Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 31, 2020

Over dinsdag

Rick is weer vroeg op en blijkt als ik naar beneden kom al naar de Giant en Starbucks geweest te zijn. Terwijl ik van mijn nitro brew geniet vertelt Rick gefrustreerd dat er nog steeds geen w.c. papier en andere papieren producten zijn. We kunnen gelukkig nog even vooruit, maar hoe lang gaat het duren voor dat weer op voorraad is?

Na mijn ontbijt van ei en mini komkommertjes doe ik mijn uur cardio. Ik moet zeggen dat ik mijn spieren goed voel na mijn workout van gisteren! Misschien wel iets teveel, ik denk dat ik voor sommige oefeningen de gewichten toch maar ietsje lichter houd. 

Nu we onze schoonmaakservice voorlopig hebben moeten annuleren heb ik een stoomreiniger laten bezorgen. Vanochtend maak ik er voor het eerst onze houten vloeren en badkamervloeren mee schoon. Wat een ideaal ding is dit! En oh, wat was het hard nodig. 

Met lunchtijd komt Rick uit zijn kantoortje en eten we weer gezellig onze salades samen op. Dit keer jammer genoeg niet buiten want het is bewolkt en maar liefst tien graden koeler dan gisteren. Ook staat er een harde wind waardoor het in onze achtertuin wel lijkt te sneeuwen met alle kersenbloesems, die van de boom afwaaien.

Tijdens het eten bespreken Rick en ik wat we als avondeten zullen gaan maken. We hebben alweer een kort boodschappenlijstje, dus ik besluit naar The Fresh Market te gaan om ook verse vis te kopen daar.

Onderweg ga ik weer even mijn rondje bloemen fotograferen doen. De tulpen zijn vandaag allemaal dicht en dat is ook mooi. De eerste kersenbloesems zijn nu vrijwel uitgebloeid, maar latere versies komen nu net uit. De lente blijft mijn favoriete seizoen!










Nu we dagelijks ons happy hour houden heb ik wat dingen nodig van de slijter. Ook daar zijn ze zeer streng met afstand houden en mogen er maar vijf mensen tegelijk in de winkel. Bij The Fresh Market valt het me op dat ik juist de medewerkers te dichtbij vind komen. Het is absoluut niet druk en ik vind snel wat ik nodig heb. Na afloop kunnen de handschoenen weer weggegooid worden.

Thuis kijk ik de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw en vind het weer zeer vermakelijk. Op het moment zie ik alleen Bastiaan er met een echte relatie uitkomen, maar wie weet. Het blijft een leuke serie met die boerderij scenes en oer-Nederlandse landschappen.

Na ons happy hour maken Rick en ik samen de garnalen cakejes, mini paprikaatjes en bloemkool puree klaar. Die garnalen cakejes zijn zo ontzettend lekker, de moeite van het trotseren van de supermarkt waard.

Saskia neemt zanglessen en dat is volgens mij duidelijk te horen in onderstaande video, weer even een trotse moeder moment. En wat ben ik trots op alle drie onze kinderen.

Katja, die haar angsten iedere keer weer moet overwinnen om aan het werk te gaan. Kai, die nu tot tenminste 15 april nergens heen kan en dat ook maar gewoon aanvaardt en Saskia, mijn angsthaasje, die tijdens deze crisis heel rustig is.




10 reacties:

Pascale zei

Oh wat een prachtige stem heeft Saskia! Is de rest van de video ook ergens te zien? Je hebt inderdaad drie kinderen om trots op te zijn.

Hester zei

Ik had nog nooit van een stoomreiniger voor vloeren gehoord, dus ik heb ze opgezocht na het lezen en het ziet er verdomde handig uit! Het dweilresultaat op de houten vloer en tegels is dus goed? Ik heb nog een 'gewone' dweil met steel en ik sta soms bij wat hardnekkige vlekken in de keuken zo te boenen!

Wat kan Saskia prachtig zingen! Heel rustgevend om naar te luisteren. Heeft ze daar al eens eerder iets mee gedaan of is dit de eerste keer dat ze zangles neemt? Je kunt op de video zien dat ze er plezier in heeft.

Zeer terechte trots hoor. En jij en Rick mogen ook heel trots zijn op jullie zelf, want ze hebben zich kunnen ontwikkelen tot de dappere, lieve en sterke personen die ze zijn mede door het warme gezin waar ze uit komen. Hoewel ik jullie natuurlijk niet persoonlijk ken, denk ik dat ik dat na het lezen van zo veel blogs wel kan zeggen (ik ben een lange tijd een "lurker" geweest, zo noemen ze op internet geloof ik iemand die wel leest maar niet reageert, maar ik probeer de laatste tijd vaker te reageren want interacties met je lezers lijkt me leuker :) ). Het is voor jullie ook moeilijk om de kinderen op afstand te hebben in deze tijden. Gelukkig helpt het dat ze alledrie een lieve partner bij zich hebben.

Maria zei

Wow Saskia! Geweldig!

Sonja zei

Wat een prachtige stem heeft Saskia!

Petr@ zei

Hier neemt het hamsteren in de supermarkten af en is eigenlijk alles weer voorradig.

Wat zingt Saskia goed! Echt een mooie, warme stem.

Anja L. zei

Mooie stem heeft Saskia!
Hier valt het hamsteren nu mee maar de schappen met melk waren gisteren weer leeg in de supermarkt, en dat is toch vervelend als je de hele dag hebt gewerkt. Dat is het nadeel dat er in onze wijk maar 1 supermarkt is. Gelukkig was het goed weer dus zijn we na het eten nog maar even een rondje gaan fietsen en ergens boodschappen gedaan.
Mooie foto´s weer van de bloemen hoor.
Fijne woensdag.

Marion2 zei

Wow, Saskia zingt echt heel mooi! Ik denk dat ze daar wel iets mee kan doen.

Zo'n stoomreiniger lijkt me ook wel wat. Ik dweil nog met zoiets: https://www.blokker.nl/p/leifheit-set-clean-twist-system-m-33-cm-compleet-systeem-click-system/1122120
en heb me er toch een hekel aan, haha.

O, die Elise van Bastiaan... Ben benieuwd hoe het zich daar verder ontwikkelt.
Misschien dat het met Geert en een van de vrouwen nog wat wordt. Ik vind hem op
een of andere manier een enge man en zijn accent niet om aan te horen. Ik denk
steeds dat hij een zelfbedacht taaltje spreekt, maar het schijnt echt te bestaan.
Dit is in ieder geval weer leuk: https://www.telegraaf.nl/video/1917020830/bzv-annemiek-is-geen-bitch

Tineke zei

Mooie warme stem heeft Saskia.
Wij zijn vooral blij met de intelligente lock down, zodat we nog naar buiten kunnen.
Volgende week 4 dagen rond de 20 graden, lekker in de tuin bezig zijn.
Ik heb een nieuwe fiets besteld, dus ook wat fietsen en wandelen.
Sterkte toegewenst voor Katja, iedereen is hier ook heel trots op onze mensen in de verpleging en zorg. Ook juffen worden gewaardeerd door de ouders, die niet blij zijn dat ze nog 4 weken thuis onderwijs gaan geven.

Petra zei

@Pascale - Dit was het enige wat ze opgenomen had

@Hester - Het helpt zeker dat geen van drieen alleen zijn. Dan had ik me er heel anders over gevoeld.

@Maria - Ik geef het door

@Sonja - Ja, dat vinden wij al heel lang, fijn dat ze het nu ook opneemt voor ons om te horen

@Petra - Vrijwel alles is er behalve wc papier en keukenrollen

@Anja - Ik ben maar blij dat onze buren ons voorzien hebben, want niemand weet wanneer die spullen weer gewoon voorradig gaan zijn.

@Marion - Dank je voor de link weer, leuk om te kijken inderdaad. Ik ben zeer benieuwd naar de stellen uiteindelijk.

@Tineke - Lekker buiten zijn is wel heel fijn nu.

Ditty zei

Wow Saskia kan zingen hoor!
Haar stem komt binnen hier ��
Volgende keer iets vrolijks? ��