Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 20, 2017

Zwemmen en meer zwemmen

Een ding moet gezegd, ik slaap heerlijk met al die beweging en het zwemmen!  Ik word volgens mij ook meer uitgerust wakker en dat maakt vroeger opstaan ook niet zo moeilijk.  Rick en Orion gaan om kwart over zeven naar beneden en als Rick om net na achten weer bovenkomt sta ik al naast mijn bed.

De zon schijnt uitbundig.  Zoals zo vaak na zwaar weer lijkt de lucht wel schoongewassen en de vochtigheid is voor even verdwenen. Op het nieuws hoorden we wel dat er niet ver hiervandaan een tornado was, die de huizen van twee gezinnen verwoestte.  Tornado's blijf ik een van de engste weersverschijnselen vinden.

Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak een crumpet met gesmolten kaas (geen enkele kaas smelt zo goed als Goudse!) en een opgesneden tomaatje.  Ook de grote kop koffie gaat er op het deck goed in.  Dan maak ik me klaar om te gaan sporten.


Helaas slaapt Saskia nog dus ik doe Orion in zijn bench. Ik heb al een tijd geen gebruik gemaakt van mijn Lifetime Fitness lidmaatschap.  Het is nu op het punt van gebruiken of annuleren.  Ik besluit eens een aqua training klas te proberen.

Nu het zo warm is doe ik mijn bikini thuis al aan en mijn jurkje eroverheen. Iedere keer als ik Lifetime Fitness binnenloop neem ik me weer voor er echt vaker heen te gaan.  Zo'n mooie club, terwijl Anytime Fitness vaak heel vies is.  Maar ja, die is vijf minuten weg en zoveel makkelijker daardoor.
Na mijn spullen in een kluisje gedaan te hebben loop ik het zwembad binnen.  Daar zijn al heel wat mensen aanwezig voor de klas. Ik vraag een vriendelijke dame wat de benodigdheden zijn.  Zij helpt mij helemaal en stelt zichzelf voor als Kathy.  Van haar hoor ik ook welke wateraerobics klassen het leukst zijn hier.  Zo te horen komt zij iedere dag.

Als nieuwkomer word ik door allerlei mensen vriendelijk begroet.  De meesten zijn ouder dan ik en ik vrees een beetje een oma klas. Kathy verzekert me dat het flink intens is en ik kies de zwaarste gewichten, op hoop van zegen denk ik nog en verwacht er niet veel van.

Nou, daar kom ik in dat uur op terug!  Mijn hemel!  Er is interval, er zijn gewichten, de instructrice is heel streng (op een leuke manier) en moedigt aan tot meer.  Ik voel mezelf transpireren in het water!  Ik ben bijna opgelucht als het klaar is, want pff, er mogen dan veel grootmoeder types aanwezig zijn (feitelijk hoor ik daar ook bij, besef ik me), maar dit is geen oma klasje!!

Al mijn spieren voelen als pudding en ik besluit in de hot tub even uit te rusten.  Daarin ben ik niet de enige.  Maar het is mij eigenlijk te warm en ik haal mijn spullen op en loop naar de van.  Daar merk ik dat ik een van hun baddoeken mee heb genomen.  Nou ja, ik ben van plan donderdag weer te gaan dus dan breng ik hem wel terug.  Ik ben zeer enthousiast over deze klas!

Het enige nadeel is dat de Fitbit niet waterdicht is en dus al die stappen in het zwembad niet telden.  Thuis lijn ik Orion dan ook aan en wandel een heel stuk met hem om toch die stappen bijeen te krijgen.  Intussen vermijd ik zoveel mogelijk andere mensen of honden tegen te komen.  Dat gaat goed en 6500 stappen later zijn we weer thuis.

Saskia vertrekt naar Richmond voor een afspraak met haar psychiater.  Katja heeft even wat steun nodig, want zij maakt een heel moeilijke situatie mee tijdens haar klinische rotatie.  Het is heftig en ik weet niet hoe zij het doet!

Tijd voor mij om Vienna in te gaan voor wat boodschappen.  Ik haal de ingredienten voor een picknick maaltijd voor vanavond bij Whole Foods en dan mijn favoriete salade voor de lunch van Chop't.  Het is heerlijk weer en ik smul ervan op het deck.
Daarna loop ik de straat over naar het zwembad.  Daar zie ik Chris op een van de ligstoelen slapen.  Ik wou dat ik zo makkelijk in slaap zou vallen!  Ik ga eerst wat lezen en dan vraagt Chris of ik mijn banen al getrokken heb.  Nee, want ik ben er net.
Tegelijkertijd beginnen we aan onze routines, na nog even met Freya gekletst te hebben.  Heel af en toe zijn er behalve Chris ook anderen, die ik ken hier.  Vroeger kenden we vrijwel iedereen!

De veertig baantjes gaan lekker. Ik doe dertig met kickboard en flippers en tien schoolslag, zodat mijn armen ook nog iets doen.  De leuke Disney liedjes die speelden hielpen ook erg! Vandaag heb ik heel veel beweging gehad en die kilometer is zeker genoeg, maar ik wil langzaam opwerken naar anderhalve kilometer.

Chris en ik ontspannen nog een paar uur lezend en in mijn geval Duolingo Italiaans weer beginnend.  Ik wil in september zeker een week naar Bologna, de dichtstbijzijnde stad bij Bea's ouders' huis en dus Kai.  Ik wil dan ook echt wel laten zien dat ik Italiaans spreek.  Duolingo doend komt het ook meteen weer terug.

Rick maait bij thuiskomst de achtertuin en gaat dan nog tien baantjes trekken in het zwembad. Daarna genieten we van onze "picknick" maaltijd.  We hebben een stokbrood en verschillende kazen en vleeswaren, olijven, vier kleuren gesneden paprika's met tzatziki dip en gazpacho.  Het smaakt allemaal voortreffelijk!

Het is heerlijk buiten en de vuurvliegjes zijn er weer. Ik ben moe van alle beweging en Rick en ik willen America's Got Talent kijken.  Mijn stoel gaat achterover en het wordt leuke tv.

6 reacties:

Anoniem zei

Goeie afwisseling met al het andere sporten wat je doet.
Fijn dat je je goed voelt, dan is het leven een stuk leuker.
Ik snap helemaal dat je niet gaat bellen naar Rick's vader.
Groet, Bea

Anja L. zei

Ik ga ook naar de sportschool die vlak bij huis is. Dan is het toch gemakkelijker om te gaan sporten heb ik gemerkt.
Aquagym kan heel inspannend zijn, toen ik nog bij een andere sportschool zat deed ik daar ook lessen maar inderdaad, je gaat transpireren in het water! Het maakt wel uit hoe de les gegeven wordt.
Met jouw talenknobbel gaat dat Italiaans wel weer lukken!

Anoniem zei

Weer helemaal bij na een lang weekend Nijmegen. Dat komt even aan zo'n bericht over je schoonvader. Ik hoop en duim voor hem dat hij die immunotherapie kan krijgen. Jullie willen hem nog lang niet kwijt natuurlijk.
Ik heb in de laatste 4 maanden al 3 familieleden verloren in de leeftijd van 78 tot 95.Het gaat ineens wel heel erg hard.
Voor Katja zal het best moeilijk zijn als ze tijdens haar stage in het ziekenhuis met bepaalde situaties te maken krijgt. Hoop dat ze er tegen opgewassen is.
Tropisch warm is het hier en dat merkte ik gisteren toen ik uit Nijmegen terug kwam. Stroomstoringen en een ongeluk bij Arnhem maakte dat ik met een uur vertraging te maken had.
Als je dan thuis komt zou een airco wel heel lekker zijn maar helaas dat hebben de meeste huizen hier niet. Dus doen we het maar met een kleine ventilator.
Leuk als je straks naar Bologna kan gaan, dan is het ophalen van je Italiaans zeker aan te raden.
Groetjes Wil

Marion2 zei

Ook toevallig dat je naar Bologna gaat. Ik ben er net geweest! Leuke plaats en het eten is heerlijk.

Petra zei

@Bea - Al die beweging is echt wat ik nodig heb. De reden dat de zomer zoveel beter is voor mij

@Anja - Het Italiaans komt inderdaad weer terug

@Wil - Gecondoleerd met al het verlies in je familie! Overdag heb ik geen airco aan, maar 's nachts vind ik het onmisbaar

@Marion - Lijkt mij ook en ik kan dagreisjes van daaruit maken

Wolf Garten Loopo S150 robotmaaier zei

Super artikel weer!