Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 08, 2018

Kersenbloesemtijd

Zaterdag


Gisteravond werd laat omdat ik jet lag had. Ik ging om een uur naar bed en vanochtend is het daarom moeilijk opstaan. Rick doet dat al om acht uur, maar ik doezel door tot net na negenen. Rick was net van plan ontbijt te gaan halen dus we vertrekken vrijwel meteen. 

Bij Starbucks hebben ze ons al gemist. Ik bestel een venti ijskoffie die natuurlijk met een rietje komt, maar ik heb rietjes afgezworen. De afgelopen week waren ze ook overal, maar ik inspireerde Chris om zonder te drinken. Tot nu toe lukt dat prima en voor deze koffie heb ik thuis een aluminium rietje. 

Als ontbijt neem ik de eiwit sous vide eieren. Ze smaken zeer goed! Intussen vallen er sneeuwvlokken uit de lucht. Ik heb veel pijn en geen idee waar dat door komt (ik hoest ook nog steeds erg, de kaakholteontsteking is nog steeds niet over).
Ons kersenboompje bloeit ondanks de kou wel

Zaak is wel om te bewegen dus ik loop ongeveer een half uur op de plaats tot ik 5000 stappen bijeen heb. Intussen geniet ik van de vogeltjes op onze voeder. Er zijn o.a. een rood- en een goudvinkje. 
 
Rick neemt Orion mee voor een lange wandeling. Dat is mij te koud. Dat op de plaats lopen maakt me lekker warm. Als ik vijfduizend stappen bijeen heb ga ik een warme douche nemen. Het is idioot koud buiten, nog steeds zie ik af en toe een sneeuwvlok.
Voor de lunch gaan Rick en ik naar Panera waar ik de soba noedels, kip en groente soep bestel. Rick heeft een kop mais chowder en een half broodje We genieten ervan onder de "open haard" die goed warmte afgeeft. Op 7 april hoopten we op warmer weer maar zo is het ook gezellig.

Het duurt allemaal langer dan verwacht en ik heb geen tijd om naar huis te gaan voor mijn kappersafspraak. Rick zet me dus af en Mona knipt mijn haar voor het gekleurd wordt. Dat gaat in laagjes en pas als Carmen het na het kleuren foehnt zie ik hoe leuk dat is! Nu nog zorgen dat ik het zelf ook zo krijg.

Rick haalt me weer op en we ontspannen even thuis. Dan wordt het natuurlijk weer etenstijd en we gaan naar ons favoriete gezellige restaurant Pazzo Pomodoro. Daar is het lang niet zo druk aan de bar als gedurende de week. Toch is er wel happy hour en mijn wijn is lekker goedkoop.

Als voorafjes bestellen Rick en ik olijven, prosciutto en kaas, de helft daarvan gaat mee naar huis. Als hoofdgerecht neem ik de trenette al nero, de inktvis pasta met garnalen en zongedroogde tomaatjes. De pasta komt weer aan elkaar geklonterd, iets waar ik al eerder over heb geklaagd. Ik zeg dat tegen Johnna. Zij haalt het gerecht van de rekening en belooft het nogmaals tegen Jimmy, de eigenaar, te zeggen.

Thuis gaan de voeten omhoog en kijken we shows, die gedurende de week zijn opgenomen. Chris en ik hadden in iedere hotelkamer tv, maar hebben die geen enkele keer aangehad. Toch grappig, want thuis kijken wij best veel televisie.

Snoepjes! Zorro hoort er helemaal bij, ik zal hem straks weer missen

Zondag

Als ik rond negenen naar beneden kom stelt Rick voor meteen naar de stad te gaan om de menigte voor de kersenbloesems voor te zijn. Gauw maak ik me klaar en rijden we naar Starbucks om ontbijt mee te nemen.

Ze hebben iets nieuws, nitro cold brew. Ik bestel er een en het is heel lekker! Daar kan ik aan verslaafd raken! Met de ham en kaas croissant is het een prima ontbijt.
Ook fijn dat er geen rietje aan te pas komt

In Washington zijn veel wegen afgesloten vanwege de Cherry Blossom tien mijl hardlooprace. Het duurt even voor we onze weg gevonden hebben, maar dan zien we een gratis parkeerplek vrij dichtbij het Tidal Basin waar de bloesems zijn.

Mede door de race is het al flink druk, maar het is makkelijk foto's te nemen over de hoofden zodat er geen mensen opstaan. Zoals ieder jaar is het weer prachtig! Het is op zijn hoogtepunt en we lopen onder een dak van bloesems. Foto's geven niet weer hoe mooi het in werkelijkheid is, zoals met zoveel dingen.





We lopen rond het Tidal Basin en het wordt steeds warmer. We doen de handschoenen uit en mijn sjaal gaat ook uit. Ondanks de tien graden is de zon zo sterk dat ik het zelfs warm heb.

 

Op de terugweg lopen we nog langs de Enid Haupt tuin bij het Smithsonian kasteel, maar daar zijn de magnolia's uitgebloeid en de hyacinten ook. Dat maakt de tuin een stuk minder mooi dus we slaan hem maar over.

Het wordt steeds drukker en we besluiten buiten de stad lunch te gaan eten. Onderweg zien we een eindeloze file de stad in gaan. De bloeiperiode is maar zo kort en vandaag is het weer het mooist van de komende dagen. Lokale bevolking en toeristen zorgen voor grote drukte!

Wij rijden naar Clarendon, een leuke buurt net buiten de stad. Daar zijn heel wat goede restaurants en wij kiezen Oz, een Australisch restaurant. We nemen beiden de sausage pie en vegemite biscuits. Het smaakt ons allemaal heel erg goed! We willen hier ook weleens avondeten komen eten.
Hun bloody Mary is verse tomatensap met stukjes tomaat erin, zo lekker! (wel een rietje voor ik het kon voorkomen)

Thuis genieten we nog verder van het mooie weer. Rick neemt Orion de achtertuin in en ik zit voor het huis uit de wind in de zon. Op Facebook zie ik dat een heel aantal bekenden tegelijkertijd als wij de bloesems bewonderden. We hebben ze geen van allen gezien, maar dat is geen wonder met die duizenden toeristen!

We sluiten ons weekend af met een Vietnamees etentje. Rick neemt een kipgerecht en ik weer de Fabulous Four, vier stokjes met gegrild vlees en garnalen, die ik in rijstpapier wikkel met groentes en sausjes. Het is weer voortreffelijk en ik denk eigenlijk dat ik wel iedere dag Vietnamees zou kunnen eten.

Vietnamees en Japans zijn mijn favoriete oost Aziatische cuisines. Beiden zijn licht en gezond, Thai heeft teveel saus en Chinees ook. Koreaans zit in het midden. Jammer dat we geen Indonesisch restaurant meer hebben hier.

Zo eindigt een heerlijk weekend met Rick. Dat is de afgelopen weken niet voorgekomen dus we hebben ervan genoten. Over iets meer dan een week gaan we samen op reis, ik vergezel Rick op een van zijn zakenreizen. Deze winter (en vroege lente) is voorbij gevlogen met al dat reizen. Op naar de zomer!

6 reacties:

Tineke zei

De natuur is zo mooi op dit moment, wij wachten nog even op de roze kersenbloesem/prunussen; bloeien meestal rond koningsdag.

Anja L. zei

Grappig, bij jullie zo koud en nu hadden wij heerlijk weer de afgelopen dagen. Hier beginnen de Magnolia´s eindelijk voorzichtig te bloeien.
Fjne maandag!

Anoniem zei

Haha op naar de zomer, maar misschien wordt de lente hier gewoon overgeslagen en is het opens zomer. Kan ook zomaar gebeuren. Er lag vanmorgen weer een laagje sneeuw. Mooi die bloesems. De keren dat we in DC waren liepen we ze net mis.
Kun je bij Starbucks ook je eigen mok meebrengen? Dan heb je helemaal geen afval meer :) Ik weet het niet, ik kan geen koffie meer drinken.
Groetjes
Annemiek

Marion2 zei

Ah, wat prachtig de kersenbloesems! Het zou me niets verbazen
als je binnenkort nog eens gaat kijken.

Ik ben wel benieuwd waar het nieuwe drankje van Starbucks
naar smaakt. Is het een soort koffie?

Anja zei

Prachtig weer die kersenbloesem.
Wij genieten hier van heerlijk voorjaarsweer.

Petra zei

@Tineke - De "gewone" prunussen zijn ook nog niet uit, alleen de Japanse kersen

@Anja - Onze magnolia's zijn bijna uitgebloeid en eind deze week wordt het zomers, typisch DC weer

@Annemiek - Ik vind dat altijd wel jammer als we de lente overslaan want dan is de bloeiperiode zo kort. Ja, je kunt eigen mok meebrengen, goed idee.

@Marion - Ik ben idd van plan woensdag weer te gaan als ik me ok voel (nog steeds hoesten e.d.)

@Anja - Geniet ervan!!