Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 09, 2018

Dat waren geen bloemblaadjes maar sneeuwvlokken!

Vorige week leek het beter te gaan, maar nu doet mijn kaakholte weer pijn en is de kriebelhoest terug. Gelukkig houdt het me niet wakker, maar ik heb er zeker verminderde energie door. Ik baal zo!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik na een kop koffie en kleine frittata naar Anytime Fitness. Ik doe een half uur op de ARC trainer en dan een half uur gewichten met Sharon. Ik vind het dan wel weer genoeg geweest. Ooit krijg ik mijn oude uithoudingsvermogen terug (hoop ik!).


De buurt begint nu mooi te bloeien en ik neem een foto van een prachtige treurkersenboom. Thuis neem ik Orion de achtertuin in en denk daar bloemblaadjes te zien rondwaaien. Alleen staat er helemaal geen wind. Die witte "dingen" blijken sneeuwvlokjes te zijn!

Gelukkig wordt er voor het einde van de week zomers weer voorspeld dus nog even afzien. Na mijn douche neem ik Orion mee de van in en rijd naar Whole Foods. Daar wilde ik eigenlijk tulpen kopen, maar die hebben ze vandaag niet.

Voor de lunch hebben ze gelukkig wel de Italian wedding soep en ik drink er een lekker fris appelazijn drankje met komkommer en gember bij. Die soep is altijd zo heet dat ik mijn mond eraan brand, maar oh zo smakelijk!

Bij Michaels kijk ik gewoon voor de leuk een tijdje rond. Ze hebben leuke feeentuin spulletjes en zodra het warmer wordt ga ik dat tuintje terugzetten. Het moest tijdelijk opgeruimd omdat Rick de houtsnippers moest leggen.

Voor Orion haal ik wat lekkernijen bij Pet Valu. Daar is een schattige rode poes met lang haar te adopteren, maar er staat dat ze niet gewend is aan honden. Dat gaat dus niet goedkomen met Orion. We moeten echt met een kitten beginnen. Niet dat we nu al van plan zijn nog een kat aan het huishouden toe te voegen.
Vandaag maar net boven het vriespunt en vrijdag wordt het 27 graden!

Bij Safeway haal ik meer ontbijtquiches en bloemen (alweer geen tulpen want die zijn hier ook niet). De alstroemeria blijven wel lekker lang bloeien dus helemaal goed. Die kleur binnen is nog steeds nodig met dit grijze koude weer.

Thuis bel ik Marleen. Ik ga haar donderdag helpen met een foto shoot in Washington. Het is grappig want wij waren jaarclubgenoten en eenmaal hier kwamen we soms bijeen om onze kinderen met elkaar te laten spelen en toen verloren we elkaar uit het oog hoewel we al die jaren in hetzelfde gebied woonden.

Via Facebook hebben we nu weer contact en zal ik Marleen dus donderdag voor het eerst in meer dan twintig jaar weerzien. Het zal een interessante middag worden waar ik donderdag meer over zal schrijven.

Als Rick thuiskomt bestellen we Thais eten en dat wordt bezorgd door Doordash en via hun app kunnen we precies zien waar de bezorger is. Zoals anderen weet hij ook niet hoe bij ons huis te komen langs de barrieres. Wat zal ik blij zijn als die wegwerkzaamheden klaar zijn!

Het eten is weer erg goed. Ik heb een gerecht met kip, cashewnoten en groene peperkorrels. Dit ga ik vaker bestellen, het heeft ook veel groentes.

De rest van de avond kijk ik shows, die tijdens mijn reis zijn opgenomen. Mijn Canadese broer belt ook nog even, altijd heel fijn zijn stem even te horen! Ik kan niet wachten tot we alle vier weer bij elkaar zijn voor het eerst in 25 jaar voor Katja's bruiloft!


4 reacties:

Anja zei

Heerlijk vooruitzicht die 27 graden, nog even doorbijten.
Vervelend dat je zo blijft klungelen met je gezondheid, beterschap.

Anja L. zei

Misschien moet je toch nog een keertje langs de dokter voor nog een kuurtje van het één of ander. Anders blijf je maar doorsukkelen met verkoudheidverschijnselen.
Je kunt in ieder geval uitkijken naar lekkere temperaturen.
Fijne dinsdag!

Petr@ zei

Erg vervelend dat je nog steeds niet fit bent.

Wat een heerlijk vooruitzicht, warmere temperaturen. Ik ben blij dat de winter hier voorbij is!

Petra zei

@Anja - Dank je! Ik denk dat er ook allergieen aan te pas komen

@Anja - Ik kijk het nog even aan want ik denk dat het ook allergieen kunnen zijn aangezien ik me vorige week zoveel beter voelde

@Petra - Nou, anders ik wel! Het is gewoon niets voor mij, kou.