Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 02, 2009

Enge belevenis voor Katja

Om de een of andere onverklaarbare reden word ik met hoofdpijn en pijn in al mijn spieren wakker. Het is net of de lange autorit me pas vandaag duur komt te staan. Het kost dan ook even moeite om op te staan en ik mis Sharons gewichten- en Pilatestraining daardoor. Ik had liever gehad, dat haar klassen in de zomer om negen uur zouden beginnen, half negen is me net te vroeg. Maar ja, het is niet anders.

In plaats daarvan besluit ik weer een Sports Active workout te doen. Er zijn zoveel keuzes, plus je kunt je eigen combinaties van activiteiten samenstellen en die nog drie verschillende intensiteitsniveaus geven ook. Dit is echt een fantastisch programma, ik heb er nog lang geen genoeg van!

Net als ik klaar ben, gaat de deurbel. Het is Leah met Diego, Cosmo is er als de kippen bij! Het weer is vreemd voor juli, zonnig, maar "maar" 26 graden. Gewoonlijk is het in begin juli heel warm en vochtig. Dit is wel lekkerder voor de honden met hun dikke vachten, maar te koel voor mij om, zoals voorgenomen, te gaan zwemmen.

Katja belt, dat ze vandaag wat later thuiskomt van haar oppasbaantje. Als ik vraag om de reden, zegt ze, dat ze me dat thuis wel vertelt. Iets in haar stem zegt me, dat het geen leuk verhaal wordt.

Inderdaad overhandigt ze me bij binnenkomst meteen het visitekaartje van de Falls Church politie met haar "case number" erop (sorry, soms weet ik de termen niet in het Nederlands). Geschrokken luister ik naar haar verhaal.

Op woensdag- en donderdagochtend past Katja in Falls Church, de plaats "naast" ons, op een meisje van anderhalf. Ze wonen in het centrum van de stad. De moeder van het meisje werkt van huis uit, dus Katja neemt het kind mee naar het park of de speeltuin om haar daar bezig te houden.

Vanochtend zat Katja op een bankje een ijsje te eten met het kleintje, toen er een Afrikaans Amerikaanse man op haar afkwam. Die begon een praatje en zei tegen haar, dat hij gedacht zou hebben, dat ze vijftien of zestien was, als ze geen kind had gehad. Katja ergert zich eraan, als mensen denken, dat zij de moeder is, dus ze antwoordde, dat het niet haar kind is.

Daarop gooide de man het over een heel andere boeg. Hij vroeg haar naam en waar ze woonde en gelukkig gaf ze een valse naam en woonplaats. Daarna begon hij over haar gezicht en lichaam en hoe ze hem heel gelukkig zou kunnen maken, voor geld natuurlijk.

Katja is gauw teruggelopen naar het huis van haar "werkgevers" en heeft van daaruit de politie gebeld. Die nam het heel serieus en kwam om rapport op te maken. Ook zal, via de beschrijving, die Katja gaf, een schets van het uiterlijk van de man worden gemaakt op het bureau.

Bij thuiskomst lijkt Katja niet zo aangeslagen, maar naarmate de dag vordert komen er telkens weer details naar boven drijven. Het ergste vindt ze nog, dat die man dacht, dat ze vijftien of zestien was. Ze maakt zich zorgen om zijn volgende slachtoffers, die misschien wel door zijn mooie praatjes worden ingepalmd. Rick en ik hopen in ieder geval, dat hij zich niet weer zal laten zien aan Katja!

Het is ongewoon koel (nou ja, 26 graden) weer voor juli, dus lekker buitenweer. Kai gaat met een vriend naar een skatepark. Saskia maakt Vienna onveilig met een groep vriendinnen en Katja en Leah gaan naar de mall. Ik heb dus het rijk alleen.

Waarom het vandaag een pijndag is, weet ik niet, maar ik besluit er maar aan toe te geven. Ik open de hot tub en ga daarin liggen met de nieuwste Washingtonian en een Diet Mountain Dew. Cosmo vindt het wel gezellig, dat ik in "zijn" tuin vertoef, en gaat er als dank met mijn baddoek vandoor.

Dit is toch wel het ultieme genot. Het warme water en de stralen helpen tegen de pijn en ik geniet van mijn groene omgeving. Ook het tijdschrift is leuk, een aanrader voor een ieder, die Washington bezoekt (ook de website). Deze maand staat er het beste van alles in, lekkerste restaurants, leukste musea en meer.

Na zo'n anderhalf uur relaxen roept de plicht weer. Ik ben gisteren tot mijn schande de chiropractorafspraak van Saskia vergeten. Gelukkig kunnen we ook vandaag om vijf uur terecht. Susan, waarmee Saskia al sinds gisterochtend aan het spelen en logeren is, gaat mee. Brandon, de chiropractor, is al gewend aan meekomende vriendinnetjes, want Saskia sleept iedereen mee.

Om een uur of zeven komt Justin aanrijden. Hij logeert hier in ieder geval tot zondag om 4 juli in Washington mee te maken. Ik krijg een enthousiaste hug van hem en een tas met lekkernijen door zijn moeder meegegeven (mentale notitie: volgende keer ook wat plaatselijke dingen aan Katja meegeven, als ze daar weer gaat logeren). Er zit een fles rode wijn, een cinnamon raisin (kaneel met rozijnen) brood en versgemalen koffie in. Erg aardig!

Het is zo'n lekkere temperatuur buiten, dat we met zijn allen op het deck eten. Als het donker wordt komen de vleermuizen tevoorschijn en de bomen lijken weer Kerstbomen met alle vuurvliegjes. Het is heel ongewoon om hier op 2 juli te zitten en het bijna koel genoeg te vinden voor een vest (maar nog net niet).

Kai doet kunstjes met Cosmo:


High five!



Cosmo vangt deze in zijn bek

De kinderen gaan Monopoly spelen, Kai, Saskia, Katja, Justin en Susan. Susan blijft vannacht hier logeren. De meisjes krijgen niet genoeg van elkaar. Prima, daar zijn zomervakanties voor. Ik kan ook echt van die bedrijvigheid van extra logees hier genieten. Iedereen is vrolijk en ik ben blij, dat we er de ruimte voor hebben.

Dit weekend is voor ons het vuurwerkweekend. Net als in Nederland met Oudjaar wordt er al van tevoren afgestoken (hoewel lang niet zoveel). In de verte hoor ik wat geknal, maar het haalt niet bij wat ik me van vroeger in Leusden herinner.

Als laatste hebben we vandaag onze post van de afgelopen anderhalve week gekregen. Daarbij zaten ook de rapporten van Kai en Saskia. Kai heeft voor al zijn "eind" (ieder jaar krijgen ze hier een final exam, dat als de helft van hun "cijfer" geldt) examens A's en een B!! Dat maakt zijn uiteindelijke score voor dit jaar heel veel beter!! Ook Saskia's rapport is super, alleen maar A's en B+'s. Ze kunnen met recht van hun zomer genieten (en wij zijn trotse ouders van drie kinderen, die het goed doen op school, ik weet, dat het ook heel anders kan zijn).

19 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Gefeliciteerd met de goede rapporten !!!

Wat een griezel zo'n kerel, wel goed dat de politie het zo serieus opneemt en goed dat Katja het gesprek heeft afgekapt en weg is gegaan. Hopelijk pakken ze zo'n kerel snel op want er zijn helaas genoeg meiden van 15 en 16 jaar die in zulke mooie praatjes geloven en ernstig geldgebrek hebben.

Monique zei

Ik had op het forum al gereageerd op de griezel, brrr ...

Wat een leuke foto's van Cosmo weer, het blijft een prachtig dier!

www.hildezug.info zei

Katja heeft veel geluk gehad, zijn intenties waren duidelijk niet zuiver. Hopelijk pakken ze die kerel snel op...

Goh, wat zal ik 4 juli missen! De eerste keer sinds 4 jaar zonder vuurwerk... We vertrekken gelukkig op vakantie. Dat maakt dan weer heel wat goed.

En gefeliciteerd met de goeie resultaten van de kinderen! Heerlijk als ze zo goed studeren...

Groetjes,

Hilde

PS : Ben na een lange blogpauze weer opnieuw begonnen...

Tink zei

Jakkes wat een rot ervaring voor Katja! Ik hoop dat ze er goed mee om kan gaan en het van zich af kan zetten. Uit ervaring weet ik dat je toch mensenmenigten blijft afsporen of die persoon ook ergens ziet. Als je het gebeuren een plaats kan geven en er veel met anderen over kunt praten is dat natuurlijk geweldig. Ikzelf ben jaren angstig gebleven dat ik mijn aanvaller tegen zou komen en hield niet op met het over m'n schouder kijken. Ik heb me nooit meer veilig gevoeld alleen in een park.

Ik heb bendes veel bewondering voor jou dat je er altijd alleen op uit gaat en je nooit onprettig voelt in je eentje. Ik zou dat niet kunnen jammer genoeg.

Petr@ zei

Goed van Katja dat ze gelijk de politie heeft gebeld. Dat soort mensen moet zo snel mogelijk van de straat gehaald worden. Hopelijk gaat dat lukken en hopelijk blijft Katja niet te lang aangeslagen van dit voorval!

Wat een super goede rapporten van je kinderen. Je bent met recht trots.

Veel plezier dit weekend en vooral the 4th of July!

Annemiek zei

Inderdaad griezelig dat die man jongere meisjes zou aanspreken en inpalmen.
Proficiat aan Kai en Saskia met de goede raporten. Niels kreeg het zijn gisteren ook, en ook alles goed. Has ook niks anders verwacht :)

TOG zei

Gelukkig dat de politie het serieus nam en dat Katja ook goed gehandeld heeft. Wat een vervelende ervaring.

Martin zei

Ik hoop dat ze die 'enge man' maar snel te pakken hebben! Waar haalt iemand het in zijn hoofd vandaan om zo andere mensen (kinderen) te benaderen. Ik was echt ontzettend boos, toen ik dit las. Ik moet zoiets ook niet persoonlijk bij iemand zien gebeuren, want ik weet niet wat ik zal doen op dat moment.

Zulke dingen vind ik erg.

Oh, en dan mijn grote vriend Cosmo!!! Ik kan zo genieten van zijn foto's. Hij staat er weer geweldig op!!! LOL! Cosmo is echt een hond met stijl! :-)

Bibi zei

Walgelijk zo'n vent, ik hoop dat hij geen succes heeft bij andere jonge meisjes. Hoop ook dat ze hem vinden en flink aanpakken.
Die Wii klinkt toch wel goed, we zijn nog niet zover dat we m ook aanschaffen maar voor de winter lijkt het me echt een uitkomst.

Nina zei

Gadver, wat eng voor Katja! Heel goed dat ze zo heeft gehandeld. Het is te hopen dat ze die viezerd niet meer tegen zal komen. In ieder geval brengt Justin nu wat afleiding!

Rot voor jou, zo'n pijndag... Maar eraan toegeven is terecht. Fijn dat je op zulke dagen in ieder geval in de hot tub kunt relaxen. Ik hoop maar dat het morgen weer wat beter gaat.

Hebben de behandelingen bij de chiropractor nog wel effect voor Saskia? Het lijkt me een hoop gedoe om er elke keer maar weer naartoe te moeten. (en op mij als Hollandse komt het ook over als een hoop gedoe met de auto, maar voor jullie is dat heel anders, natuurlijk!!)

De foto van Cosmo in high-five met Kai vind ik geweldig. Cosmo kijkt superlief!

Is Rick nu meteen weer aan het werk gegaan?

Petra zei

@Hilde -- Ik was al bang, dat ik je "kwijt" was! Welkom terug in de blogwereld.

@Tink -- Gek genoeg voel ik me diep in de natuur veiliger, dan gewoon langs het W&OD pad, dat dichter bij de bewoonde wereld ligt. Maar ik loop nooit met koptelefoon op en ben nooit echt alleen, want ik heb Cosmo mee. In Nederland ben ik een keer van mijn fiets gesleurd en betast, toen ik op de middelbare school zat, en op Hoog Catharijne kwam er een junk agressief op me af om mijn geld. De angst vergeet je inderdaad niet, maar ik ben er ook meer alert door geworden. Mijn "radar" staat altijd aan.

@Nina -- ja, de chiropractor helpt wel, maar ik ga de wekelijkse bezoeken eens in de twee weken maken. Inderdaad, een gedoe, al is het vrij dichtbij. Ja, Rick ging meteen weer aan het werk.

Petra S. zei

Vreselijk voor Katja om dit mee te maken. Sterk van haar om direct de politie in te schakelen.

Fijne dag morgen op 4 Juli! Ik hoop dat je mooi vuurwerk ziet.

Marjon zei

Fijn dat je kinderen het zo goed doen op school en dan mag je ook best een beetje trots op ze zijn.

Wat een schat van een beest is Cosmo toch, die foto waar hij een poot geeft is vertederend. Volgens mij is het moeilijk hem wat te weigeren als hij je met die trouwe hondeogen aankijkt.

Het eerste wat ik dacht toen ik las dat je met onverwachte spierpijn wakker was geworden was "dat komt door die 51 minuten Wii met zware gewichten."
Kan het daar niet van komen, het was best een zware workout als ik dat zo lees, misschien zijn je spieren niet aan zo'n workout gewend?
Of kun je daar geen spierpijn van krijgen?

Petra zei

Ja, daar kan je wel spierpijn van krijgen en die krijg ik ook, maar die spierpijn voelt "goed". Deze fibromyalgia spierpijn voelt ziekelijk en maakt enorm moe. Het is ook niet in bepaalde spieren, maar over het hele lichaam. Het is moeilijk te beschrijven, maar het is een soort grieperige zeurderige, trekkerige pijn. Heel anders, dan de spierpijn, die je van sporten krijgt.

Anja zei

Wat fijn dat de kinderen zulke goede raporten hebben!!

Wat een nare ervaring voor Katja, gelukkig is het goed afgelopen. Hopelijk wordt die griezel snel opgepakt.

Miranda zei

Getver, wat vervelend voor Katja! Gelukkig is de politie inderdaad gewaarschuwd. Ook onze Sam doet de high five. Leuke foto trouwens! EN we zijn benieuwd naar jullie variant op de 4e july pie! Happy fourth...enne de rapporten hier waren net als bij jullie. Knappe kids hebben we toch niet!

Marjon zei

Ik begrijp het Petra, van die spierpijn .
Daar klaagt Ger ook af en toe over met zijn spierziekte.
Hij heeft het dan ook over een "grieperig"gevoel en dat zijn huid zeer doet en al zijn spieren.

Marjon zei

Nog een vraag van Ger: Als hij die spierpijn heeft, heeft hij zo'n naar pijnlijk gevoel aan zijn huid dat hij geen horloge of bijvoorbeeld zijn stropdas niet kan velen op zijn huid. Heb jij dat ook?
Hij voelt ook duidelijk het verschil tussen spierpijn van het sporten of spierpijn van zijn ziekte.

Petra zei

Hoi Marjon,
Nee, die huidproblemen heb ik niet, wel dat ik weinig geluid kan velen.