Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 09, 2018

Een pijndagje tussendoor (althans dat hoop ik maar)

Het blijft maar prachtig weer met lage luchtvochtigheid. Ongewoon voor deze tijd van het jaar en het zal ook niet duren. Het is dus zaak er zoveel mogelijk van te genieten.

We staan dan ook vroeg op en eten samen ontbijt op het deck. Ik heb nieuwe crackers gevonden gisteren, helemaal van vlaszaden gemaakt en erg lekker (en heel gezond, door een dokter samengesteld). Ik doe er wat zalm pate op en snijd weer een tomaat in plakjes.

Zo'n mooie bloem en nu op ons deck

Rick vertrekt naar zijn werk en ik tegelijkertijd naar de sportschool. Daar doe ik een uur cardio op de ARC trainer en dan komt Sharon me halen voor de gewichten. Ze heeft wel veel schouderoefeningen voor me en ik denk nog dat dat me weleens parten zou kunnen gaan spelen.

Klaar met mijn sporten voor vandaag ga ik op weg naar huis af en toe de van uit om Pokémon Go te spelen. Met de nieuwe opdrachten is het weer leuk geworden om te spelen. Ik ben ook niet de enige zie ik. Ik groet mijn medespelers, die varieren in leeftijd van jong tot ongeveer mijn leeftijd.

Thuis laat ik Orion even uit en maak me dan klaar om te gaan lunchen. Ik heb bij Panera afgesproken met Serina. Zij is Nederlands en we vonden bij toeval via Facebook uit dat we maar een paar straten bij elkaar vandaan wonen.

Serina is met haar dochtertje van drie uit de speeltuin komen lopen. Met dit lekkere weer is dat een fijne wandeling. Khloe is een schattig meisje wat heel geduldig is terwijl haar moeder en ik gezellig kletsen. Serina verwacht haar tweede volgende maand dus dat is spannend!

We smullen van onze salades en hebben heel wat gesprekstof. Na een uur vindt Khloe het tijd geworden om terug naar de speeltuin te gaan. Ze heeft dat wel verdiend na zo lief en rustig te zijn geweest!

We nemen afscheid en ik rijd naar Whole Foods voor wat boodschappen. Daar merk ik dat ik het niet goed gaat met mijn spieren. Alles doet pijn en ik heb opeens een flinke hoofdpijn. Duidelijk heb ik vanochtend (en misschien dit weekend) teveel gedaan.

Eigenlijk wilde ik gaan zwemmen, maar gisteren had iemand diarree in het zwembad (zo vies!) en ze hebben het water helemaal moeten verversen daarna. Dat betekent kouder water en met al deze spierpijn lijkt me dat niet aan te raden.

Hoe moeilijk ik het ook vind, ik besluit naar mijn lichaam te luisteren. Gelukkig is daar mijn hangmatstoel en met een ijsthee ga ik daarin liggen. Ik heb een leuk boek en ik vermaak me met de vogeltjes, die af en aan vliegen.

Rick heeft vanavond een lezing over het nieuwe gewichtsverlies programma dat hij wil gaan volgen. Het wordt overzien door cardiologen en een van Ricks collega's heeft er veel gewicht mee verloren. Microsoft betaalt voor dit programma voor hun medewerkers, heel fijn!

Omdat ik niet tot na achten wil wachten met eten haal ik alvast een gyro salade van Plaka Grill. In gezelschap van Orion en Snickers, die er beiden graag een hapje of meer van zouden willen, eet ik het op het deck op.
Dat wijntje is medicinaal, het haalt de pijn wat naar beneden

Rick komt enthousiast terug hoewel hij zijn levensstijl wel flink zal moeten veranderen. Ik hoop er ook van mee te profiteren, want voor mij betaalt Microsoft niet en het is vrij duur. Met Ricks informatie kan ik hopelijk ook wat.

3 reacties:

Sandrah zei

Soms kun je inderdaad maar beter naar je lichaam luisteren en een middagje lekker luieren. Hopelijk kun je vanaf vandaag weer volop genieten van het mooie weer en het zwembad.

Wat goed dat Rick's werkgever de kosten van zo'n programma op zich neemt. Het past in de lijn van duurzame inzetbaarheid. Ik heb overigens geen idee of dat in de US ook zo'n hot item is. :)

Sandra

Anoniem zei

Beste Petra,
Jij bent toch zeker niet te dik, vind ik.
Bij Rick zouden er misschien wel enkele kilo's af mogen.
Jullie bewegen in ieder geval wel genoeg maar ik vind dat jullie wel veel eten en ook veel uit eten gaan.
Groeten van Hilde uit B.

Petra zei

@Sandra - Gelukkig ging het vandaag een stuk beter. Van die duurzame inzetbaarheid heb ik nog nooit gehoord.

@Hilde - Ondanks dat vele uit eten gaan eet ik heel licht want er is veel gezonds te krijgen en daar neig ik naar. Rick is daar wat minder van gecharmeerd en weet veel minder wat wel en niet goed is (porties ook). Begeleiding daarin zal goed voor hem zijn en hopelijk leer ik ook nog wat nieuws.