Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juli 23, 2018

Kai is er!

Vanochtend hebben we geen wekker nodig want we worden ons bed uit gedonderd en gebliksemt! Gelukkig drijft het onweer over en trotseer ik het natte deck toch om buiten te ontbijten. De temperatuur is namelijk prima.


Rick is nog bezig met van alles en nog wat dus ik verzet zijn auto, die altijd achter de mijne staat, en ga naar de sportschool. Daar doe ik een uur cardio en heb net mijn tienduizend stappen bijeen als Sharon binnenkomt voor mijn personal training.

Dat halve uur gaat snel en na nog een flinke bui is het weer droog als ik naar huis ga. Onderweg maak ik nog wat foto's van bloemen. Af en toe komt de zon zelfs tevoorschijn en dat maakt ook voor mooie luchten.





Ondanks dat het erg modderig is in de tuin neem ik Orion toch naar beneden om door de tunnel te rennen en over de stok te springen. Hij verveelt zich anders dood en zolang het niet regent kan het. De modderpootjes was ik schoon en dan is het tijd voor mij om te douchen en gewone kleding aan te trekken.

Intussen check ik ook Kai's vluchten. Hij heeft wat vertraging in Reykjavik, maar dat vindt hij niet erg. Zo heeft hij tijd wat te eten te gaan kopen. Dit is de eerste keer dat een van ons met Icelandair vliegt.

Tegen lunchtijd ga ik met een boodschappenlijstje Vienna in. Ik heb een ding nodig van de Giant en die is het verst dus ik ga er als eerste heen. Als ik er aankom kijk ik naast me en realiseer me dat ik mijn tas vergeten ben. Zonder geld kom ik nergens dus er zit niets anders op dan terug naar huis gaan.

Intussen heb ik zo'n honger dat ik besluit een blikje sardientjes in tomatensaus soldaat te maken als lunch. Daarbij neem ik bakje baby slablaadjes als groente. Ook dit eet ik weer buiten en ik bedenk me dat als het zo blijft, ik misschien zelfs wat kan gaan zwemmen later.

Mijn tweede poging om boodschappen te doen gaat gelukkig goed. Ik werk mijn lijstje af bij Giant en Whole Foods en gooi dan de van vol. Ik krijg 40 cent korting per gallon vanwege onze aankopen van de Giant. Dat maakt een gallon (bijna 4 liter) voor mij vandaag $2,49. De moeite waard aangezien er bijna zeventien gallon in de van gaat.

Als ik thuiskom breken de hemelsluizen weer open dus ik laat het zwembad maar weer links liggen. Op Twitter zie ik dat het om vier uur sluit en als de regen ophoudt is het te laat om nog te gaan. Het is wel lekker genoeg om op het deck te zitten en dat doe ik dan ook met mijn boek (op mijn telefoon dan wel).
De dief!

Rick komt thuis en we halen salades van Plaka Grill. Die smaken ons prima en we eten ze op ons gemak tot we zien dat Kai's vliegtuig opeens veel eerder is geland dan op de website werd aangegeven.

We nemen Orion mee naar het vliegveld en we hoeven maar een kwartiertje te wachten en dan komt Kai al naar buiten. Zo fijn hem weer te zien! Voor Rick is het bijna een jaar geleden dat hij Kai zag. Orion herkent Kai ook meteen als hij de van instapt.

Onderweg naar huis vertelt Kai over zijn nieuwe vriendin. Zij is half Spaans, half Frans en jammer genoeg gaat ze in september naar Engeland om verder te studeren. Kai heeft al goedkope vluchten naar Manchester gevonden en is dus van plan haar daar te bezoeken.
Wel mooie luchten met dit weer!

Thuis laat Kai foto's zien en praten we nog een tijdje na. Kai zal wel goed slapen na een lange dag reizen. Heel fijn hem weer hier te hebben!



7 reacties:

Pascale zei

Wat heerlijk dat Kai er weer is! Geniet maar van jullie tijd samen.

Becs zei

Geniet van jullie tijd samen!!

Anja zei

Fijne tijd samen met Kai!

Anja L. zei

Geen wonder dat Orion Kai herkende, het is net Rick die aan komt lopen!
Fijn dat hij er weer is en leuk dat hij weer een vriendin heeft.
Fijne dinsdag!

Tineke zei

Wat fijn dat jullie zoon er weer is. Ik hoop dat jullie een heerlijke tijd samen hebben.

Anoniem zei

Een blij weerziens met Kai,het straalt van zijn gezicht af.
Zeker als het weer een tijd geleden is ,dat hij thuis was..
Dat word weer genieten met hem samen...
Fijn dat er nu via de digitale snelweg beeld en geluid mogelijk is..
Dat was vroeger heel anders ,als iemand ver weg woonde,
alles ging per brief of cassette bandje..

groetjes Joke

Petra zei

@Pascale - Gaan we doen!

@Becs - Dat gaat vast lukken.

@Anja - Zo fijn hem hier te hebben!

@Anja - Ik zie er toch ook veel van mij in, hoor ;)

@Tineke - Dat gaan we zeker

@Joke - Inderdaad, ik herinner met de dagen van brieven schrijven e.d. nog goed, onvoorstelbaar maar ik woon hier dit jaar 35 jaar!