Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 23, 2019

Over een gezellig happy hour in RIck's World Tavern

Rick staat om vijf over zeven op en ik wil eigenlijk volgen, maar dan hoor ik een "miauw" en opeens is Flapjack daar. Hij nestelt zich tegen mij aan en ligt zo lekker te spinnen dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen op te staan. Om half acht doe ik dat toch maar want ik wil vroeg beginnen aan de dag. 

Rick heeft mijn koffie klaar staan en ik maak een ontbijt met twee gebakken eieren en verschillende groentes. Dan ga ik snel naar boven om mijn uur op de elliptische machine te doen. Rick is alweer op weg om meer kerstinkopen te doen. 

Na de cardio doe ik een droog t-shirt aan en rijd naar Anytime Fitness. Daar zijn zelfs de trap railings versierd. Sharon heeft weer een goed half uur voor mij in petto. Alle spieren komen aan bod maar we ontzien mijn linker voet wel want die doet vandaag pijn. 
Terug thuis is Saskia ook op en ze heeft wat beter nieuws over Justins moeder. Die heeft heel erge ziekte van Lyme, die haar hele lichaam heeft overgenomen. Gisteravond hield ze opeens op met ademen en werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Nu ligt ze op de ICU, maar is wel weer bij.

Saskia gaat donderdag naar Houston om bij Justin te zijn. Hopelijk is zijn moeder dan weer thuis maar dat is natuurlijk niet zeker. Wat een vreselijke ziekte, die moeder is jonger dan ik en kan niets meer. Ze communiceert met haar ogen op de computer, ook bijzonder dat dat kan.

Saskia en ik kiezen samen online leuke cadeautjes voor ze uit. Wat "Delfts blauwe" kerstboomversieringen, Saskia wil iets Nederlands, voor Justins ouders en een mixer voor Justin, omdat hij van koken houdt en ook lekkere dingen maakt voor Saskia.

Intussen knauwt Orion lief op zijn botje

Tegen lunchtijd gaan Rick en ik naar Wegmans. Hier komen we twee keer per jaar, een keer voor Kerst en een keer voor Oud en Nieuw. We zijn zeker niet de enigen vandaag en tot onze verbazing vinden we met gemak een parkeerplek.

We beginnen altijd met de lunch. Rick neemt van de salade bar, maar die vind ik er niet lekker uitzien. Bij de aparte salade afdeling bestel ik een salade met allerlei lekkers erop, die ik zelf samen kan stellen. Rick zag die optie niet, ik had hem moeten roepen.
Mijn salade is zo lekker en ik zal me vanavond niet schuldig voelen als ik niet zoveel groente zal eten. Er zit van alles in en zo vers! Rick vindt zijn salade maar matig. Ik voel me wat schuldig dat ik hem niet riep, maar zijn smaak is vaak zo anders dan die van mij.
Na het eten gaan we de boodschappenlijst afwerken. Rick neemt de rechterkant van de enorme supermarkt en ik de linkerkant. Zo gaat het vlot en we zijn volgens ons het snelst klaar ooit. We hebben lekkernijen voor vanavond en de kerstdagen, die voor ons Kerstavond en Kerstdag zijn. 

Thuis zijn de schoonmakers nog bezig. Gewoonlijk zijn ze binnen de drie uur weg, maar vandaag blijven ze om de een of andere reden veel langer. Dat is vervelend want zo hebben wij nauwelijks tijd om het eten voor onze Christmas happy hour klaar te zetten. 

De schoonmakers vertrekken net als de eerste gasten komen. Voor de tweede keer gebruiken we de nieuwe bar "officieel". Het wordt weer een heel succes. Ik vergeet zelfs foto's te nemen met gasten erop. Bijna iedereen, die we uitnodigden, komt en dit is precies hoe Rick zijn bar zag. 

Dit keer kent iedereen elkaar want het zijn buren en andere vrienden, die bijna altijd naar onze feestjes komen en omgekeerd. Er wordt lekker gegeten en ik vind dit soort kleinere feestjes fijner want ik spreek met vrijwel iedereen. Het is super gezellig!

Tegen half acht gaan de meeste mensen weer huiswaarts, alleen Saskia en haar vriendinnen blijven in de basement spelletjes spelen. Rick en ik hebben ons tegoed gedaan aan de hapjes en hebben verder geen trek. Het was een geslaagd "Happy Hour" en we willen zoiets vaker doen. 

Morgen is het alweer Kerstavond. Voor ons al een feestdag, wij vieren dat en Kerstdag. Het was vandaag een heel koude zestien graden dus een witte Kerst kunnen we wel vergeten. Ik vind het prima.

PS: Reacties vind ik nog altijd heel erg leuk! Wie leest nog mee?

17 reacties:

Anoniem zei

Petra, ik wens jou en iedereen die jou lief is een mooie kerst en een liefdevol 2020.
( en ja iederedag is jou blog bij mijn ontbijt weer een feestje om te lezen ).

Grtjes Toos.

Maria zei

Ja hoor, iedere dag. Fijne Kerst daar in Venice.

Maria zei

Oh sorry, Vienna😁

Anoniem zei

Lees altijd! Jullie fijne kerst en een gezond 2020.
Groet Trudy

Sonja zei

Iedere dag! Je maakt altijd een interessant en gezellig blog, feestje om mee te lezen. Fijne dagen geniet met en van elkaar!

Petr@ zei

Gezellig zo'n Happy Hour. Inderdaad leuk om vaker te doen. Ook erg geschikt als er sportwedstrijden op tv zijn, dan krijg je een soort sportbar .

Hele gezellige kerstdagen voor jullie!

Anja L. zei

Wat een goed idee is dat geweest om een bar in de basement te maken. Gezellig ook dat iedereen komt. Ik vind de verlichting onder de bar ook erg leuk.
Hele fijne kerstdagen!

Tineke zei

Fijne kerstdagen en een gezond en inspirerend 2020 toegewenst.
Gezellig om zo de bar te gebruiken om buren en vrienden te ontvangen

Marion2 zei

Wat vreselijk van Justin's moeder. Hopelijk gaat ze toch weer een beetje de goede kant op.

Ik wens jullie heel gezellige kerstdagen!

Anoniem zei

Ik lees elke dag, bij de ochtend koffie. Ga vooral door ! Wij wensen jullie heel fijne kerstdagen en een goed, gelukkig en bovenal gezond 2020 toe !Caroline

Anoniem zei

Fijne Kerst voor jou en gans de familie!
Rick's bar is erg leuk geworden, worden er ook Belgische biertjes geserveerd ;)?
Ik lees nog steeds elke dag mee...
Groetjes,
Brin

Anoniem zei

Heel fijne Kerst toegewenst voor jou en de family!

Jeanny zei

Ja, ik lees nog steeds je leuke, gezellige en inspirerende weblog. Fijne feestdagen!!

Anoniem zei

Ik wens jullie hele fijne feestdagen en een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar.
Voor ons loopt het dit jaar niet zo goed af.
Ik lees je blog elke dag, ga zo door svp.

Groetjes Inge Holland

Anoniem zei

Lees vaak je blogs altijd erg leuk om te lezen. Rick zijn bar is schitterend. Wanneer een paar kinderen de deur uit gaan hier en ik wat meer ruimte krijg wil ik ook wel zo'n bar ��
Ik wens jullie een fijne kerstavond�� en heerlijke en gezellige kerstdagen������ Antoinnette vanuit Quebec

Petra zei

@Allemaal - Dank voor het meelezen en de goede wensen!

@Brin - Natuurlijk! Bijna niets anders!

@Inge - Heel veel sterkte gewenst!

Shirley zei

Ik lees trouw elke dag mee en ik lees ook terug. Ben nu nog maar bij 25 mei 2011, dus nog heel wat jaren te gaan, heeeeerlijk.

Fijne kerst dagen voor jullie allemaal toegewenst vanuit Deventer