Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 03, 2017

Vuurwerk op het pleintje

De zon schijnt weer gezellig de kamer binnen en om een uur of acht houd ik mijn bed wel voor gezien.  Rick heeft Orion intussen al uitgelaten en ik geef de hond zijn medicijn.  Dat vindt hij heerlijk en reageert erop door als een dolle met zijn lammie in zijn bek door het huis te rennen.

Het is alweer zeventwintig graden en belooft weer ruim boven de dertig graden te worden.  Ik beleg mijn laatste crumpet met kaas en tomaat en bedenk me dat het weer eens tijd wordt naar Trader Joe's te gaan.

Op het deck geniet ik van mijn bak koffie en broodje.  Het heeft vannacht kennelijk geregend, want de tafel is kleddernat.  Goed voor de plantjes, die het wel heel droog hebben op het moment in de hitte!

Sharon sms-t of we om half elf in plaats van tien uur kunnen beginnen vandaag.  Prima, ik zorg om half tien op de ARC trainer te staan en heb zo mijn uur cardio al klaar als Sharon me komt halen. 


Voor de personal training heb ik mijn Simply Fit board weer eens mee, zodat ik meer moet balanceren tijdens het gewichtheffen.  Het halve uur vliegt voorbij en na afloop rolt Sharon mijn schouders nog met een heel fijn hard balletje.

Thuis lijn ik Orion aan voor zijn wandeling.  Het bakje met snoepjes gaat weer mee.  Het is vrij rustig op straat, maar opeens komt er een blaffend hondje naar het hek van een huis.  Orion blaft en trekt, maar ik gooi een snoepje voor hem en nog een en dat leidt hem compleet af!  Hij negeert het hondje opeens.  Vooruitgang!
 
Gisteren zag ik bij Michaels dat de feeentuin spullen halve prijs waren en er een heel aantal typisch zomerse en patriottische dingen waren.  Ik zet de spulletjes in het tuintje en hang de rood-wit-blauwe vlaggetjes aan de caravan.  Ik zou best een feetje op vakantie in Fairyville willen zijn!

Met een bevroren Kong doe ik Orion in zijn bench en ga dan wat boodschappen halen bij Safeway.  Ze hebben fantastische korting op wijn, koop een fles krijg de tweede halve prijs en dat scheelt letterlijk een slok op een borrel.  Als je zes flessen koopt krijg je er nog tien procent korting bovenop dus dat doe ik natuurlijk.

Voor de lunch ga ik, je raad het al, naar Chopt.  Ten eerste is een salade met dit hete weer het lekkerste als lunch en ten tweede moet ik die Melrose grain bowl deze week zo vaak mogelijk halen.  Misschien krijg ik er dan wel genoeg van en vind ik het niet erg dat hij na zondag niet meer te verkrijgen is.

Inmiddels sms-t Rick dat hij bij de dokter is.  Hij heeft al een tijdje last van zijn oor en het zwemmen maakt het erger.  Het blijkt dat zijn oor inderdaad verstopt zit en het wordt uitgespoten. Opgelucht komt Rick thuis, hij kan ook weer beter horen.

We maken ons klaar voor het zwembad en lopen naar de overkant.  Het water verkoelt nog net, maar is bijna te warm nu.  Ik trek vandaag 44 baantjes, honderd meter extra om de kilometer van gisteren vol te maken. Het is zo ontspannend en toch goede beweging.

Tegen vijven lopen Rick en ik huiswaarts.  We hebben gisteren Amerikaanse vlaggetjes gekocht en plaatsen er een voor ieder huis langs ons plein. Het ziet er vrolijk uit, vooral ook omdat de overburen feestelijke ballonnen aan hun brievenbus hebben gehangen.

Voor ons avondeten bedenken we welke restaurants een terras hebben.  De keuze valt op Chef Geoff en daar is het nog happy hour.  Rick bestelt van dat menu een kalkoenburger.  Ik neem de aardbeien en watermeloen gazpacho als voorafje, die werkelijk verrukkelijk is.  Mijn crab cake is dat ook en het is heerlijk buiten.

Thuis ziet Rick dat er een nieuw tv kanaal is, DogTV.  Speciaal voor honden en dat moeten we dus zien.  Er loopt een man met honden en later zwemt er een hond in het water.  We proberen Orions aandacht erop te krijgen, maar meer dan een paar seconden lukt dat niet.  We moeten er erg om lachen!

Vanavond hebben we ons jaarlijkse 4 juli vuurwerk met het pleintje.  Voor we beginnen gaan we naar de achtertuin van Charles en Susan voor wat hapjes en drankjes. Daar is het gezellig druk en we ontmoeten een paar nieuwe mensen uit de buurt zowel als mensen, die ik al een tijd niet gezien heb.

Voor we het weten is het half tien. Het vuurwerk is erg mooi en iemand heeft een bandje met patriottische muziek aangezet.  Er zijn zoveel mooie liedjes over de Verenigde Staten!

Wij hebben vooral legaal in Virginia grond vuurwerk, maar Parker, een jaar jonger dan Saskia, en Cameron, een jaar ouder, zijn naar Pennsylvania geweest en hebben mooi "echt" vuurwerk. Samen met Lorraine, die jarig is, geniet ik ervan.


Na afloop haast ik me naar binnen waar Orion in zijn bench is met de DogTV hard aan.  Hij is absoluut niet ontdaan dus of de DogTV heeft toch geholpen, of vuurwerk doet hem niets. Ik laat hem naar buiten en aan niets is te merken dat hij ontdaan is, gelukkig.  Dat waren toch harde klappen vlak buiten ons huis.

We ontspannen nog wat tv kijkend en dan is het tijd voor bed!

6 reacties:

Anoniem zei

Happy independence day!
Altijd fijn als een man beter kan horen:-)
Ik hoor je nooit meer over Pokemon Go? Heb je dat eindelijk opgegeven?
Hier ook goed weer en donderdag lekker de Vecht af varen en hortensias spotten die nu op zn mooist zijn!
Groetjes
Evelyn

Sylvia zei

Happy 4th. of July🎉🇺🇸
Ik hoop dat je pijnen vandaag meevallen zodat je samen met Rick van deze dag kunt genieten.
Groetjes
Sylvia

Wentje zei

Grappig eigenlijk dat de problematiek zo verschillend is van Cosmo en Orion! Logisch natuuurlijk t zijn net mensen maar omdat Cosmo zo bang was voor knallen verwacht je bijna bij Orion ook zoiets!

Wij hebben dit weekend ook Verschrikkelijke ikke gezien! Geweldig herkenbaar die jaren 80! Hoe komen ze erop?

Anja L. zei

Je Fairyville ziet er leuk uit! Zag ik ook een zwembad?
Fred had ook ineens verstopte oren en heeft ze afgelopen woensdag uit laten spuiten. Die was ook zo opgelucht dat hij weer goed kon horen (en dat het mee viel).
Ik vraag me af voor wie de Dog TV is, voor de baasjes of voor de honden :-).
Happy 4th of July!

Tineke zei

Je Fairyville doet me aan mijn poppenhuis denken, je strandstoel heb ik daar ook, je kleinkids zullen het later vast heel leuk vinden.
Wij hebben vanmorgen met z'n 5e ontbeten, 1 kleindochter logeerde de andere 2 werden rond 7.30 gebracht, met zijn allen op de fiets naar school, zo begint je dag lekker vroeg.

Petra zei

@Evelyn - Ja, hoor, dat speel ik nog steeds. Nu het zulk lekker weer is wel wat minder, omdat ik veel meer te doen heb

@Sylvia - Dank je!

@Wentje - Het zijn heel verschillende honden, maar beiden op hun manier heel gevoelig. Orion wist niet goed wat hij met een huilende Saskia aan moest vanavond

@Anja - Nee, geen zwembad in Fairyville, wel strand. Ik heb nog geen zwembad gezien anders zou ik het wel toevoegen.

@Tineke - Ja, ik heb ook een poppenhuis beneden. Wel wat te mooi voor kleine vingertjes, maar als ze wat groter worden. Veel plezier met de kleinkinderen!