Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, juni 01, 2018

Shoppen met Saskia

Het is vrolijk zonnig als we opstaan en warm genoeg om buiten te ontbijten. Ik neem mijn crackers met Roquefort en een opgesneden tomaat dan ook het deck op. Saskia slaapt nog en Rick is naar zijn werk dus het is enkel Orion en ik. Gelukkig houdt Orion niet van de sterke lucht van blauwe kaas dus mijn crackers zijn veilig voor zijn kaken.

Gelukkig was Snickers niet op het deck want hij is dol op Roquefort, blijkt

Na het eten ga ik naar Anytime Fitness en doe een goed uur op de ARC trainer voor Sharon me komt halen voor de personal training. Deze week heb ik die maar een keer en volgende week ook. Ik moet mezelf er volgende week toe zetten om in mijn eentje gewichten te doen. Ik heb er een grote hekel aan dus hopelijk vind ik die zelf discipline.

Voor ik naar huis ga haal ik nog medicijnen voor Orion en mezelf bij Walgreens. Bij de stomerij haal ik de lente tafelloper op. Daar zat een enorme vlek op en daar is nu niets meer van te zien. Ik ben helemaal blij, want ik vind deze met zijn geborduurde tulpen te mooi om weg te doen.

Thuis is Saskia inmiddels op. Ik maak me presentabel en dan rijden we samen Vienna weer in voor onze lunch. Ik heb geprobeerd Saskia iets van Chopt te laten bestellen, maar het is allemaal teveel sla voor haar. Ik haal er wel mijn kindermaat salade met allerlei gezond lekkers.

Bij Whole Foods doet Saskia haar boodschappen zodat zij haar eigen lunch kan maken. Onze schoonmaaksters zouden om half drie komen, maar zijn er al als we om half twee terugkomen. Gelukkig zit Orion in zijn bench.

Met ons weer binnen begint Orion echter zielig te blaffen en dan kan ik hem niet in die kooi laten. Ik neem hem mee op het deck waar ik ook mijn lunch eet. We blijven even genieten van het lekkere weer, maar dan moet ik naar de kapper. Orion laat ik op het deck want dat is veel leuker voor hem dan de bench.

Mijn haar moet bijgeverfd en Carmen doet dat weer prima. Zo zie ik er morgen voor mijn rondleiding weer goed uit. Op onze Arlo camera's zie ik dat Rick ook vroeg thuis is en de schoonmaaksters net vertrekken.

Rick wil het gras maaien want dit weekend wordt er weer veel regen voorspeld. Ik heb Saskia beloofd met haar naar de mall te gaan dus we vertrekken meteen. Ik vind het leuk om met mijn jongste te shoppen en ze slaagt goed bij Urban Outfitters.
Zie ik daar zomaar opeens mijn naam (heel ongewoon in de VS)!

Als ik daar alvast afreken terwijl Saskia zich weer in haar eigen kleding kleedt zegt het meisje achter de kassa dat ik een fantastische moeder ben om dit allemaal voor haar te kopen. Dat vind ik wel een heel leuke en spontane reactie. Saskia is ook altijd heel dankbaar.

We lopen nog naar Journeys waar Saskia platform Converse schoenen kiest en bij Barnes & Noble kopen we een scheikunde boek om Saskia te helpen met haar bijles baantje. Zij is aangenomen om scheikunde bijles te geven en ze wil dat zo goed mogelijk doen.

Thuis vraagt Rick wat we willen eten en hij gaat het halen. Voor mij mijn favoriete sashimi en edamame als groente. Saskia besluit zelf iets te koken met haar vriendin, nog van de middelbare school, Natalie. Rick, die een Griekse salade heeft gehaald voor zichzelf, en ik eten buiten.
Als er eten is zijn er, behalve de hond, ook de katten!

Jammer genoeg zijn met de vele regen de afgelopen tijd de muggen ook "ontwaakt". Ik spuit me vol Off! nadat ik binnen een paar minuten al drie beten heb. Ik zou onze tuin zo graag laten behandelen tegen muggen, maar dat is ook schadelijk voor andere insecten. Dat wil ik dus niet, maar teken en muggen zijn gevaarlijk met de ziektes, die ze kunnen overdragen.

Met de Off! kan ik in alle rust blijven lezen want ik ben helemaal in mijn spannende boek. Ik wil het einde weten en blijf dus de hele avond doorlezen. In dit blog heb ik geen zin, dus heel ongewoon besluit ik mezelf een avond "vrij" te geven.

Net voor we naar bed gaan heb ik het boek uit en kan nu niet wachten om de volgende boek van Mary Kay Andrews te lezen. Morgen heb ik een rondleiding dus ik ga op tijd naar bed en hoop op een droge dag in de stad. Het weerbericht ziet er niet gunstig uit.

7 reacties:

Anoniem zei

Ik had je al gemist gisteren :)

Groetjes Carla

Irene zei

Toen ik zaterdag ochtend geen nieuw blog kon vinden, was ik al bang dat je misschien ziek was maar gelukkig niet.
Saskia boft inderdaad, maar het is altijd leuk wanneer je je kinderen kan verwennen!

Anoniem zei

Ik miste je ook al zaterdagmorgend aan mijn ontbijttafel ....
Maar toch bedankt om er anders elke morgen wel te zijn ....
Altijd een fijn leesmomentje bij mijn ontbijt !
Groetjes

Miek

Petr@ zei

Moet ook gewoon kunnen om geen zin te hebben om een blog te schrijven. Wel lief dat je het achteraf nog doet!

Heerlijk toch, om je kind nog te kunnen verwennen. En gezellig om samen te winkelen.

Vreselijk die muggen weer. Helaas hoort dat ook bij de zomer.

Anoniem zei

Zo grappig om de reacties te lezen....het is ook altijd mijn ontbijtmomentje om je blog te lezen en ook ik had je blog gemist. Ook al reageer ik zelden, toch lees ik je blog elke dag. Hoop dat je ne lang blijft schrijven. Ria

Petra zei

@Carla - En ik maar denken dat niemand mijn blog op zaterdagochtend leest

@Irene - Het wordt nu zo ongewoon om met mijn kinderen te gaan shoppen, dus speciaal.

@Miek - Misschien moet ik ervoor zorgen dat mijn boeken niet te spannend zijn ;)

@Petra - Als er toch eens iets wordt uitgevonden om muggen en teken uit te roeien en de rest van de insecten er niet mee te beschadigingen

@Ria - Leuk dat je reageert! Ik probeer zulke hiaten zo min mogelijk te hebben, maar soms is het gewoon te laat om nog te schrijven.

Sophie zei

Volkomen logisch dat het er soms niet van komt. En dan heb ik op de maandagochtend gewoon twee blogs te lezen! Leuk dat je met Saskia hebt geshopt. Ik was als twintiger ook gek op de Urban Outfitters.