Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, november 09, 2017

Verder mijn lijstje afwerken

Rick vertrekt om kwart over acht naar zijn werk en het is koud in de kamer! Ik ben al wakker maar het duurt even voor ik mijn warme bed kan verlaten. Beneden vind ik de koffie al gezet en besmeer een paar crackers met sambal smeerkaas. In onze achtertuin wordt het steeds kleurrijker, een genot om naar te kijken, jammer dat het tot kale bomen zal leiden.



Het miezert en is kil en grijs. Niet mijn favoriete weer zoals iedereen hier weet. Ik haast me naar de sportschool en al gauw ben ik opgewarmd op de elliptische machine. Na bijna een uur komt Sharon me halen voor personal training.  Dat halve uur gaat ook weer snel, al zuchtend en steunend met mijn krakende lijf. Maar ach, zolang ik nog (meer dan) een minuut kan planken zit het wel goed.

 Op weg naar huis maak ik nog wat herfstfoto's.  Orion wil graag de achtertuin in en gelukkig is daar weer Mia om hem bezig te houden. Als Orion wegloopt gaat zij zelfs op haar achterpoten tegen het hek zielig naar hem blaffen. Dan komt Orion wel terug. Het is een hondenromance, maar het hek en de nare buurman zitten er tussenin.
 
 

Nadat ik heb gedoucht en me warm aan heb gekleed doe ik Orion met een knietje om op te knauwen in zijn bench. Ik rijd naar het centrum van Vienna en ga eerst bij Maru lunchen. Daar bestel ik een lekker pittige soep met rundvlees, glasnoedels en groentes. Ik krijg er ook heerlijke kimchi bij.


Deze hete soep in alle betekenissen is precies goed om mij op te warmen. Na afloop ga ik mijn lijstje van dingen om alvast voor Kerst te doen afwerken. Als eerste ga ik naar Michaels. Daar kies ik een paar Kerstsokken voor Kai en Bea om op te vullen en op te sturen, want zij zullen er deze feestdagen niet bij zijn. Met glitterlijm zal ik hun namen erop schrijven.

Een andere traditie zijn de kerstboomversieringen voor ieder kind. Ik ga naar Oakton, het plaatsje naast Vienna, waar een grote Hallmark winkel is. Dat zijn altijd leuke winkels dus ik neus er wat rond voor ik naar de kerstboomversieringen ga.

Ook die zijn zo leuk! Ik moet me ervan weerhouden er niet meerdere te kopen voor onze eigen boom. Maar ik houd me in en vind leuke voor de kinderen. Katja krijgt altijd een engeltje, Kai een Kerstman en Saskia een sneeuwpop. Dit keer koop ik er ook een voor Bea's stocking.  Nu ik hier toch ben koop ik ook maar gelijk Ricks verjaardagskaart.

Bij Whole Foods haal ik nieuwe ontbijtcrackers en dan is het eindelijk tijd voor mijn Starbucks bezoek. Daar word ik als een oude bekende begroet en bestel een groene thee. Ik heb mijn laptop mee en ga aan de gang met onze jaarlijkse fotokalender.

De meeste foto's daarvoor heb ik al in een folder gezet en ik zet ze nu ook op Shutterfly. Ik heb met de jaren een methode ontwikkeld om de maanden in te vullen. Maart is voor Katja, april voor Kai, december voor Saskia, november voor Rick en september voor mij vanwege onze verjaardagen.

Verder is augustus voor Rick en mij samen, volgend jaar zullen we dertig jaar getrouwd zijn. Ik maak mei een hondenmaand om ook Cosmo deel van deze kalender te laten zijn. Die foto's zien geeft me wel pijn in mijn hart. Cosmo verliet ons zo plotseling en ik mis onze wandelingen samen vooral.

Shutterfly maakt het heel makkelijk om de kalender leuk te maken met verschillende layouts. Tegen vijven heb ik alle twaalf maanden ingevuld en geen foto's "over", die ik er graag in zou hebben. Ik ben er zeer tevreden over en bestel de kalender. We kunnen er volgend jaar weer van genieten in de keuken.

Voor het echt donker wordt haast ik me naar huis. Daar laat ik Orion in de achtertuin en open dan de garage deur om iets weg te leggen. Voor ik het weet rent Orion naar buiten en begint heel hard te blaffen. Dat blijkt tegen het arme buurjongetje te zijn, die bang voor hem is. Het arme kind houdt een bezem voor zich uit om Orion van zich af te houden.

Gauw haal ik kaas om Orion terug te lokken en dat lukt gelukkig na een tijdje. Niet verwonderlijk krijg ik niet veel later een telefoontje van de buurvrouw. Ze is super aardig maar haar neefje (ik dacht dat het haar zoontje was) huilde en is heel bang van Orion. Het arme kind!

Natuurlijk maak ik mijn excuses vooral tegen het neefje. Zij hebben zelf honden die blaffen dus ze is vol begrip, vooral als ik uitleg dat we hard aan Orions angsten voor vreemdelingen werken. Ze denkt dat het neefje Orion misschien moet ontmoeten, maar dat raad ik af.

Orion is niet voorspelbaar en het neefje laat zien dat hij bang is, geen goede combinatie. Gelukkig is het een goed telefoongesprek zonder verwijten, heel anders dan bij de achterburen. Toch moet
ik Orion echt altijd bij me houden! Jammer, maar het is niet anders.

Rick komt thuis uit zijn werk en stelt Thais eten voor. Ik vind het prima, Bangkok Street heeft lekker eten. Binnen het halve uur staat het lekker warm voor onze neus. Vannacht en morgennacht moet het heel koud worden dus mijn winterslaap modus gaat aan. Jammer genoeg is dat echter geen optie.

We kijken leuke sitcoms, Big Bang Theory, Little Sheldon en Mom. Donderdagavond is de leukste tv avond hier. Laat ga ik het niet maken want dit was best een drukke dag.
Wat mis ik deze dame! Minder dan een maand en ik zie haar weer.

5 reacties:

Sylvia zei

Hey Petra,
Ik kan me goed indenken dat je Saskia ontzettend mist en dan zit je ook nog eens met dat mega tijdsverschil waardoor Skypen ook niet makkelijk is maar het aftellen is begonnen moet je maar denken.
Fijne vrijdag,
Sylvia

Wentje zei

Mijn kinderen zijn nog klein, maar ik moet er niet aan denken dat ze zo ver weg wonen!
Toch vind ik wel dat reizen heel erg goed is voor iemand, qua ontwikkeling etc en ik doe het zelf ook zo graag!!!
Alleeen tijdens dat reizen kunnen ze verliefd worden ..... LASTIG,
Uiteindelijk wil je dat je kind gelukkig is dat is t belangrijkste dus als dat ver weg is dan is dat zo.
maar toch.....
Dus lieve Petra knap hoe jij dit doet!

Anoniem zei

Het blijft genieten al die prachtige herfstkleuren... Jammer dat het van korte duur is.
Fijn weekend voor jullie!! Groetjes Greet

Anoniem zei

Lykt my echt heel erg jammer (en vervelend) dat je een hond hebt waar je niet mee buiten kan wandelens zoals je dat met cosmo deed.
Nog even en dan zie je Saskia weer, goed vooruitzicht!
Fyn weekend
Groet
Evelyn

Petra zei

@Sylvia - Ja, onvoorstelbaar hoe snel het gegaan is!

@Wentje - Niet dat ik een keuze heb ;). Maar je hebt helemaal gelijk, als zij maar gelukkig zijn.

@Greet - Ja, gelukkig zijn ze er nog niet allemaal afgewaaid vandaag

@Evelyn - Inderdaad mis ik het wel, die wandelingen in de natuur. Maar hopelijk gaat dat op een gegeven moment toch wel.