Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 05, 2018

Vermiste kat

De zon schijnt weer vrolijk en het is ook eindelijk warm genoeg om weer buiten te ontbijten. Terwijl ik mijn roerei met tomaat maak moet ik lachen om de katten, die hun "katten tv" hebben met alle vogels op het deck.


Na mijn ontbijt ga ik een uur op de plaats hardlopen op het deck. Ik heb Orion bij me en de deur naar het huis dicht, want Saskia sms-te dat Kaylee haar katten vanmiddag op komt halen. Pig wil altijd heel graag naar buiten en ontsnapt zonder dat je er erg in hebt.

Als ik mijn tienduizend stappen en tien trappen bijeen heb spelen Orion en ik weer ons "zoek het snoepje in het gras" spelletje. Ik heb ook een bellenblaas ding meegenomen uit de Outer Banks want ik zag hoe andere honden daar eindeloos mee speelden. Orion vindt het niets en negeert de bellen, zo jammer!
Mijn favoriete lelies bloeien

Het is alweer lunchtijd en ik heb een gratis quinoa en linzen broth bowl van Panera bij elkaar gespaard. Die bestel ik dus en eet het in het restaurant. Zo heb ik al twee dagen deze week een gratis lunch!

Twee deuren verderop ligt Moto Photo. Ik moet mijn Amerikaanse paspoort vernieuwen dus ga er binnen voor een pasfoto. Hier mag je wel wat glimlachen, maar niet je tanden ontbloten. Zoals altijd vind ik mezelf er maar raar opstaan.

Vanochtend heb ik ook onkruid gewied in een stuk van onze voortuin en ik ben van plan daar een vakantieoord voor de feetjes van Fairyville van te maken. Ik heb al aardig wat dingen ervoor en ga naar Michaels om te kijken wat ze nog meer hebben. Ik zet het allemaal neer en de feetjes voelen zich er duidelijk meteen thuis.

Kaylee en Laura komen en ik heb Orion expres in zijn bench gelaten zodat we Saskia's katten met gemak kunnen "vangen". Flapjack hebben we meteen te pakken, maar van Pig is geen spoor te bekennen.

We keren het hele huis ondersteboven en kijken ook buiten, hoewel ik absoluut niet zou weten hoe hij naar buiten geglipt kan zijn. Ik was zo voorzichtig vanochtend met de deur gesloten houden. Waar we ook kijken, geen Pig. Uiteindelijk vertrekken Kaylee en Laura dan maar zonder hem.

Natuurlijk denkt Saskia dat ik niet goed heb opgelet en de deur open heb gelaten, maar dat is juist niet het geval. Bij het schrijven van dit blog hebben we Pig nog niet gevonden. Ik hoop toch zo dat hij tevoorschijn komt!

Vanavond heb ik het happy hour met mijn Vienna vriendinnen bij Red Galanga. Chris haalt me op en we zijn wat laat dus er zijn al drie dames. Uiteindelijk zijn we met zijn achten, een goede opkomst dit keer! Het is weer heel gezellig en pas tegen achten nemen we afscheid.

Thuis gaan we verder met de zoektocht naar Pig. Saskia is boos op mij, maar als hij buiten is heb ik geen idee hoe hij daar gekomen is. Hopelijk komt hij terug als hij honger krijgt. Duim allemaal als jullie blieft even mee!

5 reacties:

Petr@ zei

Wat vervelend dat jullie Pig niet kunnen vinden! Katten zijn erg goed in verstoppen en komen ook niet te voorschijn als je ze roept, als ze er geen zin in hebben of bang zijn.
Hopelijk komt hij gauw weer tevoorschijn.

Fijn dat de opkomst bij de vriendinnen avond zo groot was deze keer.

Anja L. zei

Katten zijn meesters in het verstoppen en komen op de meest onverwachte momenten weer te voorschijn. Misschien was het Orion zo zat dat hij zich lekker heeft verstopt voor hem. Jij kan er in ieder geval niets aan doen. Ik hoop dat hij snel te voorschijn komt.
Fijne woensdag.

Marion2 zei

O, dat is zo ellendig. Je past met de beste bedoelingen op een dier
en dan gebeurt er wat :/. Aan de andere kant: het is haar
verantwoording en had ze hem misschien zelf meteen mee moeten
nemen. Misschien zit hij ergens opgesloten? In een kast ofzo?
Ik hoop dat je hem snel weer hebt!

O, je pasfoto. Ja, dat zijn nu niet bepaald de mooiste
portretfoto's. Je mag in ieder geval nog haar over je oren.
Dat mag hier niet meer. Stom toevallig moest ik er gisteren
een voor mijn rijbewijs laten maken. Ik had maar een paar
uurtjes geslapen en was doodmoe. De wallen zijn duidelijk
zichtbaar op de foto zonder bril. Met bril viel dat weg,
dus ik neem die maar, haha.

Anja zei

Niet leuk dat Saskia boos is, ze mag blij zijn dat je voor haar katten zorgt. Hopelijk heb je Pig inmiddels gevonden.
Die pasfoto's zijn nooit de meest mooie foto's. Ik heb er ook zo een, grrrr.

Petra zei

@Petra - Dan vind ik katten wel erg vervelend, hoor, als je gewoon niet weet waar ze zijn.

@Anja - Hij was toch ontsnapt. Hoe zal me altijd een raadsel blijven.

@Marion - Hij bleek toch buiten te zijn. Rick hoefde niet eens een nieuwe pasfoto in te sturen voor zijn laatste rijbewijs!

@Anja - Het wordt dus wel als vanzelfsprekend aangenomen dat wij voor de katten zorgen. Van beide dames overigens.