Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juli 05, 2017

Een somber dagje tussendoor, maar nog steeds warm

Het is maar donker in de kamer als ik om kwart over acht opsta.  Rick komt ook net boven en beaamt dat het regent.  Voor het eerst vind ik dat niet erg, want we hebben die regen heel hard nodig. Alleen is het qua pijnen nooit zo fijn voor mij en dat merkte ik al toen ik wakker werd.

Rick vertrekt naar zijn werk en Saskia slaapt nog.  Ik ben nu vastbesloten uit te vogelen hoe ik niet Kindle ebooks op mijn Kindle kan zetten. Via Facebook kreeg ik de tip Calibre te gebruiken.  Daar ga ik mee aan de slag nadat ik het gedownload heb.

Terwijl het programma installeert maak ik een paar gepocheerde eieren met Parmezaanse kaas en snijd twee tomaatjes voor mijn ontbijt.  Intussen heb ik gisteren bij Bol.com een paar ebooks gekocht en probeer die op Calibre te zetten.  Ook krijg ik er een aantal toegestuurd.

Eerst worden emails niet naar mijn Kindle verzonden en bevestig ik mijn  Kindle met USB koord aan mijn laptop.  Zo krijg ik twee boeken op de Kindle, al een hele vooruitgang.  Voor het derde boek puzzel ik en vind uit wat er mis is met de email en dan wordt dat wel goed verzonden. Hoera!


Met drie historische Simone van der Vlugt romans op de Kindle ga ik naar boven voor mijn uur cardio op de elliptical. Ik begin als eerste in Rode Sneeuw in December. Orion houdt me lief slapend gezelschap en voor ik het weet is mijn uur sporten voorbij.
Een gewicht maakt een fijn kussen!

Het is gelukkig weer droog en ik lijn Orion aan voor zijn wandeling. Het is rustig op straat, maar opeens komt er een gezin naar buiten om naar hun auto te lopen.  Orion gaat weer helemaal uit zijn dak en ik kan hem nauwelijks aan.  Het is nu zeven weken nadat hij met Prozac is begonnen, tijd om weer eens te e-mailen met de psychiater dierenarts.

Saskia is ook op en vertrekt meteen, zij moet vanmiddag oppassen.  Ze had dat graag als zomerbaantje gedaan, maar ze is hier niet lang genoeg.  Nu past ze op een jongetje wat ze heel leuk vond de afgelopen jaren.

Voor mijn lunch ga ik naar Pho Thang Long.  Ondanks dat het 29 graden is buiten heb ik met dit bewolkte weer toch zin in pho.  De kip pho en de verse limoen soda smaken weer heerlijk.

Naast Pho Thang Long ligt Pet Valu en ik besluit daar wat botjes voor Orion te halen.  Daarvan kunnen we er niet genoeg aanslepen, want als hij er geen heeft, heeft hij meteen iets wat hij niet mag tussen zijn kaakjes! 
Er zijn ook vijf zwarte kittens ter adoptie, zo schattig!  Maar wij hebben al genoeg katten

Mijn nagels zien er al zeker een week niet uit en nu er weer rondleidingen in het vooruitzicht zijn wil ik mezelf een "opknapbeurt" geven. Bij Pro Nails 3 kies ik "Ocean Star Night" uit als kleuren.  Natuurlijk weer verschillend gekleurde glittertjes op een achtergrond van een van mijn favoriete kleuren blauw.  Een uurtje later vertrek ik zeer tevreden met keurige vinger- en teennagels.
Op de terugweg haal ik nog even spullen voor het avondeten bij Whole Foods.  Dan ga ik verder aan mijn ebook "probleem".  Een heel lieve Facebook vriendin heeft mij haar Nederlandse adres gegeven, zodat ik ook ebooks van Amazon.nl kan bestellen. 

Dat gaat helemaal goed. Ik ben zeer tevreden, want met ebooks denk ik makkelijker weer Nederlandse boeken te gaan lezen en dat kan alleen maar goed zijn om de taal bij te houden. Eerlijk gezegd heb ik volgens mij voor het laatst meer dan tien jaar geleden een Nederlands boek gelezen in Aruba, omdat ik mijn Engelse Harry Potter boek vergeten was!

Omdat het nog steeds droog is en toch een aangename temperatuur had ik me eigenlijk voorgenomen mijn baantjes te gaan trekken.  Opeens voel ik echter alle energie uit me trekken en ik besluit naar mijn lichaam te luisteren. 

Mijn hangmatstoel wacht geduldig en ik val bijna in slaap.  Het is zo rustgevend met het geluid van de fontein, de bomen en het gezang van de vogels. Ik schrik dan ook als Orion opeens blaft omdat Rick thuiskomt.

Jammer genoeg wordt het dan ook ineens donker en begint het weer te regenen wat ons naar binnen jaagt.  Het is altijd zo vreemd om nog zulke zomerse temperaturen te hebben ondanks regen.  Ik herinner me nog van vroeger in Nederland dat regen meteen betekende dat het flink afkoelde.

Voor het avondeten eten we de restjes van gisteravond en spinazie, zalm van Whole Foods en rozemarijn brood.  Het is een zeer smakelijk maal en makkelijker kan niet. We zijn beiden heel moe om de een of andere reden.

Terwijl ik dit schrijf hoor ik het buiten plenzen.  Morgen schijnt er meer regen te komen met ook onweersbuien.  Nog even doorbijten voor mij dus, maar daarna komt het lekker zomerse weer weer terug.  Echt jammer dat het zwembad van Lifetime deze week gesloten is, anders zou ik zeker daarheen gaan.

3 reacties:

Anja L. zei

Hier in Amersfoort was het vandaag lekker weer. Lekker met mijn moeder wat terrasjes gedaan. Met haar 83 jaar zit uitgebreid shoppen er niet meer in maar terrasjes doen is altijd gezellig.
Jammer dat zwemmen er niet van kwam maar er zullen weer genoeg mooie dagen komen.
Goed dat het downloaden van boeken is gelukt, ik ben er nog steeds niet handig in.
Fijne donderdag!

Marion2 zei

Weer wat geleerd. Wij dachten dat het echt onmogelijk was om Nederlandse boeken
op de Kindle te krijgen. Dank je wel voor de uitleg!

Ook toevallig, terwijl ik dit lees onweert het hier ook. Het is mij ook opgevallen
dat je bepaalde weersituaties in Amerika heel anders moet interpreteren. Dat het
bij regen niet perse hoeft af te koelen (elke keer weer paniek: 'O jee, het mooie
weer is weg) en ook de wolken zijn anders. Het is natuurlijk ook een ander soort
klimaat.

Petra zei

@Anja - Gezellig zo met je moeder! Het is in de zomer gelukkig altijd op zijn hoogst een paar dagen dit weer en nog steeds warm.

@Marion - Ja, landklimaat hier, maar in andere delen van het land zijn andere klimaten (Ik geloof dat alle bestaande klimaten in dit land vertegenwoordigd zijn).