar je laatste zijn.

Zondag

Tot mijn grote ongenoegen word ik weer met heel wat pijn wakker.  Het is zulk prachtig weer en ik vraag me af of ik misschien wat teveel van mijn spieren heb gevraagd de afgelopen week.  Ik besluit het vandaag eens wat rustiger aan te doen.  Tenslotte nemen sporters ook af en toe een rustdag.

Rick en ik gaan ontbijt halen.  Voor de verandering rijden we eens door de drive thru van McDonalds voor ei Mcmuffins.  Daar zien we dat het speeltje voor Happy Meals een minion is.  Die vinden we zo leuk en je kunt het speeltje ook apart kopen dus voor het eerst in meer dan tien jaar hebben we weer eens een happy meal speeltje.
Hij "schiet" een pijltje, ha ha!

Onze koffies halen we bij Starbucks, voor mij weer een venti ijskoffie met vanille siroop en melk.  Voor Saskia halen we een acai bowl van South Block.  De volgende keer krijg ik die voor de halve prijs, altijd meegenomen.

Het is werkelijk schitterend weer!  Warm, maar niet vochtig, en ik besluit toch wat beweging te nemen door op de plaats te lopen tot ik 5000 stappen bijeen heb.  Helemaal niets doen lukt me toch niet, maar energie voor meer heb ik ook niet.

Rick heeft na gisteren de farmers market wel gezien, maar ik weet dat er een grote is in het Mosaic District vandaag.  Saskia wil graag mee en samen vertrekken we erheen.  Deze markt doet meer aan de Nederlandse markten denken.

Er zijn allerlei standjes met groentes, vlees, vis en fruit, maar ik zie ook standjes met hondenkoekjes en honing bijvoorbeeld.  Twee straten lang staan er kraampjes en dat is veel voor hier.  Saskia scoort een paar vegan burgers voor vanavond en ik ga op zoek naar groente voor de grill.  Jammer genoeg is daar niet veel van, wel heel veel tomaten in alle kleuren en maten.

Het is inmiddels lunchtijd en ik heb nog een gratis maaltijd van District Dumplings.  Saskia heeft geen trek, maar houdt mij gezelschap.  De dumplings zijn zoals altijd heel lekker.  Saskia wil toch even bij Mom's Market kijken of ze daar iets lekker vindt, maar het is er zo druk dat ze besluit de rest van haar ontbijt als lunch te eten.
Thuis treffen we Rick hard aan het werk met de hoge druk waterspuit.  Hij heeft het deck en de achterkant van het huis schoongespoten.  Gelukkig is hij net klaar, want ik wil graag buiten zitten.  Ik heb nog steeds veel pijn en neem wat ibuprofen hopend dat het zal werken.

De roman, die ik gisteren begon, lees ik nu alweer uit.  Duidelijk een leuke schrijfster, dus ik koop de rest van haar e-boeken ook voor mijn Kindle. Inderdaad heel goed zomers leeswaar, ik hoop meer van dit soort boeken te vinden. Ik lees toch voornamelijk voor vertier, met af en toe een zwaarder boek, maar het zware lees ik al in de diverse kranten en is realistischer dan het engste boek, helaas.

Tegen drieen lopen Rick en ik weer naar het zwembad.  Daar is het drukker dan gisteren en de stoelen waar we meestal zitten zijn bezet.  Ik wil altijd schaduw en vind nog altijd dat we niet genoeg parasols hebben.  Het gedeelte waar we gedwongen zijn te gaan zitten heeft al schaduw en hier staan de meeste parasols!

De ibuprofen heeft maar weinig uitgehaald en ik heb nog steeds veel pijn, vooral in mijn schouders en heupen en dat maakt dat ook mijn ledematen en mijn hoofd meedoen. Het lijkt me toch beter vandaag maar niet te zwemmen, hoe lekker en verleidelijk het water ook is.

Wel gaan Rick en ik er iedere keer als de kinderen uit het bad moeten in.  Het water voelt heerlijk aan en het is toch het ultieme zomergevoel zo'n zwembad! Verder genieten we van ons leesmateriaal. De tweede strand roman van Jenny Hale speelt ook in de Outer Banks.  Omdat wij daar pas geweest zijn kan ik me levendig voorstellen hoe het er allemaal uitziet.

Net na vijven gaan we huiswaarts en met Saskia naar Whole Foods.  Daar halen we spullen voor het avondeten. Kennelijk zijn we niet de enigen, die willen barbecuen, want er zijn geen verse maiskolven meer. Dan worden het in plaats daarvan lekkere ovenfrietjes met rozemarijn en zeezout.

Thuis grilt Rick mijn kipspiesjes en zijn biefstukspiesjes en voor Saskia haar op de markt gekochte burger, die zij heerlijk vindt.  Kaylee komt net op dat moment en krijgt een bordje met frietjes.  Orion blaft weer tegen haar, maar hij luistert als ik hem bij mij roep en gaat gedwee naast me liggen.  Hopelijk duidt dat op vooruitgang.

Het smaakt ons allemaal prima!  De komende week wordt het lekker zomer weer en ik ben van plan iedere avond iets om te grillen te bedenken.  Of misschien eens een koude salade, hoewel Rick daar niet zo enthousiast over leek toen ik het opbracht.  Als jullie nog lekker makkelijke recepten daarvoor hebben lees ik ze graag.


6 reacties:

Anoniem zei

Lekker weekend by jullie! Hier was t bewolkt met veel motregen, niets aan dus!
Lekkere salade; watermeloen met feta (pf geitenkaas), rode uit, pynboompitten, munt of basilicum en goede olyfolie.....maar wellicht ken je deze al....
Groetjes,
Evelyn

Ann zei

De boeken van Veronica Henry en Carole Matthews zijn ook leuk !

Tineke zei

Goed dat Rick dit jaar ook zwemt, is dat voor zijn conditie ?
Vervelend dat je veel last van pijn hebt. Gezellig dat Saskia met vriendin bij jullie zijn.
Op Texel staat ook zo'n kilometer verwijsbord, zelfs naar een plaats in de vs (weet even niet meer welke)
Wij zijn gisteren naar het afzwemmen voor diploma A van onze 'amerikaanse' kleinkids geweest, 1e nl diploma na 5 jaar vs.
Onze favoriete salade is krops(of andere) sla, komkommer, tomaat, ei, paprika, olijven met avocado aangemaakt met griekse yoghert; eventueel aangevuld met wat vis.
Ken je het booek 'blue zones'; staan ook gezonde eet en leeftips in ?

Anoniem zei

Als sporter kan ik je zelfs vertellen dat ik vaak twee rustdagen heb per week ;) Het is soms echt nodig. Op die dagen doe ik dan wat aan yoga ofzo (gewoon thuis), maar verder niks. Zwemmen kan, omdat het helemaal gebaseerd is op je spieren, heel zwaar zijn voor voor je schouders, ook al zwem je misschien met een kickboard. Het is ook helemaal geen slecht idee om daar zo nu en dan pauze van te nemen hoor.

Wij grillen ook heel veel, veel kip, zalm, en groentes. Heb jij de barbeque grill tray van pampered chef? Daarop grill ik altijd al onze groentes, echt heerlijk. Verder eten wij ook wel eens een pasta salade (tricolore pasta, gekookt en afgekoeld, gesneden stukjes komkommer, tomaat, feta, maiskorrels, en dan wat stukjes gebakken bacon. Voor de dressing gebruik ik gewoon balsamic vingaigrette). Verder maak ik ook wel eens taco soup in de crockpot, omdat je dat lekker 's ochtends erin kan smijten en er daarna niet meer naar hoeft te kijken. Dat recept kan ik wel op zoeken als je wilt.

Fijne maandag!
Judith

Anoniem zei

Wat vervelend dat je toch weer pijndagen hebt. Judith schreef al dat je toch af en toe rust moet nemen. Hopelijk gaat het vandaag beter.
Wat een naar bericht over de leraar. Inderdaad, zo zinloos.
Geniet van het lekkere weer.
Groet, Bea

Petra zei

@Evelyn - Die salade vind ik werkelijk heerlijk, maar er zitten drie ingredienten in die Rick niet lekker vindt :(.

@Ann - Dank je voor de aanbevelingen!

@Tineke - Rick vindt het gewoon lekker even baantjes te trekken, maar het is natuurlijk ook goed voor hem

@Judith - We hebben een andere grill tray, maar grillen ook vaak groentes en meer. Ik heb een veel te grote crockpot voor Rick en mij alleen. Ik moet eens een kleinere kopen.

@Bea - Ja, ik moet mezelf er echt toe dwingen om af en toe iets minder te doen.