Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 31, 2021

Over woensdag

Het is nog zonnig bij het opstaan en ik denk er even over buiten te eten. Dat doe ik toch maar niet, maar nadat we onze koffies bij Starbucks hebben gehaald is het een aangename zestien graden. Rick draagt mijn elliptische machientje het deck op en ik trap een uur en een kwartier met uitzicht op onze eigen mooie kersenbloesems. 


Daarna blijf ik nog even buiten zitten, maar de regen nadert met rasse schreden en net na elven arriveren de eerste druppels. Ik ga me dan maar opfrissen. Als ik weer beneden kom is een eekhoorn aan het proberen bij het vogelvoer te komen. Als hij mij ziet lijkt hij te kijken of hij wel bang voor mij moet zijn of niet. Hij besluit toch maar het eerste en rent weg. 
Aangezien de schoonmaakploeg vandaag tegen enen zal komen, eten Rick en ik vroeg. Ik heb eigenlijk zin in pho, maar het plenst en ik heb geen zin te wachten op een bezorger. Gelukkig vind ik de steak and cheese salade van Subway ook heel erg lekker.

Net als de schoonmakers komen kan ik weg naar mijn kappersafspraak. Mona, die inmiddels volledig gevaccineerd is, knipt eerst mijn haar. Daarna kleurt Carmen (nog niet gevaccineerd) het weer bekwaam bij. Tot mijn vreugde foehnt Carmen het daarna, want dat deden ze tot en met mijn laatste bezoek niet. Ik zou willen dat ik het zelf zo in model zou kunnen foehnen. 

De schoonmakers zijn nog bezig als ik klaar ben en ik besluit me in Vienna wat te vermaken. Ik maak foto's van natte kersenbloesems en speel Pokemon Go. 









Tegen vieren hoor ik mijn Arlo geluidje en zie op de webcam dat de truck van het schoonmaakbedrijf niet meer op de oprit staat. Kennelijk is Rick het huis ook ontvlucht, want zijn auto is weg. Orion is blij om zijn bench weer uit te mogen. 

Dit weer maakt dat ik me allerminst lekker voel. Ik steek de kaarsen aan en Rick brengt me mijn mocktail van Rooster sap en bloody Mary mix. Dan bedenken we waar we eten van willen halen. 

De keuze valt op Pazzo Pomodoro. Rick heeft calamari waar ik ook wat van snack. Mijn hoofdgerecht is een mahi mahi filet met allerlei groentes erop. Die had ik nog niet eerder geprobeerd en gaat op mijn lijstje van nog eens bestellen.

En zo is maart alweer voorbij. Ik zie uit naar alle 1 april grappen morgen. Het weer zal ook met "april doet wat hij wil" beginnen met twee echt koude dagen achtereen. Daarna ziet het er gelukkig weer stukken beter uit.  

3 reacties:

Anja L. zei

Mooie kleur, ja je haar doen zoals de kapper dat doet lukt mij ook nooit.
Hiet wordt het vandaag ook nog een aardige dag maar morgen zakt de temperatuur weer een heel eind.
Fijne donderdag!

Petr@ zei

Ik krijg mijn haar ook nooit zoals de kapster het doet. Ze heeft het wel eens uitgelegd maar dan nog lukt het me niet. Ik gun mezelf de tijd ook niet in de ochtend.

Petra zei

@Anja - Jammer, dat het weer koeler wordt, april doet wat hij wil.

@Petra - Ik moet toegeven dat ik er ook het geduld niet voor heb.