Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, augustus 03, 2017

Lekker genieten van de zomer

Dit keer is Kai weer eerder op dan ik, want ik heb vandaag geen rondleiding. Lang blijf ik echter niet liggen, want ik ben in een ritme van acht uur opstaan en langer dan kwart over acht houd ik het niet uit.

Het is weer heerlijk weer en ik laat Orion en mijzelf naar buiten. Ik zet een pot koffie en bak een paar eieren met Parmezaanse kaas en Tabasco saus.  Met een glas groen sap van V-8 smul ik er op het deck van.  Een zwartkop meesje komt me toe "chick-a-dee"-en op de stoel tegenover me.  Dat geluid maken ze en ze heten hier ook heel gepast chickadees.


Voor de personal training wil ik een half uur cardio doen, dus ik rijd naar Anytime Fitness.  Op de ARC trainer krijg ik 5000 stappen bijeen en dan komt Sharon me halen. Ieder half uur personal training is weer anders, dit keer ook weer. Ik vind het knap van Sharon, maar ik zou het zelf ook doen als personal trainer anders wordt het zo saai.

Na nog een half uur op de ARC trainer ga ik weer huiswaarts.  Daar loopt Kai net onze straat uit met Orion.  Het is voor beiden goed er even uit te gaan, want Kai heeft een groot vertaalproject waar hij 14 augustus mee klaar moet zijn.  Fijn voor hem is wel dat hij thuis ongestoord kan werken en ik voel me minder schuldig dat ik rondleidingen heb deze week.

Als ik weer wat presentabel (lees: niet kleddernat bezweet) ben ga ik wat boodschappen doen. Ik haal bij de dierenarts Orion's anti-hartworm, teken en vlooien medicijn.  Daar zie ik de schattigste zwarte Pomeranian (soort Keeshondje, maar dan kleiner).  Ik probeer me voor te bereiden op een ander ras dan de Australische herder voor onze volgende hond, al weet dat dat hopelijk nog vele jaren weg zal zijn.

Bij de Rite Aid haal ik Orions medicijnen op.  Zo grappig dat ik gewoon naar een apotheek kan daarvoor.  Het schijnt heel normaal te zijn, want als er gevraagd wordt hoe ik gerelateerd ben aan hem staat er ook "other".

Als laatste ga ik naar Whole Foods.  Daar score ik nog net de laatste fles King of Greens van Suja, die afgeprijsd is en duidelijk zeer populair!  Ook vind ik de lekkere Souper Girl watermeloen gazpacho en besluit dat met groente en kip dumplings mijn lunch te maken.
Een "vriendje" geniet van wat gemorste sojasaus

Het smaakt me zeer goed en op de radar zie ik dat we weleens onweersbuien zouden kunnen krijgen.  Ik kleed me dus gauw in bikini en loop naar de overkant.  Ik ben vroeger dan gewoonlijk en vind de banen dan ook leeg.  Het is warm genoeg dat ik meteen het water in wil!

Na een half uur heb ik kilometer 35 erop zitten deze zomer.  Ik ga op een ligstoel in de schaduw lezen en zie dan Lorraine aankomen.  Zij komt naast mij liggen en we praten over van alles en nog wat. Zij is echt mijn beste vriendin vlakbij.

Opeens horen we wel heel duidelijke donder en jawel het zwembad wordt voor tenminste 45 minuten gesloten.  En dat blijft het want het dondert en knalt urenlang om ons heen!  Ik ga op mijn hangmat stoel liggen lezen, denkend dat ik waarschijnlijk snel naar binnen zal moeten.

Maar ik voel maar een druppel en die zware onweersbui trok ten noorden om ons heen.  Niet veel later begint het gedonder letterlijk weer en dit keer is het zware weer ten zuiden van ons. Pas als Kai en ik gaan eten krijgen we wat spetters op de voorruit.
Je zou denken dat we een enorme storm krijgen!

Vanavond hebben we onze laatste moeder-zoon "date" bij Viet Aroma.  We klinken op vijf gezellige avonden samen en ik bedank Kai dat hij mij gezelschap hield en mijn Aziatische voorkeuren ook lekker vond.
Vier mini spiesjes met kip, biefstuk, varkensvlees en garnalen om in rijstpapier te wikkelen

Thuis vertrekt Kai naar de basement om films en shows te kijken.  Ik doe mijn voeten omhoog en kijk tv.  Hopelijk werkt mijn rechtervoet morgen mee.  Ik denk dat ik maar andere schoenen aan zal doen voor een verschil in positie.

3 reacties:

Marion2 zei

Wat een eindeloze zomer hebben jullie toch! Hier heb ik het gevoel dat
de zomer al voorbij is. Hoewel de temperatuur wel goed is, zo rond de
20 graden, is het veelal bewolkt en regent het veel. Om het af te maken
waaide het gisteren ook nog hard. Maar augustus/september kan nog heel
mooi zijn, dus er blijft hoop.

Ik heb even het soort keeshondje gegoogeld: grappig beestje, zeg.

Het lijkt me best lastig en soms ook vermoeiend als je niet dezelfde
moedertaal hebt. Vooral met de nuances lijkt het me moeilijk of als
je een woord of uitdrukking niet kent of er niet snel op kunt komen.
En dan nog het accent.Maar als je in het land zelf woont en er continu in ondergedompeld wordt, zal wel veel helpen.

Anja L. zei

Buiten ontbijten zit er hier niet in op het moment. Het is hier echt Hollands weer. Dan weer regen, dan weer zon. Al moet ik zeggen dat ik de temperatuur lekker vind, maar ja, ik hou niet van warm weer, ik ben actiever rond de 20 graden.
Sterkte met je enkel, ik hoop dat je rondleiding goed gaat.

Petra zei

@Marion - Ja, de zomer is hier echt heerlijk vind ik. Twintig graden is mij veel te koud, hi hi (natuurlijk niet in het juiste seizoen, maar wel in de zomer). Bea en Kai hebben beiden een talenknobbel en vinden het leuk zo te switchen.

@Anja - Het wordt de komende week koel voor ons doen in augustus met temperaturen rond de dertig graden. Dan voel ik me het best. Niet te warm en warm genoeg voor mijn spieren.